X
Επικαιρότητα

Έληξε η συνεργασία Renault-MAVA

Μία αρνητική εξέλιξη για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου αποτελεί η διακοπή της συνεργασίας των εταιριών Renault και MAVA. Το σχετικό δελτίο τύπου της δεύτερης είναι ενδεικτικό του πως οδηγήθηκαν τα πράγματα ως εδώ.

«H MAVA AE, για 32 χρόνια αντιπρόσωπος και εισαγωγέας των αυτοκινήτων Renault στην Ελλάδα, οδηγείται σε εμπορικό μαρασμό. Το πρωτοφανές αυτό γεγονός οφείλεται σε πολλούς λόγους:

Η εμπορική πολιτική της γαλλικής Renault που τα τελευταία χρόνια επέβαλε δυσβάστακτους όρους στην εισαγωγική εταιρεία (υψηλές έκτος ανταγωνισμού τιμές και υποχρέωση πωλήσεων μεγάλου αριθμού μονάδων – για την επίτευξη ανέφικτου μεριδίου αγοράς). Η αλλαγή αυτή στην πολιτική της Renault οφείλεται στην παρουσία νέων στελεχών που, αγνοώντας τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς και τον οξύτατο Άπω-Ανατολικό ανταγωνισμό, προσπάθησαν πιεστικά να επιβάλουν δικά τους συστήματα – και επέμεναν πεισματικά σε αυτά ακόμα και αφού αποδείχτηκε η αποτυχία τους.

Εξ ‘ άλλου σημαντικά συνέβαλε η γενικότερη πτώση (πανευρωπαϊκά) της ζήτησης για τα μοντέλα Renault – λόγω του ιδιαίτερου σχεδιασμού τους που δεν άρεσε στο κοινό, των πολλών προβλημάτων αξιοπιστίας και των κενών στην γκάμα των μοντέλων.

Η άρνηση της Renault να βοηθήσει την Ελληνική της αντιπροσωπεία στην εξεύρεση λύσεων – και η υπαναχώρησή της από γραπτές συμφωνίες για μια διεύρυνση της μετοχικής σύνθεσης που θα έλυνε το πρόβλημα της χρηματοδότησης.

Η επιβολή από μέρους της μητρικής εταιρείας embargo σε παραδόσεις αυτοκινήτων από τον Ιούνιο 2007 – πράγμα που οδήγησε την MAVA σε παράλυση και τεράστιες ζημιές.

Η επιβολή στην MAVA  ΑΕ υπέρογκου προστίμου (12.700.000€) από την Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού. 

Η επιμονή της Renault σε μια και μόνη επιλογή εταίρου για συμμετοχή στην εταιρεία – παρά τις επανειλημμένες, επίμονες και συμφέρουσες αντιπροτάσεις της MAVA που αφορούσαν Έλληνες επενδυτές, οι οποίοι θα είχαν αντιμετωπίσει το πρόβλημα ήδη από τα μέσα του 2007. Η εμμονή αυτή τεκμηριώθηκε τελικά με την ανάθεση της αποκλειστικής αντιπροσώπευσης σε αυτόν το ένα (υποψήφιο) εταίρο. Η ανάθεση έγινε με χωριστές συνεννοήσεις, πίσω από την πλάτη της MAVA AE, αφού προηγουμένως με την στάση της η Γαλλική πλευρά την είχε οδηγήσει σε οικονομική καταστροφή. 

Η Renault επέδειξε πρωτοφανή αδιαφορία για την ζημιογόνα κατάσταση που προκάλεσε στην MAVA, σε αντίθεση με άλλες περιπτώσεις, π.χ. στην Ιρλανδία, που εξαγόρασε αμέσως τον εκεί εισαγωγέα.

Η απάνθρωπη για το προσωπικό (300 άτομα) και τους συνεργάτες της MAVA και αρνητική για τους πελάτες απόφαση της Renault και του νέου αντιπρόσωπου να μην αποτελέσουν την συνέχεια της MAVA αλλά να ξεκινήσουν νέα εταιρεία από το μηδέν.

Για όλα αυτά η MAVA προσφεύγει στα δικαστήρια διεκδικώντας υψηλές αποζημιώσεις.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας θέλει να ζητήσει συγγνώμη από το προσωπικό, τους συνεργάτες και τους πελάτες για την εξέλιξη αυτή.

Διαβεβαιώνει ότι μέχρι την τελευταία στιγμή έδωσε σκληρό αγώνα, με μεγάλες προσωπικές θυσίες, για να μην οδηγηθεί η MAVA σε αυτή την άδοξη κατάληξη. Δυστυχώς η Renault φαίνεται να είχε προγραμματίσει το τέλος της MAVA – και το επέτυχε».

H ανακοίνωση, πάντως, της Renault στάθηκε πολύ πιο περιεκτική και τυπική, καθώς ανέφερε απλά ότι ήρθε σε συμφωνία με την PGA Motors, η οποία θα αναλάβει άμεσα το ρόλο του επίσημου εισαγωγέα στη χώρα μας. Αυτή η απόφαση είχε να κάνει με τις εμπορικές προσδοκίες της εταιρίας από την ελληνική αγορά, ενώ ταυτόχρονα εγγυάται την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του αγοραστικού κοινού.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!