top icon
Επικαιρότητα

BMW Concept ActiveE

Στο Ντιτρόιτ η ΒΜW παρουσιάζει τη σχεδιαστική μελέτη ενός γνήσιου ηλεκτροκίνητου μοντέλου μηδενικών ρύπων, βασισμένου στη BMW Σειρά 1 Coupé.

Το BMW Concept ActiveE είναι το δεύτερο όχημα του BMW Group μετά το MINI E που δημιουργείται στο πλαίσιο του project i. Μετά το επιτυχημένο λανσάρισμα του πιλοτικού project MINI E, το BMW Group εξαγγέλλει μία ακόμα πρακτική δοκιμή ηλεκτρικών οχημάτων για ιδιώτες και επιλεγμένους χρήστες στόλων. Στόχος είναι να δοκιμαστεί η χρήση της ηλεκτροκίνησης σε καθημερινές συνθήκες. Τα ειδικά χαρακτηριστικά του BMW Concept ActiveE περιλαμβάνουν πίσω κίνηση, ένα ισχυρό σύστημα κίνησης για δυναμικές επιταχύνσεις και ένα υψηλό επίπεδο απόδοσης για χρήση του οχήματος και εκτός ορίων πόλης.
Η διάταξη των εξαρτημάτων κίνησης επιτρέπει την τοποθέτηση τεσσάρων μεγάλων καθισμάτων, με χώρο αποσκευών που φτάνει τα 200 λίτρα περίπου. Με στόχο τις μετακινήσεις με μηδενικές εκπομπές CO2, το BMW Group συνεχίζει να εξελίσσει την ηλεκτροκίνηση σαν ένα πρόσθετο πυλώνα της στρατηγικής BMW EfficientDynamics. Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μία πρόσθετη λύση αξιόπιστης ατομικής μετακίνησης παράλληλα με τη συνεχή βελτιστοποίηση όλων των μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το λανσάρισμα της τεχνολογίας BMW ActiveHybrid σε οχήματα μαζικής παραγωγής και τη BMW Hydrogen 7 που αποδεικνύει την καταλληλότητα της υδρογονοκίνησης για καθημερινή χρήση.
Το πρωτότυπο BMW Concept ActiveE χρησιμοποιεί ένα νέο, σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα, ειδικά σχεδιασμένο γι’ αυτό το μοντέλο. Έχει μέγιστη ισχύ 170 bhp, με μέγιστη ροπή 250 Nm διαθέσιμη από μηδενικές στροφές, τυπικό χαρακτηριστικό των ηλεκτροκινητήρων. Η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου, που εξέλιξε η BMW σε συνεργασία με τη SB LiMotive, ειδικά για το BMW Concept ActiveE. Μία νέα λειτουργία ρύθμισης σταθερής θερμοκρασίας βελτιστοποιεί την απόδοση του συστήματος της μπαταρίας.
Άλλα χαρακτηριστικά της τεχνολογίας κίνησης του BMW Concept ActiveE είναι δομή μειωμένου βάρους και διάταξη βελτιστοποιημένων διαστάσεων όλων των εξαρτημάτων. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι πλήρως ενσωματωμένος στον πίσω άξονα, ενώ τα ηλεκτρονικά ισχύος τοποθετούνται πάνω από τον ηλεκτροκινητήρα. Ο χώρος που χρησιμοποιείται για την αποθήκευση ενέργειας είναι αυτός ο οποίος, στα οχήματα με κινητήρα καύσης, προορίζεται για το συμβατικό σύστημα μετάδοσης και το ρεζερβουάρ καυσίμου. Με βάρος περίπου 1.800 kg (βάρος χωρίς φορτίο σύμφωνα με DIN), χαμηλό κέντρο βάρους και κατανομή φορτίου άξονα τυπική για BMW, το όχημα έχει όλα τα απαραίτητα στοιχεία, στο στυλ της BMW Σειράς 1.
Επιδόσεις: Επιτάχυνση 0-60 km/h σε λιγότερο από 4,5 δεύτερα και 0-100 km/h σε λιγότερο από 9 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα: περίπου 145 km/h (με ηλεκτρονικό κόφτη). Όπως στο ΜΙΝΙ Ε, η αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες προβλέπεται να είναι περίπου 160 km με μία φόρτιση, ανάλογα με τις συνθήκες (η αυτονομία του κύκλου οδήγησης FTP72 υπολογίζεται στα 240 km, σύμφωνα με την προσομοίωση).
Η τεχνολογία ευέλικτης φόρτισης επιτρέπει την επαναφόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου από μία συμβατική πρίζα ηλεκτρικού ρεύματος σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης ή σε ένα ειδικό wall box (ειδικός ηλεκτρολογικός πίνακας). Στο Ευρωπαϊκό δίκτυο ηλεκτρισμού, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί πλήρως σε μία πρίζα ρεύματος υψηλής ισχύος (50 ampere) μέσα σε 3 ώρες μόνο. Στη Βόρεια Αμερική, χρησιμοποιώντας ένα οικιακό wall box 32 ampere (συνεχής παροχή), ο χρόνος φόρτισης είναι περίπου 4,5 ώρες.
Τα εξαρτήματα της μετάδοσης που χρησιμοποιούνται στο BMW Concept ActiveE έχουν εξελιχθεί στο πλαίσιο του project i. Στο πρωτότυπο BMW Concept ActiveE, προσφέρονται νέες υπηρεσίες BMW ConnectedDrive που σχεδιάστηκαν αποκλειστικά για χρήση σε ηλεκτρικό όχημα. Περιλαμβάνονται ειδικές λειτουργίες με έλεγχο από απόσταση, που επιτρέπουν τη χρήση κινητού τηλεφώνου για έλεγχο της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας, ανεύρεση δημοσίων σταθμών φόρτισης και ενεργοποίηση λειτουργιών βοηθητικού καλοριφέρ και κλιματισμού του οχήματος.
 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ