Σημερινή απόφαση ομοσπονδιακού δικαστηρίου της Γερμανίας απεφάνθη υπέρ των δυσαρεστημένων πελατών της VW, κάτι που ενδέχεται να υποχρεώσει την εταιρεία να αποζημιώσει και τους ευρωπαίους πελάτες της οι οποίοι επλήγησαν από το διαβόητο σκάνδαλο χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων.
Η VW και συνολικά ο γερμανικός όμιλος δέχτηκε σήμερα μία σημαντική – όπως όλα δείχνουν – δικαστική ήττα σε σχέση με τις προσπάθειές του να βάλει τέλος στο διαβόητο σκάνδαλο που ήρθε στο φως τον Σεπτέμβριο του 2015, καθώς σημερινή απόφαση ανώτατου δικαστηρίου της Γερμανίας μπορεί να τον αναγκάσει να αποζημιώσει χιλιάδες ευρωπαίους που επλήγησαν από το dieselgate.
Πιο συγκεκριμένα, το ομοσπονδιακό δικαστήριο απέρριψε τα επιχειρήματα του VW Group ότι το λογισμικό που «προσαρμόστηκε» σε διάφορα πετρελαιοκίνητα μοντέλα του ήταν σύννομο με το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μάλιστα, σε σχετική του δήλωση, το δικαστήριο επεσήμανε ότι ο όμιλος ήταν υποχρεωμένος να παρέχει στους πελάτες του «ένα αυτοκίνητο χωρίς ελαττώματα».
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, η ως άνω απόφαση θεωρείται ότι ανοίγει νέες νομικές οδούς σε πελάτες που επιδιώκουν να διεκδικήσουν αποζημίωση με επιχείρημα ότι το αυτοκίνητο που πωλήθηκε δεν ήταν αντιπροσωπευτικό των τεχνικών προδιαγραφών ή των διαφημιζόμενων στοιχείων του. Σε ορισμένες δε περιπτώσεις, η VW είναι πολύ πιθανό να υποχρεωθεί να προσφέρει στους πελάτες της ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, ακόμη και αν αυτό έχει αντικατασταθεί από νέο μοντέλο.
Θυμίζουμε πως σε αντίθεση με τις ΗΠΑ – εκεί όπου οι θιγόμενοι πελάτες της VW έχουν ήδη αποζημιωθεί – στην Ευρώπη ο όμιλος αρνείται να πράξει κάτι αντίστοιχο.
Μέχρι και αυτή τη στιγμή, αιτήματα για αποζημιώσεις έχουν καταθέσει στη γηραιά ήπειρο πάνω από 400.000 ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων μοντέλων του ομίλου.
Από το 2015 μέχρι και σήμερα, το dieselgate έχει κοστίσει στο VW Group σε πρόστιμα και αποζημιώσεις περί τα 27 δις ευρώ – μόνο το 2018 οι δαπάνες για την υπόθεση αυτή ανήλθαν στα 3,2 δις ευρώ._Χ.Α.