Το BMW Group ανακοίνωσε πως θα αναβαθμίσει τα Euro 5 πετρελαιοκίνητα μοντέλα του και συγχρόνως παίρνει επισήμως θέση μετά το σάλο που προκάλεσαν τα δημοσιεύματα του γερμανικού Der Spiegel περί σύστασης καρτέλ ανάμεσα στο ίδιο και τις Audi, Porsche, VW και Mercedes.
Δεν έχουν περάσει δύο 24ωρα από τη στιγμή που το περιοδικό Der Spiegel αποκάλυψε με σχετικό δημοσίευμά του πως οι πέντε μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας ήρθαν σε μυστικές συνεννοήσεις και συμφωνίες ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του ’90 με σκοπό την αποφυγή του μεταξύ τους ανταγωνισμού και την από κοινού διαμόρφωση των στάνταρ όχι μόνο για ένα μεγάλο πλήθος τεχνικών ζητημάτων που αφορούν στην αυτοκίνηση, αλλά πρωτίστως για τον καθορισμό των μεθόδων με τους οποίους θα παρακάμπτονταν τα αποτελέσματα που κατά καιρούς προκύπτουν από τις πιστοποιημένες διαδικασίες μέτρησης των εκπομπών ρύπων.
Με σημερινή της ανακοίνωση, η BMW είναι η πρώτη που παίρνει επισήμως θέση για το όλο θέμα. Αντικρούοντας τις κατηγορίες, οι Βαυαροί υποστηρίζουν εν πολλοίς πως τα αυτοκίνητά τους τηρούν την ισχύουσα νομοθεσία, ενώ για το επίμαχο θέμα των «μυστικών συμφωνιών» ανάμεσα στους ίδιους και τις Audi, Porsche, VW και Mercedes που αφορά στο μέγεθος των δεξαμενών AdBlue, ο Γερμανός κατασκευαστής επισημαίνει πως οι όποιες συνεννοήσεις αφορούσαν στον τρόπο με τον οποίο θα εγκαθίσταντο η απαιτούμενη υποδομή τροφοδοσίας του εν λόγω διαλύματος στην Ευρώπη.
«Τα οχήματα του BMW Group δεν έχουν χειραγωγηθεί και πληρούν όλες τις νομικές απαιτήσεις. Φυσικά, αυτό ισχύει και για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Η επιβεβαίωση όλων των παραπάνω παρέχεται από τα αποτελέσματα επίσημων ερευνών σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Η BMW αντικρούει κατηγορηματικά τις κατηγορίες ότι τα οχήματα ντίζελ Euro 6 δεν παρέχουν επαρκή επεξεργασία των καυσαερίων τους εξαιτίας των υπερβολικά μικρών δεξαμενών AdBlue. Η τεχνολογία που χρησιμοποιεί η BMW διαφοροποιείται σαφώς από τα άλλα συστήματα της αγοράς. Τα αυτοκίνητά μας χρησιμοποιούν έναν συνδυασμό διαφόρων εξαρτημάτων για την επεξεργασία των καυσαερίων. Τα οχήματα που διαθέτουν το σύστημα έγχυσης ουρίας με AdBlue (SCR) χρησιμοποιούν επίσης έναν καταλυτικό μετατροπέα αποθήκευσης των οξειδίων του αζώτου. Ο συνδυασμός αυτών, μαζί με το σύστημα επανακυκλοφορίας των καυσαερίων, απαιτεί χαμηλότερο επίπεδο έγχυσης του AdBlue. Ως αποτέλεσμα, αυτό μας επιτρέπει ένα βελτιστοποιημένο μέγεθος δεξαμενής επιτυγχάνοντας επίσης πολύ χαμηλές εκπομπές σε πραγματικές συνθήκες», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση της Βαυαρικής εταιρείας.
Και συνεχίζει:
«Ως εκ τούτου, δεν χρειάζεται να προβούμε σε ανάκληση ή σε αναβάθμιση του λογισμικού των πετρελαιοκίνητων οχημάτων μας προδιαγραφών Euro 6».
Για τις κατηγορίες περί σύστασης καρτέλ, στη λιτή επ' αυτού απάντησή του, το BMW Group αναφέρει τα εξής:
«Από την οπτική γωνία του BMW Group, ο στόχος των συζητήσεων με άλλους κατασκευαστές σχετικά με τις δεξαμενές AdBlue ήταν η εγκατάσταση της απαιτούμενης υποδομής τροφοδοσίας στην Ευρώπη».
Στο τέλος της ανακοίνωσής της, το BMW Group επισημαίνει:
«Η BMW επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της για προβεί σε εθελοντική αναβάθμιση του λογισμικού των ντίζελ επιβατικών με προδιαγραφές Euro 5 χωρίς κόστος για τους πελάτες. Η αναβάθμιση αυτή ενσωματώνει όλη την αποκτηθείσα τα τελευταία χρόνια γνώση για την περεταίρω βελτίωση των εκπομπών».
Θυμίζουμε πως πριν λίγα 24ώρα, τόσο η Audi όσο και Mercedes ανακοίνωσαν ότι θα προβούν σε αντίστοιχες κινήσεις αναβάθμισης των λογισμικών σε συγκεκριμένα πετρελαιοκίνητα μοντέλα τους (περισσότερα για αυτό μπορείτε να διαβάσετε εδώ και εδώ)._Χ.Α.