Η ηλεκτρική iX, η νέα τεχνολογική ναυαρχίδα της BMW, ολοκληρώνει ένα απαιτητικό πρόγραμμα δοκιμών εξέλιξης και αντοχής στο Βόρειο Ακρωτήριο.
Ένα χρόνο πριν λανσαριστεί στην αγορά, η διαδικασία εξέλιξης της BMW iX προχωρά σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό των ανθρώπων του BMW Group. Μετά την παρουσίαση της οριστικής σχεδίασης του μοντέλου στο #NEXTGen 2020 στο Μόναχο πριν λίγες εβδομάδες, αρκετά πρωτότυπα της νέας τεχνολογικής ναυαρχίδας της εταιρείας είναι τώρα έτοιμα για την τελική, χειμερινή δοκιμή στο βόρειο άκρο της Σκανδιναβικής χερσονήσου. Στα πλαίσια του τεστ αντοχής που διεξάγεται υπό ακραίες καιρικές συνθήκες πέρα από τον Αρκτικό Κύκλο, οι μηχανικοί πραγματοποιούν και τις τελικές ρυθμίσεις των συστημάτων κίνησης και ανάρτησης. Επιπλέον, οι ηλεκτροκινητήρες, το σύστημα τετρακίνησης, καθώς και η τεχνολογία φόρτισης, οι μπαταρίες υψηλής τάσης και η διαχείριση θερμότητας, υποβάλλονται σε μία κρίσιμη δοκιμασία σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν.
Οι τελικές ρυθμίσεις και οι οδηγικές δοκιμές φέρνουν τα πρωτότυπα της νέας iX στο βορειότερο άκρο της Ευρώπης. Στους ερημικούς δρόμους της Φινλανδικής Λαπωνίας και στο Βόρειο Ακρωτήριο που βρίσκεται στη βόρεια ακτή του νησιού Mageroya στη Νορβηγία (γνωστό και ως Nordkapp), τόσο η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive όσο και τα συστήματα των αναρτήσεων θα πρέπει να αποδείξουν τη λειτουργικότητα και την αξιοπιστία τους σε εξαιρετικά απαιτητικές οδικές και καιρικές συνθήκες. Στην πορεία, οι μηχανικοί δοκιμών αξιολογούν πάνω απ’ όλα την αλληλεπίδραση μεταξύ των συστημάτων κίνησης και ανάρτησης σε οδικές επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής.
Η BMW iX είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται σε μία νέα, αρθρωτή πλατφόρμα του BMW Group. Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε εξ αρχής ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο, και με την πιο εξελιγμένη γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive, την ευφυή δομή χαμηλού βάρους του πλαισίου και τα βελτιστοποιημένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, η iX επιχειρεί να θέσει νέα πρότυπα αποδοτικότητας στο ανταγωνιστικό περιβάλλον των πολυτελών Sports Activity Vehicles που κινούνται με την αρωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Οι δύο ηλεκτροκινητήρες της νέας iX αποδίδουν συνολική μέγιστη ισχύ μεγαλύτερη των 500 ίππων, σύμφωνα με τους τρέχοντες υπολογισμούς του BMW Group. Αναπόσπαστο τμήμα των δοκιμών αντοχής στο Βόρειο Ακρωτήριο είναι και οι τελικές ρυθμίσεις/βελτιώσεις στο σύστημα τετρακίνησης xDrive καθώς και σε εκείνου που ελέγχει τις κλίσεις ξεχωριστά σε κάθε άξονα, που πλέον εκείνων που ελέγχουν την ευστάθεια και την πρόσφυση, βελτιστοποιούν την συμπεριφορά της νέας BMW iX. Στόχος του προγράμματος εξέλιξης είναι να επιτευχθεί μία εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, κάτω από 21 kWh ανά 100 km στον κύκλο δοκιμών WLTP, σε συνδυασμό με αυτονομία μεγαλύτερη των 600 χλμ., επίσης σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.
Κατά τη διάρκεια της χειμερινής δοκιμής, τα εξαρτήματα της συστήματος eDrive έχουν να αντιμετωπίσουν ιδιαίτερες προκλήσεις. Η μπαταρία υψηλής τάσης και η τεχνολογία φόρτισης υποβάλλονται σε δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες για καθημερινή χρήση, σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, στην καρδιά του χειμώνα. Στο ίδιο μήκος κύματος, οι ενδείξεις για το επίπεδο φόρτισης, την αυτονομία και την κατάσταση λειτουργίας καθώς και το σύστημα διαχείρισης θερμότητας που διασφαλίζει τη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας του συστήματος κίνησης και των μπαταριών υψηλής τάσης, καταδεικνύουν την αντοχή τους σε εξαιρετικά παγερές θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν.