Η Mercedes-AMG παρουσιάζει την 4θυρη παραλλαγή της GT σε μια προσπάθεια να προσελκύσει όλους όσους αναζητούν τα χαρακτηριστικά ενός super sport κουπέ αυτοκινήτου σε μια σαφώς πιο οικογενειακή... συσκευασία. Και όπως όλα δείχνουν, ο στόχος επετεύχθη.
Δεν χρειάζεται να είναι κανείς… μάγος ώστε να διαγνώσει ποιος είναι ο βασικός ανταγωνιστής της νέας Mercedes–AMG 4-door Coupe που παρουσιάστηκε με πάσα επισημότητα πριν λίγες ώρες στην κοσμοπολίτικη πόλη της Γενεύης. Επί τις ουσίας, πάντως, ο αντίπαλος της Porsche Panamera είναι το πέμπτο κατά σειρά μοντέλο της Mercedes-AMG, μετά τις SLS Coupe και Roadster και τις GT Coupe και Roadster, και συνάμα ένα μοντέλο που παραπέμπει σε φιλοσοφία στη μικρότερη CLS, με την οποία μοιράζεται ένα μεγάλο τμήμα του δαπέδου της (MRA) διαθέτοντας, μάλιστα, το ίδιο ακριβώς μεταξόνιο (2.939 χλστ.).
Σε κάθε περίπτωση, η κορυφαία έκδοση του μοντέλου, που θα δούμε να κυκλοφορεί στους δρόμους της Ευρώπης από τις αρχές του 2019 και μετά, είναι η GT63 S, η οποία κινείται από τον γνωστό πλέον 4λιτρο V8 κινητήρα των Γερμανών. Η απόδοσή του έχει οριστεί για την περίσταση στους 639 ίππους και η ροπή του στα 900 Nm. Στην απλή GT63, η ισχύ του φτάνει στους 585 ίππους και η ροπή στα 800 Nm. Και στις δύο περιπτώσεις, η κίνηση μεταδίδεται και στου 4 τροχούς μέσω του συστήματος 4Matic+ και την αρωγή του MCT Speedshift 9τάχυτου κιβωτίου της Mercedes-AMG. Όσο για τις επιδόσεις τους, συγκρατήστε τις τιμές 3,2 και 3,4 για το «0-100» καθώς και τις 315 και 310 για την τελική ταχύτητα.
Διαβάστε επίσης: Υβριδικές εκδόσεις με ντίζελ κινητήρα για τις Mercedes C-Class και Ε-Class στη Γενεύη
Αν κανείς θελήσει να μείνει στα «χαμηλά», το εργοστάσιο προσφέρει την Mercedes-AMG 4-door Coupe στην έκδοση GT53 4Matic+, με τον 3λιτρο V6 κινητήρα βενζίνης κι ένα 48βολτο ηλεκτρικό κύκλωμα να έχουν τον πρώτο λόγο. Μάλιστα, το «παρών» δίνει εδώ και μια μπαταρία ιόντων λιθίου στην οποία αποθηκεύεται η ενέργεια που ανακτάται κατά την πέδηση, η οποία με τη σειρά της «επιστρέφεται» μέσω της λειτουργίας electric boost. Ωστόσο, η GT53 4Matic+ δεν είναι σε θέση να κινηθεί αυτοβούλως με ρεύμα –όπως συμβαίνει για παράδειγμα με την S560e. Σύμφωνα με τους Γερμανούς, η απόδοση θερμικού κινητήρα της GT53 φτάνει τους 435 ίππους και η ροπή του στα 520 Nm, με τη μονάδα EQ, όπως ονομάζεται, να συνεισφέρει επιπλέον 22 ίππους. Το αμάξωμα βάρους 1.970 κιλών μπορεί να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 4,5 δλ. έχοντας τελική ταχύτητα της τάξης των 285 χλμ./ώρα.
Διαβάστε επίσης: Πρεμιέρα στη Γενεύη για τη νέα Mercedes-AMG C43 4Matic
Σύμφωνα με πληροφορίες, σε άγνωστο χρονικό διάστημα από σήμερα, η γκάμα της 4θυρης GT θα εμπλουτιστεί με την έκδοση «73», η οποία θα είναι plug-in υβριδική αποδίδοντας πάνω από 800 ίππους και ροπή άνω των 1.000 Nm. Το θερμικό δε σκέλος των κινητήριων μονάδων της εν λόγω έκδοσης θα απαρτίζεται από έναν 3λιτρο V6 βενζινοκινητήρα, παρόμοιο με εκείνον της S560e. Οι εκδόσεις ντίζελ αποκλείονται δια… ροπάλου, μιας και το συγκεκριμένο καύσιμο, που πλέον έχει μπει για τα καλά στο στόχαστρο, δεν ταιριάζει στο χαρακτήρα του 4θυρου κουπέ των Γερμανών. Αυτό –αν μη τι άλλο- ισχυρίζονται οι ίδιοι οι δημιουργοί της νέας GT 4-door Coupe._X.A.