X
Επικαιρότητα

BMW Concept Coupe Mille Miglia

Ένα concept car βασισμένο στο λαμπρό παρελθόν της παρουσιάζει η BMW με την ευκαιρία του επετειακού «Mille Miglia 2006», το οποίο αποτελεί την μοντέρνα εκδοχή του αγωνιστικού αυτοκινήτου που κέρδισε τον αγώνα του 1940.
H γερμανική εταιρεία θέλει με αυτό τον τρόπο να υπενθυμίσει στους φίλους του αυτοκινήτου ένα κομμάτι της μεγάλης ιστορίας της, που χαρακτηρίστηκε από την τετραετή σταδιοδρομία της 6κύλινδρης «328», μιας από τις καλύτερες και ενδοξότερες κατασκευές της.
Ως γνωστόν, το αυτοκίνητο εκείνο στην «streamline» αγωνιστική έκδοσή του που επιμελήθηκε ο σχεδιαστής Γιούνιμπαλντ Καμ, είχε με άνεση νικήσει τον αγώνα του 1940, δημιουργώντας νέα ρεκόρ για την εποχή του.
Το «Concept Coupe Mille Miglia» ακολουθεί τις βασικές σχεδιαστικές γραμμές εκείνου, αποδίδοντάς τις με τις ακμές που χαρακτηρίζουν τις τάσεις που ακολουθεί η BMW στην εποχή μας.
Το concept εφοδιάζεται με τον 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 343 ίππων, που χρησιμοποιεί και η Ζ4 Coupe.

ΑΝΑΔΡΟΜΗ

BMW 328 ROADSTER
Ο Αυστριακός αρχιμηχανικός Φριτς Φίντλερ σχεδίασε το 1933 για τη BMW ένα 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα, που παρουσιάστηκε την ίδια χρονιά στο Βερολίνο. Συνέχισε να τον βελτιώνει και το 1935 οι «319» που πήγαν να αγωνιστούν στο Νίρμπουργκρινγκ, έφθασαν να αποδίδουν 45 ίππους στις 3.750 σαλ. Λίγους μήνες αργότερα το μοτέρ μεγάλωσε κι άλλο με την συμβολή του Σλάιχερ, ώσπου έφθασε τα 2 λίτρα και εφοδίασε ένα αυτοκίνητο που χαρακτηρίστηκε ως ένα από τα καλύτερα του αιώνα: η BMW «328».
Σχεδιάστηκε από τον Wunibald Kamm με ανοικτό διθέσιο αμάξωμα, ενώ η ισχύς της ξεπερνούσε στην «streamline» έκδοση τους 80 ίππους. Έτρεξε για πρώτη φορά στο Μονλερί το 1936 και απέσπασε δεκάδες νίκες στην κλάση της, όπου κι αν αγωνίστηκε. Αποκορύφωμα, η πρώτη θέση στο Μίλε Μίλια το 1940 μπροστά από την Αlfa Romeo του Φαρίνα. Όλα όμως διακόπηκαν εκεί, αφού ο δεύτερος πόλεμος στην Ευρώπη είχε αρχίσει και η παραγωγή της «328» ολοκληρώθηκε στις 464 μονάδες.
Mετά τον πόλεμο ο κινητήρας έφθασε ως πολεμική αποζημίωση στη Μεγάλη Βρετανία, όπου έγραψε μεγάλη ιστορία ως τα τέλη της δεκαετίας του ’60, εφοδιάζοντας τις αγωνιστικές και μη εκδόσεις των Bristol, AC και Lister. 
Kινητήρας: 6κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.971 κ.εκ.
Ισχύς: 80 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 149 χλμ/ώρα
ΜxΠxΥ: 3,96×1,57×1,42 μ.
Μεταξόνιο: 2,44 μ.
Βάρος: 828 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1936-1940
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!