Έπεσαν οι υπογραφές στη σύμβαση νέας χάραξης και βελτίωσης της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών–Θηβών, στο τμήμα Μάνδρα – Ερυθρές, με στόχο την αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής.
Υπεγράφη από την Περιφέρεια Αττικής και την ανάδοχη εταιρεία η σύμβαση ύψους 32,4 εκατομμυρίων ευρώ, για την κατασκευή της νέας χάραξης και τη βελτίωση της υφιστάμενης οδού στην Παλαιά Εθνική Οδό Αθηνών–Θηβών, στο τμήμα Μάνδρα – Ερυθρές (Κριεκούκι). Το έργο αυτό, συνολικού μήκους 11,06 χιλιομέτρων, κρίνεται επιτακτικό για την αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής προκειμένου να μην επαναληφθούν ακραία φαινόμενα όπως αυτά του Νοεμβρίου 2017, όπου είχαν χαθεί στην περιοχή δεκάδες ανθρώπινες ζωές, ενώ αναμένεται να αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια και να βελτιωθεί σημαντικά η κυκλοφορία.
Η υπογραφή της σύμβασης πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο εκδήλωσης που έφερε τον τίτλο «Δρόμοι που μας φέρνουν στο αύριο», στην αίθουσα διασκέψεων της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής, στην Ελευσίνα. Στη συνέχεια ακολούθησε επίσκεψη στο σημείο εκκίνησης του έργου, στην περιοχή Νέα Ζωή του Δήμου Μάνδρας–Ειδυλλίας. Η Παλαιά Εθνική Οδός Αθηνών–Θηβών υπέστη τεράστιες ζημιές τον Νοέμβριο του 2017, λόγω της τοποθέτησής της μέσα στην κοίτη του χειμάρρου Σούρες. Σήμερα, με μια νέα χάραξη, που είναι πλήρως επικαιροποιημένη, λαμβάνει υπόψη όλα τα σύγχρονα υδρολογικά δεδομένα.
Η νέα χάραξη της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών–Θηβών και η βελτίωση του υφιστάμενου τμήματος ανεξαρτητοποιεί την οδό από οποιαδήποτε ακραία πλημμυρική συμπεριφορά του ρέματος Σούρες, μειώνοντας τον κίνδυνο καταστροφών, αποτρέπει την πιθανότητα απώλειας ανθρώπινων ζωών σε περιπτώσεις ακραίων καιρικών φαινομένων, βελτιώνει την κυκλοφοριακή ροή μειώνοντας τον χρόνο μετακίνησης, αναβαθμίζει τη σύνδεση Μάνδρα – Ερυθρές, προσφέροντας βελτιωμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και αυξημένο πλάτος οδοστρώματος. Συγχρόνως, δημιουργεί προοπτικές ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή, ενισχύοντας την περιφερειακή οικονομία.
Η νέα χάραξη περιλαμβάνει τρία βασικά τμήματα
Τμήμα Α: 3,65 χλμ. (νέα χάραξη, βόρεια της Π.Ε.Ο.Α.Θ.).
Τμήμα Β: 1,05 χλμ. (δίιχνης διατομής ενιαίου οδοστρώματος).
Τμήμα Γ: 6,36 χλμ. (με 3 ισόπεδους κόμβους και μία γέφυρα).
Επιπλέον περιλαμβάνονται
Διευθετήσεις των ρεμάτων Σούρες και Σκυλορέματος.
Κατασκευή 40 υπόγειων εγκαρσίων τεχνικών αποστράγγισης.
Κατασκευή δύο γεφυρών μήκους 37 μέτρων και πλάτους 13 μέτρων.
Κατασκευή σήραγγας (cut & cover) μήκους 144 μέτρων.
Αναδάσωση 408 στρεμμάτων στη θέση «Φίχθι» Μάνδρας.
Το έργο, προϋπολογισμού 32.400.000 ευρώ έχει ενταχθεί στο Περιφερειακό Πρόγραμμα «Αττική 2021-2027», στην προτεραιότητα «Ενίσχυση της περιφερειακής διασύνδεσης μέσω της προώθησης της τοπικής και υπερτοπικής έξυπνης και ασφαλούς κινητικότητας». Συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επομένων 42 μηνών.