X
Επικαιρότητα

Διέπη, η γενέτειρα της νέας Alpine A110

Το θρυλικό εργοστάσιο της γαλλικής εταιρείας αποκτά νέα πνοή χάρη στη νέα Alpine A110.

Στην παραλιακή πόλη της Διέπης στην περιοχή της Νορμανδίας στη βορειοδυτική Γαλλία συντελείται αυτή τη στιγμή, χάρη στη νέα Α110, μια μικρή «κατασκευαστική επανάσταση», καθώς πριν λίγα μόλις 24ωρα ξεκίνησε και επίσημα η παραγωγή της πρώτης Alpine ύστερα από 22 σχεδόν χρόνια απουσίας της εμβληματικής γαλλικής φίρμας από το σύγχρονο αυτοκινητικό στερέωμα. Τα προηγούμενα δύο χρόνια στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου, στο οποίο μέχρι τώρα κατασκευάζονταν μόνο οι ειδικές σπορ κατασκευές της Renault Sport, απασχολούνταν μόλις 241 εργαζόμενοι, ενώ σήμερα, χάρη στο νέο κεντρομήχανο κουπέ των Γάλλων, οι θέσεις εργασίας αυξήθηκαν κατά 151. Την ίδια στιγμή, πάνω 35 εκ. ευρώ επενδύθηκαν από τη «μαμά» Renault προκειμένου να αναβαθμιστούν οι κτηριακές εγκαταστάσεις και πρωτίστως η υλικοτεχνική υποδομή της μονάδας.

«Δεν επιλέξαμε τη συγκεκριμένη μονάδα για να κατασκευάσουμε τη νέα Alpine για λόγους νοσταλγίας. Για εμάς, η αναβίωση της Alpine στη Διέπη, 50 σχεδόν χρόνια μετά την Berlinette, αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση. Ωστόσο, το όλο εγχείρημα έγινε με τη βοήθεια της πολιτείας, της ευρύτερης περιοχής και των τοπικών αρχών. Και φυσικά της Renault», δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO της εταιρείας, Carlos Ghosn.

Θυμίζουμε πως το νέο γαλλικό κουπέ, το οποίο θα κατασκευάζεται στη Διέπη με ρυθμό 6.000 μονάδων ανά έτος, θα χρησιμοποιεί ένα ολοκαίνουργιο πλαίσιο, το οποίο είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, επιλογή που έγινε με γνώμονα τη διατήρηση του βάρος σε χαμηλά επίπεδα. Και, φυσικά, για λόγους που συνδέονται άμεσα με την ακαμψία της όλης κατασκευής. Όπερ και εγένετο, καθώς το νέο κουπέ των Γάλλων ζυγίζει μόλις 1.080 κιλά, τιμή που απέχει αρκετά από τα 1.335 κιλά της Porsche 718 Cayman. Από πλευράς διαστάσεων, η Α110 αποδεικνύεται εξαιρετικά «συμπαγής», με το μήκος της να φτάνει τα μόλις 4,18 μ., το πλάτος τα 1,8 μ. και το ύψος μόλις τα 1,25 μ. Η κατανομή του βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες είναι 44/56, κάτι που επετεύχθη χάρη και στη… μετακόμιση του ρεζερβουάρ καυσίμου στο εμπρός μέρος του αμαξώματος.

Από εκεί και πέρα, ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε και στον τομέα της αεροδυναμικής απόδοσης της κατασκευής, με τους ανθρώπους της Alpine να κρίνουν πως δεν υπάρχει καμία απολύτως ανάγκη να τοποθετήσουν στο πίσω μέρος του αμαξώματος κάποιο πτυσσόμενο ή σταθερό «βοήθημα», όπως συμβαίνει με ουκ ολίγες προτάσεις του ανταγωνισμού. Κάτι, μάλιστα, που θα διατάραζε την αισθητική αρμονία της κατασκευής που αντλεί την έμπνευσή της από την «ορίτζιναλ» Α110.

Φυσικά, μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι επιλογές της Alpine όσον αφορά στον κινητήρα και στη μετάδοση. Σε ότι αφορά στον πρώτο, η εταιρεία πρόκρινε τη λύση ενός 4κύλινδρου κινητήρα τούρμπο με χωρητικότητα 1,8 λίτρα, ο οποίος αποδίδει 252 ίππους και ροπή 320 Nm εξασφαλίζοντας έτσι μια αναλογία κιλών/ίππο της τάξης του 4,3. Πολύ σοφά, το γαλλικό διαμάντι μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς του μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Getrag και την αρωγή ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου μπλοκέ διαφορικού. Αξίζει να προσθέσουμε πως ο οδηγός της νέας Α110 μπορεί εύκολα να επιλέξει, ανάλογα πάντα με τις οδηγικές… ορέξεις του, ένα από τα τρία διαθέσιμα προγράμματα λειτουργίας (Normal, Sport, Track) μεταβάλλοντας έτσι τα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα, του κιβωτίου και του ESC. Συνάμα όμως και την ηχητική του 4κύλινδρου κινητήρα καθώς και τη χρωματική όψη του πίνακα οργάνων._X.A.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!