X
Επικαιρότητα

Επίσκεψη στο εργοτάξιο του Προαστιακού Δυτικής Αττικής

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών πραγματοποίησε επίσκεψη στα Μέγαρα, στο εργοτάξιο του υπό κατασκευή έργου της επέκτασης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, που θα συνδέει τα Άνω Λιόσια με τα Μέγαρα.

Αμέσως μετά την επιθεώρηση των εργασιών ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε: «Επισκεφτήκαμε τα πρώτα εργοτάξια ενός νέου, σημαντικού έργου για την Αττική, πρωτίστως για τη Δυτική Αττική. Αυτό της αναβάθμισης του Προαστιακού Σιδηρόδρομου από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα. Το έργο, προϋπολογισμού περίπου 96 εκατ. ευρώ, εντάχθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Η ολοκλήρωσή του, με φορέα υλοποίησης τον ΟΣΕ, αναμένεται σε περίπου δύο χρόνια από σήμερα».

Όπως είναι ήδη γνωστό, εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο η κατασκευή του Προαστιακού Δυτικής Αττικής, που είναι ενταγμένος στο Ταμείο Ανάκαμψης και όταν ολοκληρωθεί θα φτάσει στην Ελευσίνα και στα Μέγαρα. Θα ακολουθήσει η παρουσίαση στη Βουλή των Ελλήνων και μετά θα πέσουν οι σχετικές υπογραφές. Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα είναι μια νέα γραμμή προαστιακού σιδηροδρόμου, μήκους 36 χιλιομέτρων, που θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα, αξιοποιώντας και την παλιά μετρική γραμμή, η οποία έχει τεθεί εκτός λειτουργίας εδώ και περίπου 15 χρόνια. Αυτό σημαίνει πως θα γίνει και το έργο της επέκτασης της σιδηροδρομικής γραμμής «Λιόσια-Μέγαρα» μέχρι τον παλαιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Μεγάρων, δηλαδή εντός του οικισμού. Η εν λόγω επέκταση έχει μήκος περίπου 3 χιλιομέτρων και σε όλο της το μήκος θα οδεύει εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο. Οι νέοι σιδηροδρομικοί σταθμοί είναι οι: ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπροπύργου, Βαμβακιάς, Ελευσίνας, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νέας Περάμου με τελικό προορισμό τα Μέγαρα. Η γραμμή αυτή όταν τελειώσει θα είναι η 4η για τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο: Χαλκίδα-Αθήνα, Πειραιάς-Κιάτο και το Πειραιάς-Αεροδρόμιο και Άνω Λιόσια-Μέγαρα.

Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) έχει εκπονήσει την σχετική περιβαλλοντική μελέτη και θα την αναρτήσει στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα στο περιβαλλοντικό μητρώο. Και ο ΟΣΕ προκρίνει τη λύση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου από την ΕΛΠΕ Α.Ε. Το Ταμείο Ανάκαμψης έχει πολύ στενά περιθώρια, που σημαίνει ότι αυτό το έργο θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2026, διαφορετικά μπαίνει σε κίνδυνο όλο το πρόγραμμα.

Ο σχεδιασμός των έργων προβλέπει δυνατότητα μελλοντικού διπλασιασμού στο τμήμα Λιόσια-Ελευσίνα, αφού εκεί έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχει επαρκής χώρος. Στο τμήμα Ελευσίνα-Μέγαρα τα όρια απαλλοτρίωσης είναι ανύπαρκτα, δεν είναι εφικτός ο διπλασιασμός της γραμμής.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!