X
Επικαιρότητα

BMW 328 Hommage

H BMW γιορτάζει τη συμπλήρωση των 75 χρόνων από την πρώτη παρουσίαση της «all-time-classic» 328 με ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο, στη φημισμένη εκδήλωση «Concorso d’ Eleganza Villa d’ Este» στη λίμνη Κόμο.

H BMW γιορτάζει τη συμπλήρωση των 75 χρόνων από την πρώτη παρουσίαση της «all-time-classic» 328 με ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο, που εμφανίστηκε στη φημισμένη εκδήλωση «Concorso d’ Eleganza Villa d’ Este» στη λίμνη Κόμο.
Η 328 Hommage, με βάρος μόλις 780 κιλά, διαθέτει το γνωστό μας από τα μοντέλα παραγωγής της εταιρείας τρίλιτρο εξακύλινδρο κινητήρα, του οποίου όμως η ιπποδύναμη για την περίπτωση του πρωτοτύπου δεν ανακοινώθηκε.

Η επετειακή δημιουργία του Γερμανού κατασκευαστή είναι κατάφορτη με υπερσύγχρονη τεχνολογία, ενώ για το αμάξωμά της έχει γίνει χρήση εξειδικευμένων εξωτικών υλικών. Από πλευράς εξωτερικής εμφάνισης μοιάζει να έχει στενούς συγγενικούς δεσμούς με το «Vision ConnectedDrive», διατηρώντας όμως ένα δικό της εντελώς ξεχωριστό χαρακτήρα.   

BMW 328 1936-1940
Το αμάξωμα της «328» έχει λατινικές επιρροές, από ένα στιλ που γεννήθηκε στα σχεδιαστήρια του Pininfarina και του Ghia, στα μέσα της δεκαετίας του ’30 και που το έλεγαν «Flamboyant»: κοιτάζοντας από το πλάι το αυτοκίνητο, αυτή η σχεδιαστική τάση όριζε να «εξαφανίζεται» η αίσθηση του μήκους ανάμεσα στο εμπρός και πίσω μέρος, με έντονες καμπύλες στους θόλους των τροχών, οι οποίες «τείνουν» να συνενωθούν. Πέρα από αυτό υπάρχουν τα δύο κάθετα οβάλ σχήματα, που κρύβουν τις θρυαλλίδες του ψυγείου και στο κέντρο του επάνω μέρους τους δεσπόζει το έμβλημα με τους έλικες της εταιρείας, που είναι σήμερα παγκόσμια αναγνωρίσιμα και προδίδουν αμέσως την ταυτότητα του αυτοκινήτου. Πριν την εμφάνιση της «328» δεν υπήρχαν καν, παρά μόνο στην «326» του 1934, όμως όχι με την ομοιογένεια εκείνης. Τρεις μόνο «328» ολοκληρώθηκαν το 1936, βασισμένες στις προγενέστερες «315» και «319», χρησιμοποιώντας ίδιο πλαίσιο και αναρτήσεις με εκείνες. «Αυτό το νέο διθέσιο των 1.850 δολαρίων δε δείχνει από την αρχή ότι ανήκει στους αγώνες, καθώς είναι ένα εξαιρετικό ιδιωτικής χρήσης χειροποίητο roadster», έγραφε ο Τύπος τότε. Όμως, η 6κύλινδρη BMW έφερε αλλαγές στην αισθητική του σπορ αυτοκινήτου, καθώς το στιλ των φωτιστικών της σωμάτων υιοθετήθηκε και από τις επίσης επιφανείς μεταγενέστερες «ΧΚ» της Jaguar, παίρνοντας συνάμα και αποτελέσματα στα σιρκουί: μεταξύ αυτών κορυφή στην κλάση της στο Νίρμπουργκρινγκ το 1936, πρώτη θέση στα Μπρούκλαντς το 1939, διακεκριμένες συμμετοχές στις «24 ώρες» του Μαν, νίκη στο μικρό Μille Μiglia το 1940 με την «streamline» έκδοση και τους φον Χανστάιν και Μπάουμερ στο τιμόνι. Η εισβολή των Ναζί το Σεπτέμβρη του 1939 στην Πολωνία διέκοψε άδοξα την ολιγάριθμη παραγωγή του αυτοκινήτου, αφήνοντας μάλιστα και 11 παραγγελίες στη μέση. 462 BMW «328» roadster κατασκευάστηκαν συνολικά, ώσπου να ξεσπάσει ο πόλεμος. Αγωνιστικές επιτυχίες υπήρξαν βέβαια και μετά από αυτόν, όπως για παράδειγμα η κατάκτηση του πρώτου πρωταθλήματος Σουηδίας το 1950.

Τα διαμάντια είναι παντοτινά
Ο 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 1.971 κ.εκ., με τους ημισφαιρικούς θαλάμους καύσης και τα τρία καρμπιρατέρ της Solex, σχεδιάστηκε από τον αρχιμηχανικό Φριτς Φίντλερ και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση του Βερολίνου το 1933. Ύστερα από μεθοδική εργασία και βελτιώσεις, ο κινητήρας έφθασε από τους 45 στους 80 ίππους στις πελατειακές «328», ενώ η αγωνιστική του έκδοση άγγιζε τους 120. Ο πόλεμος διέκοψε μεν τις δραστηριότητές του, όμως η λήξη του έδωσε την ευκαιρία στον κινητήρα να «αποβιβαστεί» σε άλλες χώρες και να διαπρέψει. Το 1946 ταξίδεψε στην Αγγλία ως πολεμική αποζημίωση, όπου με τη βοήθεια του Φίντλερ χρησιμοποιήθηκε σε κάθε είδους αγώνα από τους Βρετανούς κατασκευαστές: Bristol, Frazer–Nash, AC, Lister αλλά και τα μονοθέσια Cooper της Formula 2 σημείωσαν με αυτόν διακεκριμένες νίκες σε όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του ’50. Επίσης, πήγε και στην Αμερική, στο πλαίσιο των 340 διθέσιων roadsters που σχεδίασε ο Μπερτόνε για τον Γουόκι Άρνολτ από το Σικάγο. Tα θετικά του αποτελέσματα βοήθησαν σημαντικά εκείνα τα χρόνια, στην επέκταση του καλού ονόματος της εταιρείας και έξω από τα σύνορα της Γερμανίας. «Aποστρατεύτηκε» οριστικά το 1962, ύστερα από 30 χρόνια επιτυχημένης σταδιοδρομίας, όταν η Βristol τον αντικατέστησε στα μοντέλα παραγωγής της με τον V8 της Cadillac. Χωρίς αμφιβολία, ο πρώτος 6κύλινδρος κινητήρας της BMW, υπήρξε ένα αριστούργημα για την τέχνη της μηχανολογίας.
BMW 328 2.0
Kινητήρας: 6κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.971 κ.εκ.
Ισχύς: 80 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 149 χλμ/ώρα
ΜxΠxΥ: 3,96×1,57×1,42 μ.
Μεταξόνιο: 2,44 μ.
Βάρος: 828 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1936-1940

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!