Μέχρι το τέλος της χρονιάς στοχεύει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να εκκινήσει τον διαγωνισμό για την επέκταση της λεωφ. Κύμης ως την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας.
Το συγκεκριμένο έργο θα είναι η πρώτη επέκταση της Αττικής Οδού και με την ολοκλήρωσή του αναμένεται ότι θα λύσει όλα τα χρόνια κυκλοφοριακά προβλήματα στο τμήμα μεταξύ Μεταμόρφωσης και Δουκίσσης Πλακεντίας. Οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις έχουν ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο ποσοστό τους, αφού η επέκταση της λεωφόρου Κύμης ήταν από χρόνια στα υπόψιν, από την πρώτη κιόλας γενιά έργων της Αττικής Οδού. Η προετοιμασία του διαγωνισμού έχει ξεκινήσει, με την πρόσληψη του τεχνικού συμβούλου να υποστηρίζει τις υπηρεσίες μέχρι και την σύνταξη των τευχών δημοπράτησης. Προέχει τώρα να επιταχυνθούν οι μελέτες και να ληφθούν οι περιβαλλοντολογικές εγκρίσεις.
Η επέκταση της λεωφόρου Κύμης θα αρχίζει από τον συγκοινωνιακό κόμβο της Αττικής Οδού, θα έχει μήκος 3.800 μέτρα και θα καταλήγει στην Εθνική Οδό, στον κόμβο της Καλυφτάκη στην Κάτω Κηφισιά. Το έργο περιλαμβάνει ένα ανοικτό τμήμα μήκους 360 μέτρων, στη νότια άκρη του οποίου συμπληρώνονται τα έργα του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου της Αττικής Οδού. Στη συνέχεια, θα κατασκευαστεί μια σήραγγα μήκους 1.260 μέτρων, υπόγειας εξόρυξης. Κατόπιν, υπάρχει μια σήραγγα μήκους 1.160 που θα κατασκευαστεί με ανοικτή εκσκαφή και θα εκτείνεται έως το ρέμα της Πύρνας. Μετά, σειρά παίρνει ένα ανοικτό τμήμα μήκους ενός χιλιομέτρου, στο νότιο άκρο του οποίου θα υπάρχει ένας ανισόπεδος κόμβος.
Ο κόμβος αυτός θα προσφέρει άμεση πρόσβαση στην Λυκόβρυση και θα καταλήγει στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας, στον ανισόπεδο κόμβο της οδού Καλυφτάκη. Στο τμήμα των 3,8 χιλιομέτρων, όταν ολοκληρωθεί, δεν πρόκειται να ζητηθούν διόδια. Βέβαια, όταν οι οδηγοί θα εισέρχονται στην Αττική Οδό, θα πληρώνουν. Το έργο της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης συμπεριλαμβάνεται στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών (ΕΣΣΜ) και, φυσικά, στο σχεδιασμό για την προγραμματική περίοδο 2021-2027. Το συνολικό του κόστος υπολογίζεται στα 300 εκατομμύρια ευρώ. Φωτ: eurokinissi