Επικαιρότητα

Dacia – 15 χρόνια επιτυχημένης πορείας στην Ευρώπη

Με αφετηρία το 2005 με ένα και μοναδικό μοντέλο, ως σήμερα που με πλήρη γκάμα πλέον και με 6,5 εκατομμύρια πελάτες η Dacia κατέχει το 3,9% επί του συνολικού μεριδίου της ευρωπαϊκής αγοράς.

Στα μέσα της δεκαετίας του ’60, η προσπάθεια εκβιομηχάνισης της Ρουμανίας βρισκόταν σε εξέλιξη, με τo εγχείρημα της κατασκευής και λειτουργίας ενός εργοστασίου παραγωγής αυτοκινήτων μέσα στη χώρα. Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες χώρες του «υπαρκτού σοσιαλισμού», οι εμπνευστές του προγράμματος αποφάσισαν να μην κατασκευάσουν ένα εξαρχής δικό τους μοντέλο και αντί αυτού να ζητήσουν την άδεια παραγωγής ενός από τα γνωστά ευρωπαϊκά μοντέλα των 1.1 έως 1.3 λίτρων. Αρκετά εργοστάσια εκδήλωσαν ενδιαφέρον, υποβάλλοντας προτάσεις. Όμως, την απόφαση έκρινε η επίσκεψη του Προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας Charles de Gaulle στο Βουκουρέστι το 1966 και η συνάντησή του με τον Νicolae Ceausescu: η Renault ήταν η τελική επιλογή. Στόχος των Ρουμάνων ήταν η παραγωγή του «12», όμως η καθυστέρηση της έναρξης παραγωγής του μοντέλου στη Γαλλία, επέβαλε ως μεταβατική λύση το «8». Aπό τότε χρονολογείται και η στενή επιχειρηματική σχέση μεταξύ της Dacia και της Renault, που το 1999 με την εξαγορά της πρώτης από την δεύτερη κατέληξε σε «γάμο».

1968 Dacia 11001968 Dacia 1100

Το Groupe Renault εξαγόρασε τον πολλά υποσχόμενο κατασκευαστή αυτοκινήτων, έχοντας ένα ξεκάθαρο όραμα: να εξελίξει την τεχνογνωσία και τη γεωγραφική θέση της Dacia προκειμένου να καταστεί ικανή να διαθέσει την πιο προσιτή μπερλίνα τριών όγκων της αγοράς στην Ανατολική Ευρώπη, που ήταν τότε σε φάση αναδόμησης, μετά και την πτώση του τείχους του Βερολίνου. Για πρώτη φορά, η εξέλιξη ενός μοντέλου έγινε με βάση ένα συγκεκριμένο κόστος, με την εφαρμογή της διαδικασίας «design to cost». Ούσα πρωτοποριακή για την εποχή, αυτή τη μέθοδος άλλαξε συθέμελα τη λογική πίσω από την παραδοσιακή εξέλιξη ενός νέου μοντέλου. Από την αρχή μέχρι το τέλος, η τελική τιμή του αυτοκινήτου ήταν αυτή που επηρέασε όλες τις αποφάσεις στα διλλήματα που ετέθησαν. Υπό αυτό το πρίσμα, η αξιοποίηση των δοκιμασμένων μηχανικών μερών και τεχνολογιών της Renault, που είχαν κάνει ήδη απόσβεση του κόστους τους, αποδείχτηκε ένα ανεκτίμητο πλεονέκτημα. Από τη σχεδίαση, μέχρι την υλοποίηση και την παραγωγή, οι ομάδες προϊοντικής εξέλιξης της Dacia λειτουργούν όπως μία επιχείρηση start-up: ξεκινούν από λευκό χαρτί και έχουν γνώμονα τον πολύ σφιχτό προϋπολογισμό.

Πρώτα παρουσιάστηκε το Logan, το οποίο κράτησε όλες τις υποσχέσεις του, καθώς προσέφερε μια εξαιρετική σχέση μεγέθους και ευρυχωρίας, σε ασυναγώνιστη τιμή, διαθέτοντας όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό. Έτσι, έγινε το μοντέλο που απλοποίησε την αγορά ενός καινούριου αυτοκινήτου, αφού προσφερόταν σε τιμή αντίστοιχη ενός μεταχειρισμένου. Το Logan πωλείται ακόμα και σήμερα με συνολικές πωλήσεις που ξεπερνούν τα 1,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Έχοντας την ορμή της επιτυχίας που σημείωσε το Logan, το 2008 η Dacia επέκτεινε τη γκάμα της με το Sandero και την SUV εκδοχή του, το Sandero Stepway. Συνδυάζοντας τις συμπαγείς διαστάσεις, με το πληθωρικό εσωτερικό, το μοντέλο αποδείχτηκε ικανό να εξυπηρετήσει πολλές και ετερόκλητες ανάγκες.

Μια νέα εποχή ξεκίνησε για τη Dacia με την παρουσίαση του Duster το 2010. Ήταν το μοντέλο που κατάφερε να κάνει την κατηγορία των SUV, που μέχρι τότε απαρτιζόταν κυρίως από πολυτελή και ακριβά μοντέλα, πιο προσιτή σε περισσότερους αγοραστές. Γι αυτό και έγινε αμέσως best seller. Πιστό στις αξίες της Dacia, το Duster δημιούργησε και μερικές, νέες, εντελώς δικές του – κορυφαία ευρυχωρία, απλότητα, στιβαρότητα και μια ασυναγώνιστη τιμή. Έτσι και τα δύο νέα μοντέλα της Dacia έκαναν τεράστια εμπορική επιτυχία.

Τo Sandero (μαζί με το Sandero Stepway) ήταν το μοντέλο με τις υψηλότερες πωλήσεις λιανικής στην Ευρώπη το 2018, ενώ από την ώρα που κυκλοφόρησε η 1η γενιά του και μέχρι σήμερα έχει πουλήσει πάνω από 2,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Αντίστοιχα, το Duster από το 2010 έχει πουλήσει πάνω από 1,6 εκατομμύρια μονάδες. Φυσικά, η Dacia συνέχισε να καλύπτει τις ανάγκες των πελατών της με αξιόπιστα και στιβαρά αυτοκίνητα, απαλλαγμένα από τις περιττές πολυτέλειες. Η γκάμα της διευρύνθηκε με το Logan MPV (2007), και αργότερα τα Lodgy (MPV) και Dokker (MPV & Van), το 2012. Έτσι, αυτή τη στιγμή, απολαμβάνει την 5η θέση των λιανικών πωλήσεων στην Ευρώπη, αποδεικνύοντας ότι η δουλειά που έχει γίνει είναι πολλή και ουσιαστική.

Αποκρινόμενη στις περιβαλλοντικές προκλήσεις, η Dacia είναι η μόνη μάρκα που προσφέρει μοντέλα με κινητήρες διπλού καυσίμου (βενζίνης / LPG) σε όλη τη γκάμα της. Βασισμένη στη 10ετή εξειδίκευση του Groupe Renault, η επόμενη κίνηση για τη Dacia περιλαμβάνει τα προσιτά ηλεκτρικά οχήματα. Μόλις το Μάρτιο που μας πέρασε, αποκάλυψε το πρωτότυπο Spring Electric, το πρώτο της, 100% ηλεκτρικό μοντέλο. Λίγο ή πολύ, πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο πόλης της Dacia, με 5θυρο αμάξωμα, που προσφέρει χώρο για 4 επιβάτες και ηλεκτρική αυτονομία της τάξεως των 200 χιλιομέτρων. To Spring είναι η απόδειξη ότι η Dacia μπορεί να εξασφαλίσει βιώσιμες μετακινήσεις προσβάσιμες από όλους, παραμένοντας πιστή στις θεμελιώδεις αξίες της. Δελτίο Τύπου


Websites: www.renault.gr / www.Dacia.gr

Like us on Facebook: https://www.facebook.com/DaciaGreece

Follow us on Instagram: https://www.instagram.com/Dacia_greece/

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!