top icon
Επικαιρότητα

Ελλάδα και Mεταφορές – Το τοπίο του 2024

Ο «οδικός χάρτης» των σημαντικότερων έργων για τις μεταφορές και την αναδιάρθρωση του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα, στο ξεκίνημα του 2024. Σε ποιο σημείο βρισκόμαστε σήμερα, πού θέλουμε να φτάσουμε ως το τέλος της χρονιάς.

Στον τομέα των οδικών μεταφορών, τον πιο νευραλγικό στη χώρα μας τόσο σε επίπεδο επιβατικών μετακινήσεων όσο και στις εμπορευματικές μεταφορές, τα πράγματα αυτή τη στιγμή έχουν ως εξής:

Η οδική σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία ολοκληρώνεται και παραδίδεται στις 31 Ιανουαρίου.
Τα τμήματα Τρίκαλα – Καλαμπάκα και Λαμία – Ξυνιάδα του Αυτοκινητόδρομου Ε65 εξελίσσονται και αναμένεται να παραδοθούν, σταδιακά, μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2024.
Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η υλοποίησή του αναμένεται να διαμορφωθεί στο 50% τον Ιούνιο και να ξεπεράσει το 75% τον Δεκέμβριο, ενώ – στο σύνολό του – το έργο θα παραδοθεί, όπως έχουμε δεσμευτεί, το 2025.
Αποσφραγίστηκαν οι φάκελοι των τεχνικών προσφορών για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.), και τις επόμενες ημέρες θα ανοίξουν και οι οικονομικές προσφορές.
Υποβλήθηκαν οι οικονομικές προσφορές για την επέκταση της Ιόνιας Οδού, στο τμήμα Ιωάννινα – Κακκαβιά.
Κατατέθηκαν οι συμμετοχές για την προεπιλογή αναδόχου κατασκευής του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι.
Ξεκίνησαν οι εργασίες του αυτοκινητόδρομου Μπράλος – Άμφισσα.
Συμβασιοποιήθηκε το έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου της Δυτικής Αττικής, και ξεκίνησαν οι σχετικές εργασίες.
Oι εργασίες στο Μετρό της Θεσσαλονίκης προχωρούν και το έργο θα παραδοθεί τον Νοέμβριο του 2024. Στον τομέα των Υποδομών, το Εθνικό Μητρώο Γεφυρών τίθεται σε λειτουργία.

Σιδηροδρομικό πεδίο
Επανεκκίνησαν τα δρομολόγια στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Από την ημερομηνία επανεκκίνησης μέχρι και προχθές, δηλαδή σε χρονικό διάστημα ενός μήνα, 59.900 επιβάτες μετακινήθηκαν στον συγκεκριμένο σιδηροδρομικό άξονα. Ωριμάζουν οι διαδικασίες για την δρομολόγηση των σχετικών ενεργειών πλήρους αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής, καθώς και τεχνικών έργων, οδικών αξόνων και γεφυρών σε περιοχές της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας.

Αναδιάρθρωση του Ελληνικού Σιδηρόδρομου
Τίθεται σε εφαρμογή το σχέδιο για τον νέο ΟΣΕ, που παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο. Δημιουργείται ένας νέος, ενιαίος δημόσιος φορέας που αναλαμβάνει τον ρόλο και τις ευθύνες του Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής, με βάση το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο. Στη νέα εταιρεία των Σιδηρόδρομων Ελλάδος, με πυρήνα τον ΟΣΕ, εντάσσονται η ΕΡΓΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ, κατά το μέρος που αφορά στο τροχαίο υλικό. Ο νέος φορέας θα αναλάβει τη συνολική ευθύνη για τις μελέτες, τα έργα και όλα τα θέματα ασφαλείας και συνεχούς βελτίωσης του σιδηροδρομικού συστήματος, σε συνεργασία, πάντα, με τους λοιπούς φορείς του τομέα. Προβλέπονται συγκεκριμένες ενέργειες για αναβάθμιση της τεχνογνωσίας και την ενίσχυση του προσωπικού. Παράλληλα, προχωρά η δρομολόγηση ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου, ως μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.

Στο τέλος του Ιανουαρίου θα κατατεθεί πρόταση χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη-2» (CEF-2) για τα κάτωθι έργα:

Αναβάθμιση τμήματος ΣΚΑ – Οινόη.
Αναβάθμιση τμήματος Λιόσια – Κόρινθος.
Αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας.
Υλοποίηση του έργου Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.
Υλοποίηση του έργου Ρίο – Πάτρα.

Στόχος η σύνδεση λιμένων και ΒΙΠΕ της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο και η συμμετοχή της Ελλάδας στους νέους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς διαδρόμους. Πηγή: Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ