Η πανδημία του νέου κορονοϊού πλήττει την αυτοκινητοβιομηχανία, με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για σημαντική μείωση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων παγκοσμίως, αλλά και στην Ευρώπη.
Η κρίση που έχει προκαλέσει η πανδημία του νέου κορονοϊού COVID-19 είναι πρωτίστως ιατρική, ταυτόχρονα όμως δημιουργεί σημαντικές οικονομικές επιπλοκές σε παγκόσμιο επίπεδο. Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι από τους τομείς που πλήττονται, με τις πρώτες προβλέψεις να κάνουν λόγο για μείωση πωλήσεων έως και κατά 20% στην Γηραιά Ήπειρο.
Όπως αναφέρει η IHS Markit, τις προβλέψεις της οποίας χρησιμοποιούν πολλοί κατασκευαστές και προμηθευτές για χάραξη στρατηγικής, “η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία θα βιώσει μια πρωτοφανή και σχεδόν άμεση διακοπή της ζήτησης κατά το 2020”. Παράλληλα, η βρετανική φίρμα χαρακτήρισε την πανδημία του κορονοϊού ως τον μεγαλύτερο παράγοντα κινδύνου που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία εδώ και αρκετά χρόνια. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της, η μείωση των παγκόσμιων πωλήσεων θα ξεπεράσει το 12%, ενώ η αντίστοιχη μείωση κατά την περίοδο 2008-2009 της οικονομικής κρίσης, ήταν 8%. Επιπλέον, η μείωση πωλήσεων στις Η.Π.Α. αναμένεται να είναι περίπου 15%.
Σε αντίστοιχο μήκος κύματος κινείται και η LMC Automotive, φίρμα αντίστοιχου προσανατολισμού με την IHS Markit, που προβλέπει μείωση παγκόσμιων πωλήσεων κατά περίπου 15% σε σύγκριση με το 2019. Ακόμη, η Morgan Stanley προβλέπει μείωση των πωλήσεων στην Ευρώπη κατά 13%, ποσοστό σαφώς αυξημένο από το 4% των αρχικών προβλέψεων. Παγκοσμίως, η ίδια εταιρεία προβλέπει μείωση της τάξης του 20%, με την Κίνα να παρουσιάζει πτώση της τάξης του 15%.
Τέλος, η γερμανική Scope Ratings δεν ξεφεύγει από το απαισιόδοξο κλίμα, υπολογίζοντας πτώση περίπου 20% στη Δυτική Ευρώπη -περίπου 3 εκατομμύρια οχήματα-, προσθέτοντας ότι σε χώρες που βασίζονται στη χρήση πετρελαίου ή φυσικού αερίου όπως η Ρωσία, η μείωση της ζήτησης μπορεί να είναι άνω του 50%.