X
Επικαιρότητα

Εκπομπές ρύπων: Νέο τρόπο υπολογισμού φέρνει η ΕΕ

Την ανησυχία τους εκφράζουν οι κατασκευαστές για τις προτεινόμενες νόρμες της ΕΕ που αφορούν στις μετρήσεις εκπομπών ρύπων για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα.

Σύμφωνα με τις επίσημες προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, από τον Σεπτέμβριο του 2017 και εξής όλοι οι κατασκευαστές οχημάτων θα είναι υποχρεωμένοι να πραγματοποιούν όλες τις επίσημες μετρήσεις που αφορούν στις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων προτάσεών τους, τις οποίες και θα πουλούν στις επιμέρους αγορές της γηραιάς ηπείρου, σε «πραγματικές συνθήκες» και όχι σε «εργαστηριακές».

Η αλήθεια είναι πως η ισχύουσα μέχρι και σήμερα μεθοδολογία έχει δεχθεί κριτική, και μάλιστα δριμεία, από ουκ ολίγους φορείς και περιβαλλοντικές ομάδες, με βασικό επιχείρημα ότι τα αποτελέσματά της υπολείπονται σημαντικά των πραγματικών με προφανείς συνέπειες τόσο την παραπλάνηση των καταναλωτών, όσο ασφαλώς και την «απόκρυψη» του πραγματικού περιβαλλοντικού τους στίγματος. Επʼ αυτού, αρκεί να σημειώσουμε πως πολλές ευρωπαϊκές μελέτες έχουν αναδείξει διαφορές της τάξης του 35% ανάμεσα στις «πραγματικές» και τις «εργαστηριακές» μετρήσεις εκπομπών ρύπων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ACEA, της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών, η… στροφή αυτή θα επιφέρει πολύ σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι κατασκευαστές πραγματοποιούν τις δοκιμές και ενγένει την εξέλιξη των κινητήρων ντίζελ που θα διαθέτουν στην Ευρώπη. Ωστόσο, τα μέλη της ACEA επισημαίνουν πως η υπάρχουσα πρόταση παραμένει μέχρι και αυτή τη στιγμή ελλιπής, καθώς, ως έχει, δεν παρουσιάζει ένα ολοκληρωμένο σύνολο απαιτήσεων σε ότι αφορά στα προκαθορισμένα όρια εκπομπών, ούτε καν ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή του νέου αυτού κανονισμού.

Θυμίζουμε πως τα πετρελαιοκίνητα οχήματα είναι εδώ και πολλά χρόνια ιδιαίτερα δημοφιλή στην Ευρώπη (όπως πλέον και στη χώρα μας) έχοντας δικαίως κατακτήσει την εμπιστοσύνη του κοινού και φυσικά ένα πολύ σημαντικό μερίδιο αγοράς, που υπερβαίνει, έστω και οριακά, το 50%. Και αυτό, κυρίως χάρη στην «ικανότητά» τους να καταναλώνουν έως και 20% λιγότερο καύσιμο σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης. Ωστόσο, τα υψηλά επίπεδα μικροσωματιδίων και οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) που εκλύουν στην ατμόσφαιρα έχουν βάλει σε… σκέψεις πολλές κυβερνήσεις της ΕΕ, όπως εκείνες της Γαλλίας και της Μ. Βρετανίας, οι οποίες φαίνεται να μελετούν πλέον σοβαρά το ενδεχόμενο θέσπισης «περιοριστικών μέτρων» στην κυκλοφορία τους, που πιθανόν να οδηγήσουν έως και στην πλήρη απαγόρευση της εισόδου τους στην καρδιά μεγαλουπόλεων, όπως το Παρίσι και το Λονδίνο._Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!