Τα φως της δημοσιότητας είδαν οι πρώτες πληροφορίες που αφορούν τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου και αμιγώς ηλεκτροκίνητου Ioniq 5 που θα παρουσιαστεί το 2021 από την Hyundai.
Τον περασμένο Αύγουστο η Hyundai ανακοίνωσε το λανσάρισμα μιας νέας μάρκας με την ονομασία Ioniq, η οποία θα τοποθετηθεί υπό τη σκέπη της και θα είναι αφιερωμένη αποκλειστικά στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, ανοίγοντας έτσι ένα νέο κεφάλαιο για την εταιρεία στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Με τον τρόπο αυτό, η Hyundai θα αξιοποιήσει την κατασκευαστική τεχνογνωσία της στον τομέα της ηλεκτροκίνησης με στόχο να παρουσιάσει τρία νέα EVs τα επόμενα τέσσερα χρόνια, ενώ αργότερα θα ακολουθήσουν ακόμα πιο καινοτόμα μοντέλα ανταποκρινόμενη με τον τρόπο αυτό στην ταχέως αναπτυσσόμενη ζήτηση της αγοράς στο συγκεκριμένο τομέα.
Το πρώτο από αυτά θα είναι το Ioniq 5, ένα μεσαίου-μεγάλου μεγέθους SUV μοντέλο (ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος: 4,64×1,89×1.6 μ., μεταξόνιο: 3.000 χλστ.), το οποίο αναμένεται να δει το φως της δημοσιότητας στα μέσα περίπου του 2021. Παρά το γεγονός ότι το λανσάρισμα του εν λόγω μοντέλου απέχει περισσότερο από μισό χρόνο, η κορεάτικη εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα… κατά λάθος, μέσω του αυστριακού συνεργάτη της, τις βασικές τεχνικές περγαμηνές της έκδοσης First Edition του νέου Ioniq 5.
Τα 150 αντίτυπα της «εισαγωγικής» έκδοσης θα τροφοδοτείται από δύο ηλεκτροκινητήρες προσδίδοντας έτσι στο Ioniq 5 χαρακτηριστικά τετρακίνησης. Η μέγιστη συνδυαστική ισχύς των μονάδων κίνησης προσδιορίζονται στους 313 ίππους, με την μπαταρία των 58 kWh να εξασφαλίζει στο πρωτόκολλο WLTP αυτονομία 450 χλμ. με πλήρη φόρτιση – αργότερα θα υπάρξει και μια έκδοση με μπαταρία 78 kWh και αυτονομία 550 χλμ.
Σύμφωνα με τους δημιουργούς του αυτοκινήτου, το Ioniq 5 First Edition θα είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 5,2 δλ. διαθέτοντας την ίδια στιγμή δυνατότητα φόρτισης με κύκλωμα 800 V – όπως ακριβώς συμβαίνει και με την Porsche Taycan. Εκτός από την κλασσική δυνατότητα φόρτιση σε οικιακή πρίζα στα 2,3 kW, η μπαταρία θα μπορεί να φορτίσει μέσω μονοφασικού ή τριφασικού Wallbox με ισχύ έως 11 kW (ή σε δημόσιο φορτιστή AC με ίδια ισχύ), ενώ σε ταχυφορτιστή DC με ισχύ έως και 350 kW ο χρόνος φόρτισης για το «γέμισμα» της μπαταρίας με ενέργεια από το 10% στο 80% θα διαρκεί μόλις 15 λεπτά.