Σε απολογητική της επιστολή, η VW παραδέχτηκε πως εξέθεσε πιθήκους σε καυσαέρια οχημάτων της εξοπλισμένα με το διαβόητο λογισμικό προκειμένου, όπως η ίδια παραδέχεται, να ελεγχθεί η επίδραση των τοξικών εκπομπών των πετρελαιοκινητήρων της στον οργανισμό της εν λόγω θηλαστικών. Μάλιστα, στην εν λόγω υπόθεση φέρεται να εμπλέκονται τρεις ακόμα γερμανικές εταιρείες…
Η διαβόητη υπόθεση χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων του VW Group πήρε από χθες μια νέα τροπή ύστερα από την αποκάλυψη της αμερικανικής εφημερίδας The New York Times ότι η VW διεξήγαγε δοκιμές σε… πιθήκους στους οποίους διοχετεύτηκαν -για ερευνητικούς λόγους(!)- καυσαέρια από πετρελαιοκινητήρες της που εφοδιάζονταν με το παράτυπο και εξίσου διαβόητο, πλέον, λογισμικό της. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, η οποία με ανακοίνωσή της επιβεβαιώνει πλήρως το ως άνω δημοσίευμα, οι εν λόγω μελέτες διεξήχθησαν από τον οργανισμό «Ευρωπαϊκή Ομάδα Έρευνας για το Περιβάλλον και την Υγεία στις Μεταφορές», γνωστότερο στη γηραιά ήπειρο με την ονομασία EUGT, με πρωτοβουλία αλλά και χρηματοδότηση των VW, Daimler, BMW και Bosch. Αξίζει να σημειωθεί πως η EUGT συστάθηκε με έδρα το Βερολίνο το 2007 και «διαλύθηκε» τον Ιούλιο του 2017.
«Το VW Group διαχωρίζει ρητά τον εαυτό του από κάθε μορφή κακοποίησης των ζώων. Οι δοκιμές σε ζώα έρχονται σε αντίθεση με τα ηθικά μας πρότυπα», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, προσθέτοντας τα εξής:
«Ζητούμε συγγνώμη για αυτή την κακή συμπεριφορά και για την κακή κρίση ορισμένων ατόμων. Είμαστε πεπεισμένοι ότι οι επιστημονικές μέθοδοι που επιλέχτηκαν ήταν λάθος. Θα ήταν καλύτερο να μην είχε γίνε μια τέτοια μελέτη».
Σε ξεχωριστή τους ανακοίνωση εκπρόσωποι του κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας, που αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους μετόχους στη γερμανική εταιρεία, ανέφεραν τα εξής:
«Το να αφήνεις 10 πιθήκους να αναπνέουν τις εκπομπές αυτοκινήτων για ώρες για να αποδείξεις ότι υπήρξε μείωση της ποσότητας των δηλητηριωδών εκπομπών, είναι τρομερό και παράλογο».
Από τη μεριά της, η BMW δήλωσε πως δεν διεξήγαγε μελέτες με ζώα προσθέτοντας πως δεν μετείχε ενεργά στα ως άνω πειράματα. Στη σχετική της ανακοίνωση αναφέρονται μεταξύ άλλων τα εξής:
«Το BMW Group ουδόλως επηρέασε το σχεδιασμό ή τη μεθοδολογία των μελετών που πραγματοποιήθηκαν για λογαριασμό της EUGT».
Αποστάσεις πήρε όμως και η Daimler, η οποία δήλωσε τα εξής:
«Η Daimler δεν ανέχεται και δεν υποστηρίζει την κακοποίηση των ζώων. Πιστεύουμε ότι οι δοκιμές σε ζώα σε αυτή τη μελέτη ήταν περιττές και αποκρουστικές. Διαχωρίζουμε σαφώς τη θέση μας από τη μελέτη αυτή».
Η Bosch δήλωσε απλά πως έχει αποχωρήσει από την οργανισμό EUGT το 2013.
Σύμφωνα με τους The New York Times, για τις παραπάνω δοκιμές χρησμοποιήθηκε ένα πετρελαιοκίνητο VW Beetle εφοδιασμένο με το επίμαχο λογισμικό._Χ.Α.