Ο πολυπράγμων πολιτικός μηχανικός, επιχειρηματίας, οδηγός αγώνων και ιδρυτής του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου Θεόδωρος Χαραγκιώνης έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 75 ετών.
Ο Θεόδωρος Χαραγκιώνης γεννήθηκε στην Καστέλα του Πειραιά το 1948. Φοίτησε στη Ράλλειο και ύστερα στην πρότυπο Ιωνίδειο Σχολή. Σπούδασε πολιτικός μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και η μετεκπαίδευσή του στο Harvard αφορούσε την πολεοδομία και στο Stanford την διοίκηση επιχειρήσεων. Είναι ο δημιουργός των πρώτων εμπορικών κέντρων στην Ελλάδα, για ορισμένα από τα οποία του έχουν απονεμηθεί και διεθνή βραβεία.
Ο Όμιλος Χαραγκιώνη που ίδρυσε ειδικευόταν στην ανάπτυξη και στην μακροχρόνια εκμετάλλευση ακινήτων επαγγελματικής φύσης στο κέντρο των πιο σημαντικών ελληνικών πόλεων, στο λιανικό εμπόριο ειδών πολυτελείας και στην εγκαθίδρυση και διαχείριση σταθμών αυτοκινήτων. Πίστευε πολύ στην αξιοποίηση των κέντρων των πόλεων και πάντα είχε τα σωστά επιχειρήματα γι αυτό: Για παράδειγμα, θεωρούσε ότι το Μουσείο Αυτοκινήτου της Mulhouse είναι το καλύτερο στον κόσμο αλλά η γεωγραφική του θέση το αδικεί, έπρεπε να βρίσκεται στο Παρίσι. Aνοιχτός στις επιχειρηματικές προκλήσεις και έχοντας ως σύνθημα τη φράση «Αν δεν ρισκάρεις, δεν πετυχαίνεις», έφερε τον οίκο Gucci στην Ελλάδα.
Οι διακρίσεις στην επαγγελματική του σταδιοδρομία ήταν πολλές και σημαντικές. Στις πιο ξεχωριστές από αυτές, συμπεριλαμβάνεται η θέση του προέδρου της κριτικής επιτροπής του International Council of Shopping Centers που κάθε χρόνο απονέμει βραβεία στα σημαντικότερα εμπορικά κέντρα της Ευρώπης. Επίσης, υπήρξε πρόεδρος του Συνδέσμου Επένδυσης και Ανάπτυξης Ακινήτων (ΣΕΑΑΚ).
Πέραν αυτών όλων, ο Θεόδωρος Χαραγκιώνης ήταν και ένας από τους πιο θερμούς φίλους του αυτοκινήτου και της κουλτούρας της Αυτοκίνησης γενικότερα. Όποτε έβρισκε κάποιο ελεύθερο χρόνο, έπαιρνε μέρος και στους ελληνικούς αγώνες αυτοκινήτου, ως «Τάλμποτ». Στις αρχές της χιλιετίας έδινε το παρών και στους αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων που προηγούνταν των 24 ωρών του Le Mans, με μια γαλάζια Lotus Elite. Αποκορύφωμα της αγάπης του για το αυτοκίνητο, ήταν η ίδρυση του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου, στο κέντρο της Αθήνας φυσικά.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Μάρτιο του 2011. Αποτελεί αμιγώς ιδιωτική πρωτοβουλία, χωρίς να έχει λάβει βοήθεια από την πολιτεία ή την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η συλλογή ξεκίνησε το 1977 και σήμερα αριθμεί περισσότερα από 300 αυτοκίνητα, τα οποία εναλλάσσονται συστηματικά στο Μουσείο, ενώ για την αποκατάστασή τους και την επαναφορά της αυθεντικότητάς τους έχει δαπανηθεί τεράστια προσπάθεια σε διερεύνηση αρχειακού υλικού στον διεθνή χώρο.
Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου έχει την έδρα του στο συγκρότημα «Athenian Capitol», επί των οδών Γ΄Σεπτεμβρίου, Ιουλιανού & Πατησίων. Είναι σχεδιασμένο από την Acropole Design, τη σχεδιαστική ομάδα του Ομίλου Χαραγκιώνη. Σε πρώτη φάση εκτέθηκαν σε αυτό 110 αυτοκίνητα. Το αρχαιότερο έκθεμα είναι μια πυροσβεστική αντλία του 1895 ουγγρικής προέλευσης και το νεώτερο είναι μια Ferrari 308 GTS του 1980.
Στις λειτουργίες του μουσείου περιλαμβάνεται και πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας για μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στους χώρους του υπάρχει επίσης ένα αμφιθέατρο 200 θέσεων, το οποίο λειτουργεί ως χώρος συνεδρίων, παρουσιάσεων και εκπαίδευσης προσελκύοντας μεγάλο αριθμό εταιρειών και οργανισμών.