top icon
Επικαιρότητα

Χειρόφρενο στην απόσυρση

«Χειρόφρενο» στο μέτρο της απόσυρσης αυτοκινήτων ανακοίνωσαν οι υπουργοί Οικονομικών κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου και Περιβάλλοντος κ. Τίνα Μπιρμπίλη.

Όπως είπε ο κ. Παπακωνσταντίνου «το μέτρο της απόσυρσης δεν έχει περιβαλλοντικό νόημα, δεν βελτιώνει την ελληνική οικονομία καθώς δεν υπάρχει εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία ενώ τέλος έχει τεράστιο δημοσιονομικό κόστος».

Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών το εκτιμούμενο ετήσιο κόστος της απόσυρσης εκτιμάται σε 400 εκατομμύρια ευρώ. Όσοι έχουν αποσύρει έως σήμερα τα αυτοκίνητά τους θα τύχουν των ευεργετημάτων της προηγούμενης πράξης νομοθετικού περιεχομένου και θα αποζημιωθούν κανονικά. Αυτοί έχουν το δικαίωμα ή να πάρουν το ποσό των 1.000 ευρώ ή το ποσό των 500 ευρώ και δύο κάρτες απεριορίστων διαδρομών για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Η υπουργός Περιβάλλοντος κ. Μπιρμπίλη ανακοίνωσε ότι τροποποιούνται τα περιβαλλοντικά τέλη επιβατικών αυτοκινήτων σε σχέση με αυτό που ορίζονταν στην προηγούμενη πράξη Σουφλιά. Με τη νέα ρύθμιση επιβαρύνονται λιγότερο τα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα και επιβαρύνονται περισσότερο τα μεγάλου κυβισμού που είναι και ενεργοβόρα. Στη νέα ρύθμιση τα τέλη κυκλοφορίας διαχωρίστηκαν σε τέσσερις κλάσεις ανάλογα με το έτος και τον κυβισμό του αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με τη νέα διάρθρωση τα τέλη κυκλοφορίας κυμαίνονται από 0 έως 68 ευρώ για επιβατικά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες με κυβισμό μικρότερο των 301 κυβικών, από 28 έως 96 ευρώ για 301 έως 785 κυβικά, από 94 έως 187 ευρώ για αυτοκίνητα από 786 έως 1.357 κυβικά, από 184 έως 352 ευρώ για αυτοκίνητα από 1.358 έως 1.928 κυβικά, από 428 έως 671 ευρώ για αυτοκίνητα από 1.929 έως 2.357 κυβικά και από 562 έως 880 ευρώ για αυτοκίνητα άνω των 2.357 κυβικών εκατοστών.

Η υπουργός Περιβάλλοντος ανακοίνωσε τέλος ότι καταργείται ο «πράσινος δακτύλιος» ο οποίος σύμφωνα με τη ρύθμιση της προηγούμενης κυβέρνησης θα ίσχυε για την Αθήνα από το έτος 2011.

Η υπουργός Περιβάλλοντος πρόσθεσε ότι το μέτρο αυτό θα επανεξεταστεί στο πλαίσιο μιας συνολικής πολιτικής για το αυτοκίνητο και τη βιώσιμη κινητικότητα όπως είναι ο τεχνικός έλεγχος, οι κάρτες καυσαερίων, η ενίσχυση του ρόλου των μέσων μαζικής μεταφοράς, τα δίκτυα των πεζοδρόμων, των ποδηλατοδρόμων, της ήπιας κυκλοφορίας, η αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης κλπ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ