O Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis δήλωσε στα ιταλικά συνδικάτα ότι θα συνεργαστεί μαζί τους για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και τη μείωση του κόστους παραγωγής στα εργοστάσια του νεοσυσταθέντος ομίλου στη γείτονα χώρα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Automotive News Europe, ο Carlos Tavares, ο ισχυρός με άλλα λόγια άνδρας της Stellantis, δήλωσε μιλώντας με εκπροσώπους των εργατικών συνδικάτων στη γείτονα χώρα ότι το κόστος παραγωγής στην Ιταλία είναι έως και τέσσερις φορές υψηλότερο από ό,τι στη Γαλλία ή την Ισπανία, συγκρίνοντας παρόμοια μοντέλα.
Ο Carlos Tavares, ο οποίος συναντήθηκε τις περασμένες μέρες με εκπροσώπους των συνδικάτων σε δύο πρώην εργοστάσια της FCA στην περιοχή του Τορίνου, επεσήμανε ότι το πρόβλημα δεν εντοπίζεται τόσο στο εργατικό κόστος, αλλά στο κόστος παραγωγής μοντέλων που δεν πωλήθηκαν στις αναμενόμενες ποσότητες και ρυθμούς.
Αν μη τι άλλο, τα εργατικά συνδικάτα φοβούνται ότι η συγχώνευση του Groupe PSA με την FCA για τη δημιουργία της Stellantis, η οποία ολοκληρώθηκε τον περασμένο μήνα, είναι πιθανό να οδηγήσει σε απώλειες θέσεων εργασίας, ειδικά στην Ιταλία. Εντούτοις, ο Carlοs Tavares έχει δεσμευτεί να μην κλείσει εγκαταστάσεις συναρμολόγησης οχημάτων στην Ευρώπη ως απόρροια της συγχώνευσης των δύο ομίλων.
Σύμφωνα με μη κατονομαζόμενη πηγή της ANΕ, ο Carlos Tavares έδωσε στους εργαζόμενους συγκεκριμένα παραδείγματα της διαφοράς κόστους μεταξύ εργοστασίων στην περιοχή του Τορίνου και εκείνων του Groupe PSA στην Ευρώπη. Πιο συγκριμένα, ο CEO της Stellantis ανέφερε ότι η Maserati Levante έχει περίπου 3.300 ευρώ σε άμεσο κόστος παραγωγής ανά όχημα στο εργοστάσιο του Mirafiori, με τις Ghibli και Quattroporte να κοστίζουν περίπου 6.000 ευρώ ανά μονάδα. Αντίθετα, ο Carlos Tavares είπε ότι το άμεσο κόστος παραγωγής ενός παρόμοιου οχήματος που κατασκευάστηκε στη Γαλλία, όπως το DS 7 Crossback, ανέρχεται στα 1.400 ευρώ περίπου.
Στο ίδιο μήκος κύματος, το ηλεκτρικό Fiat 500, που και αυτό κατασκευάζεται στο Mirafiori, έχει περίπου 1.200 ευρώ σε άμεσο κόστος παραγωγής, σε αντίθεση με τα 500 € που κοστίζει το Opel Corsa-e που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Groupe PSA στη Σαραγόσα της Ισπανίας.
Εκπρόσωπος της Stellantis, που επίσης δεν κατονομάζεται από την ANΕ, επιβεβαίωσε τα παραπάνω στοιχεία, εξηγώντας ότι το άμεσο κόστος παραγωγής περιλαμβάνει το εργατικό κόστος, την απόσβεση, το κόστος έρευνας και εξέλιξης, το κόστος των εργαλείων και υποδομών στις εγκαταστάσεις-εργοστάσια, καθώς και εκείνο που αφορά την κατανάλωση ενέργειας.
Σύμφωνα με εμπειρογνώμονες της βιομηχανίας από τους οποίους η ANΕ ζήτησε τη γνώμη τους για το συγκεκριμένο θέμα, το άμεσο κόστος παραγωγής αντιστοιχεί περίπου στο 20% του συνολικού κόστους παραγωγής ενός «μαζικού» μοντέλου και έως και στο 35% για τα πολυτελή αυτοκίνητα «μεσαίου» όγκου παραγωγής – το υπόλοιπο ποσοστό έχει να κάνει με το κόστος των υλικών.