X
Επικαιρότητα

13 δις για έργα υποδομών στην Ελλάδα το 2023

Το 2023 θα έχουν ενεργοποιηθεί στην Ελλάδα έργα υποδομών ύψους 13 δις ευρώ, ενώ μέσα σε τρία χρόνια δημοπρατήθηκαν έργα 8 δις ευρώ.

Την εκτίμηση ότι θα ξεπεραστεί ο στόχος των 13 δις ευρώ για έργα υποδομών ως το 2023 έκανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής. Μέσα σε λιγότερο από τρία χρόνια δημοπρατήθηκαν έργα 8 δις ευρώ και συμβασιοποιήθηκαν έργα 3,2 δισ., που σημαίνει ότι ήδη υλοποιούνται.

Ως τις αρχές του 2023 προγραμματίζεται η δημοπράτηση έργων πάνω από 4 δις, καθώς και η συμβασιοποίηση των μεγάλων έργων παραχώρησης του ΒΟΑΚ και της υποθαλάσσιας ζεύξης της Σαλαμίνας, με προϋπολογισμό περίπου 2 δις ευρώ. Μάλιστα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, θα ξεπεραστεί ο στόχος των 13 δις που είχε τεθεί ως το 2023.

Σχετικά με την επέκταση της Αττικής Οδού το έργο της σύνδεσης της Λεωφόρου Κύμης με τον ΠΑΘΕ δημοπρατήθηκε και σύντομα θα συμβασιοποιηθεί. Προετοιμάζονται παράλληλα οι νέες επεκτάσεις και οι τελικές προτάσεις τόσο για την επέκταση προς Ραφήνα, όσο και για το μεγάλο έργο σύνδεσης της Περιφερειακής Υμηττού με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και το Ελληνικό.

Όλες οι πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4 βρίσκονται σταδιακά σε εξέλιξη στους τέσσερις Δήμους όπου κατασκευάζεται το έργο, ώστε να έχει ολοκληρωθεί το 2029. Ως προς τις νέες επεκτάσεις, σε πολύ προχωρημένο στάδιο μελέτης βρίσκεται η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον με 3 νέους σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον και Αγ. Νικόλαο).

Επίσης, από την Αττικό Μετρό προγραμματίζονται και ωριμάζουν σταδιακά επεκτάσεις όπως: Στη Γραμμή 1, υπόγειες επεκτάσεις μετά τον σταθμό Θησείο προς Καλλιθέα και Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, αλλά και μετά τον σταθμό ΚΑΤ προς Κηφισιά, Ν. Ερυθραία και κόμβο Βαρυμπόμπης για να συνδεθεί το δίκτυο του μετρό με την Εθνική Οδό. Στη Γραμμή 2, από Ίλιον προς Αχαρνές, αλλά και από Ελληνικό προς Γλυφάδα. Και στη Γραμμή 4, κατά μήκος της Λεωφόρου Κηφισίας προς τα βόρεια προάστια και το ΟΑΚΑ, από Άλσος Βεϊκου προς Πετρούπολη και από Ευαγγελισμό προς Υμηττό.

Μετρό Θεσσαλονίκης
Οι εργασίες της βασικής γραμμής έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 85% και της επέκτασης προς Καλαμαριά σε ποσοστό 84% στα έργα Πολιτικού Μηχανικού. Έχει ολοκληρωθεί η προμήθεια των 18 πρώτων συρμών, ενώ σε φάση αξιολόγησης βρίσκεται και ο διαγωνισμός για τους 15 επιπλέον συρμούς. Και βέβαια, οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου, πλην του Σταθμού Βενιζέλου, όπου ως γνωστόν συνεχίζονται εντατικά.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!