top icon
Επικαιρότητα

«Αυτοκινητόδρομος Πάτρα- Πύργος» – Στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ η δεύτερη φάση της κατασκευής του

Στο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ «Μεταφορές 2021-2027» εντάχθηκε η δεύτερη φάση της κατασκευής του οδικού άξονα «Πάτρα- Πύργος», το 75% του οποίου προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Η δεύτερη φάση, με προϋπολογισμό 152.281.732 ευρώ, υλοποιείται στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ 2021-2027, ενώ η πρώτη, με προϋπολογισμό 99.828.465,86 ευρώ, υλοποιήθηκε εντός της προγραμματικής περιόδου 2014-2020. Το έργο αφορά την κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος, μήκους 74,8 χλμ, που ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος. Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου, στα πρώτα 13 χλμ. κατασκευάζεται με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού, ενώ στα υπόλοιπα 61,8 χλμ. κατασκευάζεται σε νέα χάραξη. Ο νέος αυτοκινητόδρομος διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδες έκτακτης ανάγκης με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης, λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα και κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο. Σε προκαθορισμένες θέσεις του αυτοκινητοδρόμου θα διαμορφωθούν χώροι στάθμευσης με τις συνοδές λωρίδες εισόδου–εξόδου.

Το συνολικό φυσικό αντικείμενο της πράξης περιλαμβάνει
Την κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα–Πύργος, μήκους 74,8 χλμ.
8 ανισόπεδους κόμβους/ ημικόμβους στα σημεία: Μιντιλογλίου, ΒΙ.ΠΕ., Κ. Αχαΐας, Βάρδας, Κυλλήνης, Γαστούνης, Αμαλιάδας και Πύργου,
Εργασίες σε παράπλευρο και κάθετο δίκτυο λοιπά συνοδά έργα, αποχέτευσης ομβρίων-αποστράγγισης, σήμανσης-ασφάλειας-περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα (γέφυρες, άνω και κάτω διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι, κλπ.), έργα περιβάλλοντος, κλπ. Επίσης, περιλαμβάνονται δαπάνες απαλλοτριώσεων, εργασίες αρχαιολογίας, μετατοπίσεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας και υπηρεσίες συμβούλων που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης του έργου.

Με την ολοκλήρωση του έργου θα αποδοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Πάτρα–Πύργος μήκους 74,8 χλμ. του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος, με αποτέλεσμα την ουσιαστική αναβάθμιση των κυκλοφοριακών συνθηκών, τη μείωση του συνολικού χρόνου διαδρομής, τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και γενικότερα τη βελτίωση της προσβασιμότητας για όλους τους οικισμούς στην ευρύτερη περιοχή των Νομών Ηλείας και Αχαΐας. Περαιτέρω, ο εν λόγω οδικός άξονας θα διευκολύνει και θα υποστηρίξει την οικονομική ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας, θα συμβάλει στην τουριστική ανάπτυξη και στη βελτίωση των κοινωνικοοικονομικών συνθηκών.

Η πορεία υλοποίησης του αυτοκινητόδρομου «Πάτρα – Πύργος» αγγίζει, πλέον, το 52% και εξελίσσεται με βάση το χρονοδιάγραμμα που είχε τεθεί στις αρχές του 2024, όπως διαπιστώθηκε σε πρόσφατη επίσκεψη στην κοινοπραξία. Οι εκτιμήσεις είναι ότι στο τέλος του έτους ο οδικός άξονας θα βρίσκεται σε ένα ποσοστό ολοκλήρωσης της τάξεως του 75%, έτσι ώστε το 2025 να παραδοθεί εξ ολοκλήρου.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ