Στην αυγή της ηλεκτροκίνησης σε παγκόσμιο επίπεδο, η BMW δίνει τη δική της πρόβλεψη για το χρόνο «ζωής» των οχημάτων που θα κινούνται από συμβατικά καύσιμα.
Παρά το γεγονός ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί σήμερα το «the next big thing» για όλους τους κατασκευαστές, η BMW δηλώνει πιστή στα οχήματα που κινούνται από συμβατικά καύσιμα εκτιμώντας πως με τα σημερινά δεδομένα ο χρόνος ζωής τους είναι τουλάχιστον δύο δεκαετίες στην περίπτωση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και 30 χρόνια σε εκείνη των βενζινοκίνητων.
«Αν δεχτούμε ότι το 30% των πωλήσεων το 2025 θα είναι αυτοκίνητα που θα κινούνται με ρεύμα, είτε αμιγώς ηλεκτροκίνητα είτε plug-in υβριδκά, για εμάς αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον το 80% των οχημάτων μας θα τροφοδοτούνται από κινητήρες εσωτερική καύσης», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Klaus Froelich, μέλος του ΔΣ της BMW και υπεύθυνος του τμήματος εξέλιξης κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης NextGen των Βαυαρών στην οποία παρουσιάστηκαν τα σχέδια της εταιρείας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης για το εγγύς μέλλον – και φυσικά τα πρωτότυπα Power BEV και Vision M Next.
Και προσέθεσε:
«Παρατηρούμε περιοχές χωρίς υποδομές φόρτισης, όπως η Ρωσία, η Μέση Ανατολή και το δυτικό τμήμα της Κίνας. Οπότε, αυτές οι περιοχές θα βασίζονται αναγκαστικά σε βενζινοκινητήρες για άλλα 10 έως 15 χρόνια».
Σύμφωνα με τους Βαυαρούς, το παραθαλάσσιο τμήμα της Κίνας και οι μεγάλες πόλεις της χώρας, όπως το Πεκίνο και η Σαγκάη, θα έχουν στους δρόμους τους μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε περίπου 10 χρόνια, με την Ευρώπη να είναι πιο δεκτική στα plug-in υβριδικά οχήματα. Στις ΗΠΑ, τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία θα πωλούνται κυρίως στη δυτική ακτή και σε μέρος της ανατολικής, χωρίς να συνθέτουν τον βασικό κορμό των πωλήσεων στο σύνολο της αγοράς.
«Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση είναι υπερβολική», δήλωσε ο Klaus Froelich. «Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία κοστίζουν περισσότερο από πλευράς πρώτων υλών για τους συσσωρευτές ενέργειας. Αυτό θα συνεχιστεί και τελικά θα επιδεινωθεί καθώς η ζήτηση για αυτές τις πρώτες ύλες αυξάνεται».
Σε ότι αφορά στα ντίζελ, η BMW δήλωσε θα εγκαταλείψει την 3κύλινδρη μονάδα των 1,5 λίτρων, η οποία θα εξαφανισθεί στο μέλλον καθώς είναι υπερβολικά ακριβή για να συμμορφωθεί με τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών της Ευρώπης, όπου και διατίθεται κατ’ αποκλειστικότητα. Ο δε 6κύλινδρος ντίζελ των 400 ίππων της 750d δεν πρόκειται να αντικατασταθεί, με την BMW να εξακολουθεί να αναπτύσσει 4κύλινδρους και 6κύλινδρους πετρελαιοκινητήρες, με όχι περισσότερα από τρία τούρμπο.
Μετρημένες όμως φαίνεται πως είναι και οι μέρες του V12 βενζινοκινητήρα της BMW.
«Κάθε χρόνο πρέπει να επενδύσουμε για την αναβάθμιση του V12 και τη συμμόρφωσή τους με τους νέους κανονισμούς στις εκπομπές, ιδιαίτερα στην Κίνα. Και όταν ο V12 αντιπροσωπεύει περίπου 5.000 πωλήσεις το χρόνο παγκοσμίως, μαζί με την Rolls-Royce, το κόστος αυτών των αναβαθμίσεων είναι αρκετές χιλιάδες ευρώ ανά μονάδα», δήλωσε ο Klaus Froelich._Χ.Α.