top icon
Επικαιρότητα

Drift Mode και Launch Control για το νέο Ford Focus RS!

Χαράς ευαγγέλια για τους φανατικούς οπαδούς των πλαγιολισθήσεων. Kαι όχι μόνο!

Χαράς ευαγγέλια για τους φανατικούς οπαδούς των πλαγιολισθήσεων. Και όχι μόνο!

Το ότι το νέο Ford Focus RS κατάφερε άμα τη εμφανίσει του να κλέψει τις καρδιές των απανταχού petrolheads, είναι κάτι που ήδη όλοι γνωρίζουμε. Δεν είναι μόνο η… μαγική επιγραφή RS και το προκλητικό, αν μη τι άλλο, παρουσιαστικό που κάνουν τη διαφορά στην τόσο δημοφιλή πλέον αρένα των hot hatches, στην οποία οι Γερμανοί έχουν, μέχρι σήμερα, των πρώτο λόγο, αλλά, κυρίως, για όσους συντονισμένους με αυτό που αποκαλείται «οδηγική απόλαυση», οι «κρυφές» και φανερές τεχνολογικές περγαμηνές του, που συνδέονται άμεσα τόσο με τον υπρτροφοδοτούμενο κινητήρα EcoBoost των 2,3 λίτρων που φιλοξενείται κάτω από το καπό του μοντέλου, όσο και με το πρωτοποριακό σύστημα τετρακίνησης με το οποίο συνδυάζεται.

Με περισσότερους από 320 ίππους, όπως ρητά μας διαβεβαιώνει η ίδια η Ford και άγνωστη προς το παρόν ροπή (σημ.: η εξέλιξη του κινητήρα συνεχίζεται ακόμα, οπότε, κρατήστε ακόμα μεγαλύτερο… καλάθι), ο «δανεικός» από την αμερικανοτραφή Ford Mustang κινητήρας EcoBoost πληροφορούμαστε πως θα διαθέτει μεταξύ άλλων και σύστημα launch control για τέλειες… εκκινήσεις από στάση. Με το όριο περιστροφής του κινητήρα να έχει ήδη καθοριστεί στις 6.800 σ.α.λ., το νέο Ford Focus RS θα είναι εφοδιασμένο, συν τοις άλλοις, σύμφωνα με έγκυρες πηγές μας, με ένα αγωνιστικών περγαμηνών shift light στο εσωτερικό του, το οποίο θα «προτείνει» στον οδηγό την ιδανική στιγμή ώστε να «περάσει» κατά τη διαδικασία της επιτάχυνσης στην επόμενη σχέση μέσω το νέου, χειροκίνητου κιβωτίου των 6 σχέσεων της Ford. Ποια είναι αυτή; Ανεξάρτητα από την σχέση που θα έχετε επιλέξει, το shift light θα «ανάβει» στις 5.900 σ.α.λ.

Η σημαντικότερη ωστόσο νέα πληροφορία για το νέο Focus RS αφορά στο σύστημα τετρακίνησης του μοντέλου και στα τέσσερα(!) προγράμματα λειτουργίας που θα διαθέτει, ανάμεσα στα οποία είναι και το Drift Mode, όπως χαρακτηριστικά φαίνεται και το βίντεο που ακολουθεί, το οποίο θα ενισχύει, σύμφωνα με την Ford, την τάση του πίσω μέρους να ανοίγει ελεγχόμενα αλλά και… διασκεδαστικά την τροχιά του προς το εξωτερικό της στροφής. Τα άλλα τρία προγράμματα που ο οδηγός θα έχει στη διάθεσή του θα είναι τα Normal, Sport και Track, τα οποία θα επιλέγονται μέσω ενός μπουτόν που θα τοποθετηθεί στα μοντέλα παραγωγής πολύ κοντά στον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων. Θυμίζουμε πως το σύστημα τετρακίνησης Ford Performance AWD το οποίο διαθέτει το νέο Focus RS, βασίζεται σε δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους συμπλέκτες, σε κάθε άκρο του πίσω συστήματος κίνησης. Αυτοί διαχειρίζονται την κατανομή της ροπής εμπρός και πίσω και παράλληλα ελέγχουν την κατανομή της τελευταίας στον πίσω άξονα.

Η δυνατότητα κατανομής της ροπής μεταξύ των δύο πίσω τροχών (torque vectoring) αναμένεται να έχει θεαματικά αποτελέσματα στη συμπεριφορά, στην ευστάθεια αλλά και στη γενικότερη αίσθηση του αυτοκινήτου στη σπορ οδήγηση. Από εκεί και πέρα, η μονάδα ελέγχου του συστήματος τετρακίνησης έχει τη δυνατότητα να μεταβάλλει συνεχώς την κατανομή ροπής όχι μόνο ανάμεσα στους δύο άξονες αλλά και στους δύο πίσω τροχούς, σύμφωνα με την τρέχουσα οδηγική κατάσταση, παρακολουθώντας δεδομένα από πολλαπλούς αισθητήρες του οχήματος με συχνότητα 100 φορές το δευτερόλεπτο. Το σημαντικό στοιχείο του συστήματος είναι πως έως και το 70% της ροπής θα μπορεί να μεταφέρεται στον πίσω άξονα, ενώ έως και το 100 % της διαθέσιμης ροπής στον πίσω άξονα θα μπορεί να μεταφέρεται σε κάθε πίσω τροχό. Όταν το όχημα στρίβει, η πίσω μονάδα ελέγχου κίνησης προληπτικά κατανέμει άμεσα την ισχύ στον εξωτερικό πίσω τροχό σύμφωνα με τη γωνία διεύθυνσης, την πλευρική επιτάχυνση, το βαθμό περιστροφής του αμαξώματος και την ταχύτητα. _Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ