top icon
Επικαιρότητα

Αττική Οδός – Οι υποχρεώσεις του νέου παραχωρησιούχου

Ποιες είναι οι υποχρεώσεις που αναλαμβάνει η εταιρεία «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ», που από τις 6 Οκτωβρίου 2024 θα είναι ο νέος παραχωρησιούχος της Αττικής Οδού.

Οι υποχρεώσεις που αναλαμβάνει η εταιρεία «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ», η οποία από τις 6 Οκτωβρίου 2024 θα είναι ο νέος παραχωρησιούχος της Αττικής Οδού, είναι οι κάτωθι:

1ον. Το Ελληνικό Δημόσιο εισπράττει από την εταιρεία «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ Συμμετοχών, Ακινήτων, Κατασκευών» 3,27 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσό που είναι το υψηλότερο στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ.
2ον. Πέραν του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος, ο παραχωρησιούχος θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου.
3ον. Η σύμβαση προβλέπει άμεση μείωση των διοδίων από τα 2,8 στα 2,5 ευρώ, από την Κυριακή 6 Οκτωβρίου, δηλαδή από την ημέρα που θα γίνει η παράδοση του αυτοκινητοδρόμου από το Ελληνικό Δημόσιο στον παραχωρησιούχο.
4ον. Η σύμβαση προβλέπει μόνιμη απαλλαγή από την καταβολή διοδίων σε επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν κατά πλήρη κυριότητα σε άτομα με αναπηρία και σε αναπήρους πολέμου βαριάς αναπηρίας.
5ον. Κατά τη διάρκεια της παραχώρησης, ο παραχωρησιούχος θα υλοποιήσει επενδύσεις και δαπάνες αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού ύψους 380 εκατομμυρίων ευρώ.
6ον. Ο παραχωρησιούχος θα αξιολογείται κάθε 2 έτη, αλλά και μεμονωμένα, επί των βασικών δεικτών απόδοσης (KPIs). Σε περίπτωση αδυναμίας επίτευξης των στόχων προβλέπεται η επιβολή χρηματικών ποινών και άλλες κυρώσεις ανάλογα με την υστέρηση στην προβλεπόμενη επίδοση.
7ον. Δεν γεννάται δικαίωμα του παραχωρησιούχου για οποιοδήποτε πρόσθετο αντάλλαγμα ή χρηματική αποζημίωση, αν το Δημόσιο, στο πλαίσιο άσκησης του δικαιώματός του, αλλά και της εν γένει πολιτικής του, περιλαμβανομένης και της δημοσιονομικής πολιτικής του, προκαλέσει μεταβολές στην επιλογή μέσου μετακίνησης, μεταβολές στο μέγεθος ή και στη σύνθεση της κυκλοφορίας, τα στατιστικά χαρακτηριστικά της και τη διαχρονική εξέλιξή τους.

Attiki Odos

Το χρονικό της μετάβασης

Με την από 13 Ιανουαρίου 2022 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, εγκρίθηκε η διενέργεια διαγωνιστικής διαδικασίας δύο φάσεων για τη σύναψη της σχετικής σύμβασης παραχώρησης. Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ στις 14 Σεπτεμβρίου 2023, όταν και ανακηρύχθηκε Προτιμητέος Επενδυτής η εταιρεία «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ Συμμετοχών, Ακινήτων, Κατασκευών». Ακολούθησε ο προσυμβατικός έλεγχος της διαδικασίας του διαγωνισμού, και εκδόθηκε ο υπ αριθμόν 300/2024 πράξη του Ζ’ κλιμακίου του ελεγκτικού συνεδρίου, με την οποία κρίθηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.

Κατόπιν τούτων εκδόθηκε Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου στις 28 Αυγούστου 2024 και στις 12 Σεπτεμβρίου 2024, υπεγράφη η νέα σύμβαση παραχώρησης με τον νέο παραχωρησιούχο. Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, την υπογραφή της σύμβασης Παραχώρησης και την κύρωσή της, τίθεται σε τροχιά υλοποίησης η μετάβαση του οδικού άξονα στο νέο καθεστώς παραχώρησης. Η τρέχουσα περίοδος παραχώρησης λήγει στις 5 Οκτωβρίου 2024, οπότε ο νυν ανάδοχος υποχρεούται να αποδώσει το κύριο έργο παραχώρησης, με όλες τις επί αυτών βελτιώσεις, στον κύριο του έργου, δηλαδή στο Ελληνικό Δημόσιο. Με το υπό ψήφιση Σχέδιο Νόμου, εκτός της κύρωσης της σύμβασης παραχώρησης, ρυθμίζονται ταυτόχρονα όλα τα σχετικά ζητήματα που στοχεύουν στην ομαλή μετάβαση από τον απερχόμενο στον νέο παραχωρησιούχο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ