top icon
Επικαιρότητα

Ε.Ε.: Πρόστιμα σε όσες εταιρείες «κλέβουν» στις εκπομπές ρύπων

Οι εκπρόσωποι των κρατών μελών της Ε.Ε. αποφάσισαν την περασμένη Παρασκευή να εισηγηθούν στα αρμόδια όργανά της τη θέσπιση νόμου που θα επιτρέπει την «απευθείας» επιβολή αυστηρών προστίμων στις κατασκευάστριες εταιρείες που στο εξής θα συλλαμβάνονται να «κλέβουν» με οποιοδήποτε τρόπο στη διαδικασία πιστοποίησης των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων τους.

Σύμφωνα με το σχετικό σχέδιο νόμου που θα προωθηθεί ώστε να συζητηθεί από τους Υπουργούς Οικονομικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε σύσκεψη που θα πραγματοποιηθεί στις 29 Μαΐου, οι Βρυξέλλες, και συγκεκριμένα τα μέλη της Κομισιόν, θα μπορούν να επιβάλλουν πρόστιμα που θα φτάνουν έως και τα 30.000 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο που θα «πιάνεται» από την τσιμπίδα των αρμόδιων εκλεκτικών αρχών να χρησιμοποιεί λογισμικό ή συσκευή που θα χειραγωγεί με οποιονδήποτε τρόπο τα αποτελέσματα που προκύπτουν κατά τη διαδικασία πιστοποίησης των εκπομπών ρύπων.

Απέναντι στις εν λόγω προτάσεις, οι οποίες μένει να επικυρωθούν μέσα στους προσεχείς μήνες από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η Γερμανία φαίνεται να είναι η μόνη (προς το παρόν) η οποία εγείρει ενστάσεις υποστηρίζοντας πως με τον τρόπο αυτό οι Βρυξέλλες θα αποκτήσουν «επιπλέον αρμοδιότητες εποπτείας της αγοράς αυτοκινήτου». Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν έμπειροι διπλωμάτες της ΕΕ, «η Γερμανία επιχειρεί να καθυστερήσει τη θέσπιση της σχετικής νομοθεσίας, καθώς η ίδια έχει εντέχνως αποτύχει να τιμωρήσει την VW», αναφορά που φυσικά έχει να κάνει με το διαβόητο πλέον σκάνδαλο χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων, το γνωστό dieselgate, που ξέσπασε αρχικά στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και είδε για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας τον Σεπτέμβριο του 2015._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ