top icon
Επικαιρότητα

BMW Innovation Day 2011

Έχει γίνει, πλέον, παράδοση. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος η BMW μας προσκάλεσε να ρίξουμε μια ματιά στα σχέδιά της για το παρόν και το άμεσο μέλλον.

Η ημερίδα περιλαμβάνει διάφορα workshops, που το καθένα ασχολείται με ξεχωριστό κομμάτι των αυτοκινήτων. Φέτος, το πιο σπουδαίο κομμάτι αφορούσε την τεχνολογία των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ακόμη, μας δόθηκαν στοιχεία πάνω στις ηλεκτρικές και υβριδικές υλοποιήσεις που σκοπεύει να παρουσιάσει η BMW στο μέλλον, ενώ ιδιαίτερο βάρος δόθηκε στη χρήση νέων, ελαφρών υλικών σε διάφορα μέρη των αμαξωμάτων, μιας και είναι πλέον σαφές ότι η… δίαιτα είναι απαραίτητο συμπλήρωμα σε έναν εξαιρετικό κινητήρα, προκειμένου να επιτευχθεί καλός λόγος απόδοσης προς κατανάλωση καυσίμου. Στο τέλος της ημέρας, πήραμε μια γεύση από ένα νέο σύστημα διαχείρισης των αυτόματων κιβωτίων, που υπόσχεται να αντικαταστήσει εντελώς το χειροκίνητο mode, αντιδρώντας ακριβώς όπως θα έκανε ο οδηγός.

Twin Power Turbo
Στη φετινή ημέρα καινοτομίας, το μεγάλο αστέρι ήταν, φυσικά, ο νέος 4κύλινδρος κινητήρας τούρμπο των Βαυαρών, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην X1 xdrive28i. Για να είμαστε πιο ακριβείς, ο κινητήρας αυτός σηματοδοτεί την εξέλιξη μιας ολόκληρης σειράς κινητήρων, καθένας από τους οποίους χρησιμοποιεί ως βασική δομική μονάδα τον κύλινδρο των ~500 κ.εκ. Με χρήση κοινών εξαρτημάτων, πολλαπλασιάζοντας αυτόν τον κύλινδρο επί 3, 4 ή 6, η εταιρεία σκοπεύει να κατασκευάζει κινητήρες για σχεδόν όλη της τη γκάμα στην ίδια γραμμή παραγωγής, με πολύ μειωμένο κόστος, αλλά χωρίς παραχωρήσεις σε αυτό που πρέπει να περιμένει κανείς από μια BMW. Μόνιμη «παρέα» αυτών των κινητήρων θα αποτελούν ο άμεσος ψεκασμός, το valvetronic, το VANOS και, φυσικά, υπερμοντέρνοι υπερτροφοδότες τεχνολογίας Twin Scroll. Η χρήση ελαφρών μετάλλων (πχ. αλουμινένιος στρόφαλος και έδρανα στροφάλου) θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.

Από την άλλη μεριά, ένας κορυφαίος σε απόδοση κινητήρας δεν είναι αρκετός, για να μεγιστοποιηθεί η αποδοτικότητα του συνόλου. Οι Γερμανοί έχουν πάρει την απόφαση να πολεμήσουν για τα καλά το αυξανόμενο βάρος των αυτοκινήτων, και αυτό επιτυγχάνεται με χρήση ελαφρών υλικών, εξωτικών και μη, όπου αυτό είναι δυνατόν. Το πρόγραμμα αυτό έχει ξεκινήσει αρκετά χρόνια πίσω (θυμίζουμε την carbon οροφή της Μ3 CSL), ωστόσο σήμερα καθιερώνεται σε όλη τη γκάμα. Μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα:
Ανθρακόνημα: από carbon αναμένεται να είναι κατασκευασμένο το καπό στη σειρά 3, και τα νέα μπάκετ καθίσματα της Μ3.
Αλουμίνιο: οι πλευρικές πόρτες και η οροφή της σειράς 7 δεν είναι πλέον από… λαμαρίνα, και το ίδιο ισχύει για την πίσω πόρτα της σειράς 5 GT.
Μαγνήσιο: οι βάσεις του ταμπλό σε Mini και Rolls Royce θα είναι, πλέον, μαγνησίου. Το ίδιο και το housing της κολώνας του τιμονιού στην Χ3 (κέρδος 2 κιλά).
Foam: οι Γερμανοί δημιούργησαν κενές κοιλότητες στο αλουμίνιο των τροχών της σειράς 7 και των Rolls Royce, το οποίο γεμίζεται με… αφρό! Κέρδος, 6 κιλά ανά αυτοκίνητο.
“Slim” δισκόφρενα: απαιτούν μεγαλύτερη διάμετρο από τα συμβατικά, αλλά το βάρος τους είναι 4,8 ολόκληρα κιλά λογότερο σε κάθε τροχό, για τη σειρά 7 και τη Rolls Royce Ghost.
CFRP πλαστικό: η βάση των πεντάλ και τα ίδια τα πεντάλ (εκτός από αυτό του φρένου) κατασκευάζονται, πλέον, από ενισχυμένο θερμοπλαστικό.
 
Ηλεκτροκίνηση
Η BMW επιχειρεί μια πρόβλεψη για το 2020, σήμερα. Υπολογίζουν, λοιπόν, ότι η αστική μετακίνηση (urban driving) θα είναι καθαρά ηλεκτρική υπόθεση ως τότε. Για τη μετακίνηση σε κοντινές αποστάσεις μεταξύ πόλεων (interurban driving) πιστεύουν στη χρήση ηλεκτροκινητήρα σε συνδυασμό με κάποιο κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE – Internal Combustion Engine), που θα παίζει το ρόλο range extender, είτε φορτίζοντας τις μπαταρίες, είτε μεταφέροντας απευθείας ισχύ στους τροχούς, σε μια υβριδική υλοποίηση. Από κει και πέρα, για όσους θέλουν μεγαλύτερες αποστάσεις και σπορ συμπεριφορά από το αυτοκίνητό τους, οι Γερμανοί θα επιμείνουν στην εξέλιξη αποδοτικών κινητήρων εσωτερικής καύσης, βενζίνης ή ντίζελ, ενώ δεν αποκλείουν τη χρήση ηλεκτροκινητήρα ως… ένεση ροπής. Η ηλεκτρική ισχύς που υπολογίζουν ότι απαιτείται είναι:
– Mild υβριδικά:   20-60 kW (1-3 kWh)
– Plugin υβριδικά: 40-80 kW (5-15 kWh)
– Ηλεκτρικά οχήματα:> 60 kW ή 20 kW + range extender

 
Στο τέλος της ημέρας, το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν είναι έτοιμος να παραδόσει τα όπλα, ακόμη. Το καταπληκτικό δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο της Χ1 το αποδεικνύει. Ωστόσο, η ηλεκτρική ισχύς θα κάνει όλο και πιο συχνά την εμφάνισή της στα αυτοκίνητα που οδηγούμε, τα οποία, σημειωτέον, γίνονται ολοένα και πιο έξυπνα._Σ.Λ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ