Ευρύ πρόγραμμα έργων, ύψους 3,5 δισ. ευρώ υλοποιείται στην Κρήτη από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με κορωνίδα τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Ευρύ πρόγραμμα έργων υλοποιείται στην Κρήτη από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με κορωνίδα τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), όπου τις επόμενες εβδομάδες στήνονται εργοτάξια. Μόνο από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την Κρήτη δρομολογούνται έργα ύψους σχεδόν 3,5 δισ. ευρώ. Το εμβληματικότερο έργο που αρχίζει να υλοποιείται στον νησί είναι ο ΒΟΑΚ. Ένα έργο προϋπολογισμού άνω των 2,2 δισ. ευρώ όπου τις επόμενες εβδομάδες θα αρχίσουν να στήνονται τα πρώτα εργοτάξια και τέλη 2023, αρχές του 2024 θα έχουν ανοίξει όλα τα μέτωπα.
Στις αρχές του Σεπτεμβρίου υπογράφηκε η σύμβαση για το έργο που αφορά στη βελτίωση – διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος στο Λασίθι. Αρχές του 2023 θα ξεκινήσει η κατασκευή για το τμήμα του ΒΟΑΚ από τη Χερσόνησο ως τη Νεάπολη.
Το τμήμα Χανιά–Ηράκλειο είναι το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης που ξεκινά στην Ευρώπη και ένα από τα μεγαλύτερα που έχουν υλοποιηθεί ποτέ στην Ελλάδα. Ήδη την προηγούμενη εβδομάδα εγκρίθηκαν τα Τεύχη της Β Φάσης του Διαγωνισμού και δόθηκαν στους συμμετέχοντες ώστε στα τέλη Μαρτίου να υπάρχει προσωρινός ανάδοχος στο μεγάλο αυτό έργο.
Οι μελέτες για το τμήμα της προαίρεσης Κίσσαμος – Χανιά προχωρούν ώστε εντός του πρώτου τριμήνου του 2023 να υποβληθεί η ΜΠΕ και να ξεκινήσει και η κατασκευή αυτού του κομματιού παράλληλα με το Χανιά-Ηράκλειο, ενώ προχωρά η ωρίμανση των μελετών του ΒΟΑΚ για το τμήμα Σούδα – Αεροδρόμιο και τα τμήματα ανατολικότερα του Αγίου Νικολάου, μέχρι τη Σητεία.
Σημαντικές είναι οι εξελίξεις και για τα δύο τμήματα εντός του 2023, ειδικά τα τμήματα Καλό Χωριό–Γέφυρα Φρουζή και εκείνο της Γέφυρας Φρουζή ως τη Παράκαμψη της Παχειάς Άμμου.
Επιπλέον, εκτός των νέων οδικών έργων, υλοποιούνται έργα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας καθώς επίσης βρίσκεται σε εξέλιξη ένα πακέτο έργων με στόχο την αντιμετώπιση κατολισθητικών φαινομένων.