Το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς ήταν, για την ελληνική αγορά καυσίμων, το χειρότερο από την έναρξη της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης εξαιτίας του κορονοϊού Covid-19.
Tην περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2021 η ζήτηση στην ελληνική αγορά καυσίμων όλων των τύπων κατέγραψε συνολικά 1,487 εκατομμύρια μετρικούς τόνους. Ο αριθμός αυτός είναι μικρότερος και από τα τέσσερα τρίμηνα του 2020 που προηγήθηκαν χρονικά.
Το πρώτο τρίμηνο του 2021 η ελληνική αγορά καυσίμων έγραψε ένα νέο αρνητικό ρεκόρ (το προηγούμενο σημειώθηκε το τέταρτο τρίμηνο του 2020, με το σύνολο της ζήτησης για καύσιμα όλων των τύπων να ανέρχεται στα 1,504 εκατομμύρια μετρικούς τόνους).
Σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2020, χωρίς ακόμη την πανδημία τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, η ελληνική αγορά καυσίμων όλων των τύπων κατέγραψε συνολικά 1,729 εκατομμύρια μετρικούς τόνους (πτώση 14%).
Να σημειωθεί επίσης ότι η αγορά καυσίμων δεν «ζεστάθηκε» και πολύ από τη ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης, αφού ο χειμώνας με την εξαίρεση ολίγων ημερών αποδείχτηκε ήπιος.
Η μεγαλύτερη πτώση παρατηρήθηκε στις βενζίνες όλων των τύπων (πωλήσεις 360.000 μετρικοί τόνοι, πτώση 22%). Ακολούθως, ισχυρή μείωση παρουσίασε και το υγραέριο κίνησης (-14%), όπως επίσης και το πετρέλαιο κίνησης (πωλήσεις 495.000 μετρικοί τόνοι, πτώση 11%. Όσο για το πετρέλαιο θέρμανσης, υπέστη επίσης απώλειες της τάξης του 10% (475.000 μετρικοί τόνοι). Κλείνοντας, τα ναυτιλιακά καύσιμα υποχώρησαν κατά 6%, ενώ τα αεροπορικά κατά 69%.