X
Επικαιρότητα

Αττική: Έτσι θα μπει τέλος στο μποτιλιάρισμα – Ο ρόλος της Google

Ο κυκλοφοριακός φόρτος στους δρόμους της Αττικής είναι τεράστιος. Για να μπει ένα τέλος στο ατελείωτο μποτιλιάρισμα, απαιτούνται συνεργείες, έξυπνες λύσεις και η βοήθεια της Google.

Για πρώτη φορά σε συλλογικό επίπεδο, πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα ημερίδα, όπου έγινε αποτίμηση των παραγόντων που προκαλούν μποτιλιάρισμα στο Λεκανοπέδιο, αυξάνουν την κίνηση, καθώς και η αναζήτηση ολοκληρωμένων λύσεων που θα περιορίσουν τις συμφορήσεις στους οδικούς άξονες της Αττικής, σε ένα ικανοποιητικό βαθμό και στη συνέχεια, θα τεθούν σε τροχιά υλοποίησης.

Η ημερίδα διοργανώθηκε με τη συμβολή της Περιφέρειας Αττικής και έγινε στο Αμφιθέατρο της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, παρουσία όλων των εμπλεκόμενων φορεών.

Συζητήθηκαν οι συνέργειες, η αποτελεσματικότερη διαχείριση του κυκλοφοριακού φόρτου και η αξιοποίηση σύγχρονων εργαλείων για την μείωση της ταλαιπωρίας των πολιτών και της ενίσχυσης της ασφάλειάς τους. Ο Περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης, ανέφερε πως η Περιφέρεια, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, που είναι η συντήρηση των υποδομών και η βελτίωση της οδικής ασφάλειας, έχει σημειώσει μια σημαντική πρόοδο καθώς, τα τέσσερα τελευταία χρόνια, έκανε όσα δεν είχαν γίνει τα προηγούμενα 30 χρόνια.

2 στις 3 μετακινήσεις στην Αθήνα είναι άσκοπες

Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δ. Παπαστεργίου, κατά την τοποθέτησή του, δήλωσε ότι: «Οι πόλεις μας χρειάζονται νέα ευφυή συστήματα που να μπορούν να αποτυπώνουν την κίνηση στους δρόμους, τις ελεύθερες θέσεις στάθμευσης, συστήματα που με αιχμή τις αναδυόμενες τεχνολογίες θα βοηθήσουν της «Έξυπνες Πόλεις» να λύσουν το «γρίφο» του κυκλοφοριακού φόρτου αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα πλέον χρηματοδοτικά εργαλεία. Εμείς, ως Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, θα βοηθήσουμε με κάθε πρόσφορο μέσο. Ωστόσο, πιστεύω ότι απαιτείται μια συνολική αλλαγή νοοτροπίας και στροφή στη βιώσιμη κινητικότητα, ώστε τα έργα υποδομής να λειτουργήσουν συμπληρωματικά σε μια σύγχρονη κουλτούρα, όπου το αυτοκίνητο θα καταλαμβάνει λιγότερο χώρο στην καθημερινότητά μας».

Κατά τον χαιρετισμό του, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Ν. Ταχιάος, μίλησε με θερμά λόγια για τη συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής και επισήμανε πως, μεγάλο επίτευγμα σε όλη αυτή την προσπάθεια, θα είναι η μείωση της ανάγκης του πολίτη, να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο μέσα στην πόλη, και πως αυτό θα επιτευχθεί με την ενίσχυση των μέσων σταθερής τροχιάς και με τη δημιουργία μιας κουλτούρας αστικής βιώσιμης κινητικότητας.

Ο Αντιδήμαρχος Αστικών Υποδομών Δήμου Αθηναίων, Βασίλης Αξιώτης, μίλησε για μια «δύσκολη» πραγματικότητα στη χρήση του οδικού δικτύου στη χώρα μας, και κυρίως στην Αττική, καθώς, δύο στις τρεις μετακινήσεις είναι άσκοπες.

Ο Διοικητής της Τροχαίας Αττικής Ταξίαρχος ΕΛΑΣ, Χ. Παπαφιλίππου, επισήμανε πως η συμβολή της Τροχαίας Αττικής στο έργο που επιτελείται από την Περιφέρεια, είναι έμπρακτη και συνεχής, περιλαμβάνει ένα ευρύ πεδίο υποχρεώσεων και δράσεων και τόνισε πως η συνεργασία της με την Περιφέρεια θα πρέπει να διευρυνθεί προς την αναζήτηση καλύτερης εποπτείας και αστυνόμευσης των δρόμων, προκειμένου να μην παραβιάζονται οι ΛΕΑ.

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Επαγγελματιών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ν. Αττικής (ΣΙΕΦΑΝΑ), Στέλιος Καρράς, αναφερόμενος στο μεγάλο έργο της Περιφέρειας στην Παλαιά Εθνική Οδό Ελευσίνας-Θηβών, επισήμανε ότι θα προβεί σε ενημέρωση όλων των αυτοκινητιστών συναδέλφων του, προκειμένου να χρησιμοποιούν το εν λόγω οδικό δίκτυο, με σκοπό την αποσυμφόρηση του κεντρικών οδικών αρτηριών της Αττικής.

Η Google θα ρυθμίζει τα φανάρια στην Αττική

Εκτενής αναφορά έγινε στην επικείμενη και πρωτοποριακή συνεργασία της Περιφέρειας Αττικής με τον κολοσσό της Google, η οποία θα βελτιώσει σημαντικά την φωτεινή σηματοδότηση και αναμένεται να προσδώσει μεγαλύτερη ακρίβεια στην πληροφόρηση των οδηγών. Όπως ανακοίνωσε και από το βήμα της ημερίδας ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης, η Περιφέρεια Αττικής, το αμέσως επόμενο διάστημα θα υπογράψει σχετική προγραμματική σύμβαση με την Google.

Στο πλαίσιο της ημερίδας η Head of Public Sector της Google Greece, Β. Καλφάκη μετέφερε τα αισιόδοξα στατιστικά για τη χρήση των νέων τεχνολογιών στην επίλυση του κυκλοφοριακού. Όπως επισήμανε η Google θα προχωρήσει στην ακόμα μεγαλύτερη διεύρυνση της πλατφόρμας Google Maps, με εισαγωγή στοιχείων σε πραγματικό χρόνο. Τα σχετικά δεδομένα θα αποτυπώνονται άμεσα στην εφαρμογή, προκειμένου να διασφαλιστεί καλύτερη η ποιότητα της μετακίνησης των χρηστών του οδικού δικτύου.

Διαβάστε επίσης: Το διασημότερο μποτιλιάρισμα στην ιστορία 

Στην ευόδωση όλης αυτής της πολύπλευρης προσπάθειας, πρωταρχικό ρόλο διαδραματίζει η αγαστή και δημιουργική συνεργασία που υπάρχει με τα συναρμόδια Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο, έχοντας αναπτύξει ένα τεράστιο σύστημα ψηφιοποιημένων παροχών υπηρεσιών, έχει απαλλάξει τους πολίτες από άσκοπες μετακινήσεις, καθώς έχουν πλέον τη δυνατότητα να συναλλάσσονται με το Δημόσιο, από τον υπολογιστή τους ή από το κινητό τους τηλέφωνο. Στο ίδιο δημιουργικό πλαίσιο, κινείται και η άψογη και άμεση συνεργασία με την Τροχαία Αττικής, η οποία, από την πρώτη στιγμή «αγκάλιασε» αυτήν την προσπάθεια, με την αμέριστη και πολυεπίπεδη συμβολή της.

Οι αιτίες του προβλήματος

Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Παναγιώτης Παπαντωνίου, αναφέρθηκε στην περιγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, καθώς και στις αιτίες του προβλήματος και κατέθεσε ολοκληρωμένες προτάσεις για την βελτίωση της κυκλοφορίας στο λεκανοπέδιο:

• Ενιαίος σχεδιασμός και διαχείριση του συστήματος μεταφορών

• Λειτουργία ενός “έξυπνου” συστήματος σηματοδότησης των κόμβων

• Ολοκλήρωση των τριών κυκλοφοριακών δακτυλίων περιφερειακής κίνησης

• Θέσπιση ιεράρχησης του οδικού δικτύου

• Εγκατάσταση συστήματος διαχείρισης της στάσης και της στάθμευσης

• Εγκατάσταση αποτελεσματικού μηχανισμού παρακολούθησης & αξιολόγησης

• Αστυνόμευση

• Ψηφιακή επιτήρηση

• Διαχείριση της κυκλοφορίας και τη λήψη μέτρων με εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης που θα εντοπίσει & θα καταδείξει τα κρίσιμα σημεία μειωμένης κυκλοφοριακής ικανότητας & θα προτείνει μέτρα άμεσης εφαρμογής

• Διαχείριση στάθμευσης

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!