Αλλαγές προετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στους ελέγχους των ΚΤΕΟ, καθώς μόνο το 4,5% των οχημάτων που οδηγείται σε έλεγχο απορρίπτονται. Επίσης, οι αρμόδιοι εξακολουθούν να σκέφτεται τον συχνότερο έλεγχο παλαιών οχημάτων.
Με βάση τις πληροφορίες που παραθέτει η εφημερίδα τα ΝΕΑ, στο υπουργείο εξακολουθούν να εξετάζουν την πιθανότητα μείωσης του χρόνου επανελέγχου των οχημάτων στο ένα έτος, από τα δύο χρόνια που ισχύουν σήμερα, τουλάχιστον για όσα οχήματα είναι ηλικίας άνω των 10 ή 15 ετών. Στην Ελλάδα ο πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ σε ένα νέο αυτοκίνητο πραγματοποιείται μετά από τέσσερα χρόνια κυκλοφορίας, ενώ στη συνέχεια το όχημα υποχρεούται σε έλεγχο ανά διετία.
Είναι γνωστό σε όλους ότι εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες έχουν πολύ περισσότερα χρόνια να επισκεφτούν κάποιο ΚΤΕΟ (Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων). Υπολογίζεται ότι περίπου 1,8 εκατ. οχήματα (600.000 ως 700.000 είναι δίτροχα) είναι εκπρόθεσμα, ενώ εκτιμάται πως 4 στα 10 οχήματα δεν ελέγχονται ποτέ από τα ΚΤΕΟ. Αυτό δεν είναι το μόνο πρόβλημα, καθώς και από τα οχήματα που προσέρχονται για έλεγχο μόλις το 4,5% απορρίπτεται, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Την ίδια ώρα στη Γερμανία, που διαθέτει νεότερο στόλο αυτοκινήτων σε σχέση με τη χώρα μας, από τα ΚΤΕΟ κόβεται το 35,5% των αυτοκινήτων που οδηγούνται για έλεγχο.
Με βάση τα στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, περίπου στο 50% των οχημάτων που εξετάζονται, παρατηρούνται τεχνικές ελλείψεις. Σε αυτές υπάρχουν και επικίνδυνες, όταν ένα όχημα είναι πέρα από τα όρια και πρέπει να βγει εκτός κυκλοφορίας. Υπάρχουν οι σοβαρές ελλείψεις, τις οποίες ο ιδιοκτήτης μπορεί να επισκευάσει και να επιστρέψει για επανέλεγχο σε έναν μήνα. Για να κριθεί ένα όχημα εκτός κυκλοφορίας θα πρέπει να είναι εντελώς κατεστραμμένο. Όμως, αυτά τα οχήματα δεν φτάνουν στα ΚΤΕΟ.