X
Επικαιρότητα

Car Of The Year 2008: οι 7 υποψήφιοι

Τα Fiat 500, Ford Mondeo, Kia ceed, Mazda2, Mercedes Cclass, Nissan Qashqai και Peugeot 308 είναι τα επτά νέα μοντέλα που θα διεκδικήσουν τον τίτλο «Car Of The Year», ο οποίος όπως είναι γνωστό απονέμεται κάθε χρόνο -αρχής γενομένης το 1964- από επιτροπή επιλεγμένων Ευρωπαίων δημοσιογράφων αυτοκινήτου του Ειδικού Τύπου. Οι επτά οριστικοί υποψήφιοι ξεχώρισαν, από τα υπόλοιπα νέα μοντέλα που είχαν προταθεί, ύστερα από την αξιολόγηση της Επιτροπής COTY. Τις επόμενες εβδομάδες θα ακολουθήσει η τελική ψηφοφορία που θα αναδείξει το αυτοκίνητο-νικητή, το όνομα του οποίου θα μάθουμε ως είθισται περίπου στα μέσα του Νοεμβρίου. Ας δούμε όμως, λίγο καλύτερα, τον καθένα από τους υποψηφίους ξεχωριστά…

THE MAGNIFICENT SEVEN

Fiat 500
Θα μπορούσε να έχει βγεί και νωρίτερα στην παραγωγή, καθώς το πρωτότυπο «Τrepiuno» που το προανήγγειλε είχε γίνει αποδεκτό από όλους. Το τρίπτυχο νοσταλγίας, τεχνολογίας και μόδας που παρουσίασε η ιταλική εταιρεία στις 4 Ιουλίου έχει ήδη κερδίσει 5 αστέρια από τον οργανισμό ΕuroNCAP, για τα επίπεδα ασφαλείας που παρέχει. Στην αγορά έγινε ενθουσιωδώς δεκτό και οι παραγγελίες του τον πρώτο μήνα ξεπέρασαν τις 51.000, γεγονός που υποχρέωσε σε «διπλοβάρδιες» στη γραμμή παραγωγής του, στην Πολωνία. Η γαλλική αγορά το υποδέχτηκε πρώτη και εκεί, μέσα σε λίγες ημέρες, πούλησε 1.000 μονάδες. Στην Ιταλία βγήκε στις βιτρίνες για πρώτη φορά τον Αύγουστο, καταγράφοντας μάνι-μάνι μέσα στο κατακαλόκαιρο 2.931 ταξινομήσεις.
Ford Mondeo
Eλάχιστες ημέρες πριν, ο νέος εκπρόσωπος της Ford στη μεσαία κατηγορία δε δυσκολεύτηκε να κερδίσει τα 5 αστέρια του ανεξάρτητου οργανισμού δοκιμών ΕuroNCAP, για την ασφάλεια που παρέχει σε οδηγό και επιβάτες. Στη χώρα μας πωλείται ήδη, με τους κινητήρες βενζίνης των 1.6 και 1.8 λίτρων, αλλά και τον πεντακύλινδρο των 2.5. Δυστυχώς, ως Έλληνες δεν έχουμε την πολυτέλεια να κινηθούμε με τις diesel εκδόσεις τους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σε σχέση με τον προκάτοχό του οι διαστάσεις του είναι αυξημένες, όπως άλλωστε συμβαίνει με τους περισσότερους «απογόνους» της εποχής μας. Οι 4ΤΡΟΧΟΙ το οδήγησαν, το δοκίμασαν και το συνέκριναν με τους ανταγωνιστές του εδώ και αρκετούς μήνες.
Kia ceed
Η παρουσίαση του μικρομεσαίου μοντέλου, που δημιουργήθηκε και σχεδιάστηκε ειδικά για την Ευρώπη, ήταν οργανωτικά άψογη και ιδιαίτερα μεθοδευμένη: πρώτα είδαμε την πεντάθυρη έκδοση, λίγο καιρό αργότερα τη station wagon και τώρα αναμένουμε την τρίθυρη. Το αυτοκίνητο; Σφιχτοδεμένο από πλευράς αμαξώματος, με ισχυρούς κινητήρες 1.4 και 1.6 λίτρων απόδοσης 109 και 122 ίππων αντίστοιχα, με βασικό εξοπλισμό αξιοζήλευτο. Όλα δείχνουν ότι οι ημέρες των Shuma πέρασαν ανεπιστρεπτί και πως η Kia θα πάει πολύ μακριά με αυτό το μοντέλο. Ήδη οι πωλήσεις της έχουν αισθητά πάρει την ανιούσα, ενώ το cee’d έγινε το πρώτο Κia που βαθμολογήθηκε με 5 αστέρια από τον οργανισμό ΕuroNCAP. Στο βάθος του δρόμου, η δικαίωση…     
Μazda2
Το είδαμε για πρώτη φορά στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης το Μάρτιο, όπου και παρουσιάστηκε επίσημα. To νέο μικρό της ιαπωνικής εταιρείας διανέμεται ήδη στην πατρίδα του με τη γνωστή ονομασία «Demio», ενώ στην ευρωπαϊκή αγορά θα διατηρήσει την επίσης γνώριμη «Μazda2». Το νέο «Μazda2» έχει μοντέρνες γραμμές, ενώ σχεδιαστικά είναι βασισμένο στο πρωτότυπο «Sassou». Όσοι το έχουν δεί από κοντά έχουν να πουν πως είναι ιδιαίτερα γοητευτικό, ενώ η έλευσή του στην Ελλάδα αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες.
Mercedes CClass
Μετά από μία επιτυχημένη πορεία, στη διάρκεια της οποίας αποκτήθηκε από 1.400.000 πελάτες παγκοσμίως, η sedan έκδοση της «C-Class» παρέδωσε τη σκυτάλη στη διάδοχό της, στις αρχές του Μαρτίου. Οι εκδόσεις «C200 Kompressor», «C280», «C350» και «C220 CDI» της νέας «C-Class» βρίσκονται από τις 25 Μαρτίου στις εκθέσεις των εξουσιοδοτημένων διανομέων της Mercedes-Benz στην Ελλάδα. Η «C320 CDI» παρουσιάστηκε το Μάιο, όπως και η  «C180 Kompressor». Στην πρόσφατη διεθνή έκθεση της Φρανκφούρτης προστέθηκε στη γκάμα της σειράς «C-Class» και η νέα «C-Class Estate».
Nissan Qashqai
Η ιαπωνική εταιρεία τόλμησε και μέχρι τώρα όλα δείχνουν πως η επιλογή της δικαιώθηκε: το «παράξενο» αυτοκίνητο με το εξίσου παράξενο όνομα έχει ήδη προπωλήσει την παραγωγή του μέχρι το τέλος του 2007, ενώ φυσικά οι «διπλοβάρδιες» έχουν και σε αυτό πιάσει δουλειά. Προσφέρεται προσθιοκίνητο στα 1.6 λίτρα και τετρακίνητο στα 2.0, με βασικό εξοπλισμό πολύ πάνω από το μέσο όρο. Και σε ό,τι αφορά στις προδιαγραφές παθητικής ασφαλείας δεν είναι μόνο τα 5 αστέρια που κέρδισε από το ΕuroNCAP: ποτέ στα χρονικά του οργανισμού δοκιμών πρόσκρουσης δεν υπήρξε αυτοκίνητο που να συγκέντρωσε τόσο υψηλή βαθμολογία, όσο αυτό… 

Peugeot 308

Στις φωτογραφίες οι περισσότεροι είπαν: α, ένα 207 με «στολή» 307! Ωστόσο, η πολύ πρόσφατη γνωριμία των 4ΤΡΟΧΩΝ με το αυτοκίνητο έδειξε ότι και αυτό το νέο Peugeot έχει τη δική του ξεχωριστή προσωπικότητα. Το 308 θα κατασκευάζεται στα εργοστάσια των Sochaux και Mulhouse, ενώ επισημαίνεται ότι θα είναι ιδιαίτερα φιλικό προς το περιβάλλον. Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων έχει επιδράσει ευεργετικά στον εσωτερικό χώρο. Η γκάμα των βενζινοκινητήρων ξεκινά από τα 1,4 λίτρα και 95 ίππους, περιλαμβάνοντας επίσης δύο εκδόσεις 1,6 λίτρων, ισχύος 120 και 150 ίππων.
Και οι επτά υποψήφιοι για τον τίτλο του 2008 είναι υπέροχοι. Αυτή τη φορά τα μέλη της Επιτροπής COTY θα δυσκολευτούν ακόμη περισσότερο, στην επιλογή του ενός και μοναδικού νικητή…
Σπ. Χατ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!