Η εταιρία Smart Press διοργανώνει το «3o Electric & Micro Mobility Forum», με σκοπό να εξερευνήσει το μέλλον των Μεταφορών, οι οποίες μεταμορφώνονται χάρη στην ηλεκτροκίνηση και τη μικροκινητικότητα.
Παράλληλα, το συνέδριο που θα πραγματοποιηθεί στο Σεράφειο του Δήμου Αθηναίων την 1η Ιουνίου θα αναδείξει τους τρόπους με τους οποίους οι νέες τεχνολογίες Μεταφορών θα βελτιώσουν τις ζωές μας σε ατομικό και εθνικό επίπεδο, τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουμε σε αυτό το πλαίσιο αλλά και τους τρόπους για να ξεπεράσουμε κάθε σκόπελο και να συγκλίνουμε, ποσοτικά και ποιοτικά, με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.
Tο συνέδριο θα πραγματοποιηθεί με φυσική παρουσία των συμμετεχόντων, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο για εκθέτες, ομιλητές και επισκέπτες, ενώ το videostream των ομιλιών θα είναι διαθέσιμο on-demand. Παράλληλα, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να δούν από κοντά αλλά και να δοκιμάσουν (test drive) αρκετά ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς, από ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως σκούτερ/μοτοσυκλέτες, e-bikes και ηλεκτρικά πατίνια, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο της έκθεσης.
Ηλεκτροκίνηση
Η αγορά ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας βρίσκεται κοντά στην «κρίσιμη μάζα» της. Με τα σημεία φόρτισης στην επικράτεια να πλησιάζουν, πλέον, τα 2.500 και να αυξάνονται ταχύτατα, ένα EV μπορεί να καλύψει σχεδόν το 100% των καθημερινών αναγκών ενός ιδιώτη ή μιας επιχείρησης. Το μερίδιο των plug-ins αγγίζει ή και ξεπερνά, ενίοτε, το 10% επί του συνόλου της αγοράς επιβατικών, αγγίζοντας ένα σημαντικό ορόσημο. Ταυτόχρονα, οι στόλοι ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων μεγαλώνουν, ωφελώντας τόσο τις επιχειρήσεις (από πλευράς κόστους χρήσης, ανθρακικού αποτυπώματος κ.λπ.), όσο και την κοινωνία στο σύνολό της, μειώνοντας τη ρύπανση και την ηχορρύπανση στα αστικά κέντρα, αλλά και σε τουριστικές περιοχές. Το κοινό εξοικειώνεται με τα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων και αν υπάρχει η δυνατότητα, τα προτιμά έναντι ενός συμβατικού μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Είναι όλα «ρόδινα», όμως; Σαφώς και όχι. Η Ελλάδα «ασθμαίνει» πίσω από τις ανεπτυγμένες ευρωπαϊκές αγορές και ο στόλος οχημάτων της παραμένει από τους γηραιότερους στην Ευρώπη, με τα οχήματα μηδενικών εκπομπών να αποτελούν ένα ελάχιστο ποσοστό του. Το δίκτυο φόρτισης, παρά τη σημαντική πρόοδο που επετεύχθη το τελευταίο έτος, παραμένει ανεπαρκές σε αρκετά σημεία της χώρας. Ακόμα και τα υπάρχοντα σημεία φόρτισης χρήζουν βελτίωσης στον τομέα του userexperience, ελλείψει ενός ενιαίου τρόπου εύρεσης, διασύνδεσης και πληρωμής.
Το περυσινό, 2ο Electric + Micro Mobility Forum ανέδειξε, επίσης, ορισμένα από τα ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν για την απελευθέρωση της ηλεκτροκίνησης και της ενεργειακής αυτάρκειας και αυτονομίας, αλλά και τις τεχνολογίες του μέλλοντος που πλησιάζουν στο… παρόν, όπως την υδρογονοκίνηση. Τα παραπάνω και ακόμα περισσότερα θα πραγματευτεί το 3ο μας Forum, σε μια προσπάθεια να καταλήξουμε στις ορθές πρακτικές που θα επιτρέψουν τη βιώσιμη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλαδα.
Μικροκινητικότητα
Η μικροκινητικότητα «κατέκτησε» την Ελλάδα μέσα σε μόλις 4 χρόνια και πλέον δεν υπάρχει γωνία της χώρας όπου να μην βρίσκεται ένα ηλεκτρικό πατίνι ή ποδήλατο. Παρά τις μεγάλες ελλείψεις σε επίπεδο υποδομών, το ίδιο το κοινό ανέδειξε τη χρησιμότητα των μέσων αυτών και ώθησε την αγορά σε ένα υψηλό ρυθμό ανάπτυξης. Τα προγράμματα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» έδωσαν τη δυνατότητα σε αρκετούς κατοίκους και επιχειρήσεις να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό ποδήλατο σε προσιτή τιμή. Το lastmile στον κλαδο των logistics βασίζεται όλο και περισσότερα στα ηλεκτρικά μέσα μικροκινητικότητας, με τα οφέλη που προαναφέραμε για επιχειρήσεις, πελάτες και την κοινωνία.
Ωστόσο, απαιτούνται θαρραλέα βήματα σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και εθνικής στρατηγικής. Απαιτείται χώρος για τα μικρο-οχήματα, χώρος κίνησης όσο και στάθμευσης. Η κίνηση με ένα ελαφρύ, ηλεκτρικό δίκυκλο έχει το μικρότερο δυνατό αποτύπωμα σε σύγκριση με άλλα ηλεκτρικά οχήματα και είναι η μόνη λύση για τις βιώσιμες πόλεις του μέλλοντος, τις πόλεις για ανθρώπους. Απαιτείται η συνέχεια και επέκταση των κινήτρων για χρήση αυτών των μέσων, έναντι των τυπικών τετράτροχων επιβατικών, στον αστικό ιστό. Απαιτείται η απόδοση προτεραιότητας στα οχήματα μικροκινητικότητας και τους πεζούς, κυριολεκτικά και μεταφορικά.
Παράλληλα, η άνοδος των ηλεκτρικών πατινιών και ποδήλατων, σε συνδυασμό με την ισοδυναμία των αδειών κυκλοφορίας, άνοιξαν το δρόμο για την αγορά ηλεκτρικών δικύκλων και λοιπόν μικροοχημάτων. Τα e-mopeds, όπως και τα μεγαλύτερα ηλεκτρικά σκούτερ και μοτοσυκλέτες διαρκώς αυξάνονται σε αριθμό και προσφέρουν ίσως την πιο ρεαλιστική επιλογή «ηλεκτροκίνησης» σε μικρές και μεγάλες πόλεις, όπως και σε περιοχές ήπιας κινητικότητας. Τα microcars/nanocars δίνουν μια επιλογή που δεν υπήρχε μέχρι σήμερα για τους νέους (και όχι μόνο). Ένα νέο κοινό, το οποίο συνειδητά δεν επέλεγε να κινηθεί με δίκυκλο στο παρελθόν, πλέον αλλάζει νοοτροπία και συνήθειες. Οφείλουμε να υποστηρίξουμε και να προστατεύσουμε τους χρήστες αυτούς, με κάθε δυνατό τρόπο.