Στο δίκτυο ταχυφορτιστών της κοινοπραξίας Ionity, η μπαταρία της ηλεκτρικής Mustang Mach-E της Ford θα μπορεί μέσα σε χρόνο μόλις 10 λεπτών να ανακτήσει ενέργεια για την κάλυψη έως και 119 χλμ.
Ο χρόνος που διαρκεί η φόρτιση της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αποτελεί πάγιο αλλά και μείζον συνάμα ζήτημα για τους δυνητικούς αγοραστές κάθε EV – ακριβώς όπως συμβαίνει και με τη διαθεσιμότητα ικανού αριθμού δημόσιων σταθμών φόρτισης. Σε κάθε περίπτωση, το βέβαιο είναι ότι οι κατασκευαστές, ανεξαρτήτου προέλευσης και καταγωγής, επικεντρώνουν με ολοένα και μεγαλυτερη θέρμη τις προσπάθειές τους ώστε να εξαλείψουν το «άγχος αυτονομίας», αλλά και το χρόνο αναμονής για την πλήρωση των μπαταριών με ενέργεια, βελτιώνοντας διαρκώς την ικανότητα των τελευταίων να φορτίζονται όσο το δυνατόν ταχύτερα. Ένας από αυτούς είναι και η Ford και η ηλεκτρική Mustang Mach-E, ένα EV που θα δούμε να παρουσιάζεται και επίσημα στην Ευρώπη στα τέλη περίπου της χρονιάς που διανύουμε.
Όπως ανακοίνωσε σήμερα η μπλε οβάλ εταιρεία, δοκιμές που πραγματοποίησε η ίδια σε πραγματικές συνθήκες έδειξαν μία βελτίωση στην αυτονομία της τάξης των 26 χλμ. (σχεδόν 30% σε σχέση με προηγούμενες εκτιμήσεις που έλαβαν χώρα με χρήση προσομοιώσεων) για την έκδοση extended range της Mustang Mach-E και κίνηση στους πίσω τροχούς. Πιο συγκεκριμένα, στην περίπτωση αυτή η μπαταρία της αμερικανικού EV μπορεί να ανακτήσει ενέργεια στο δίκτυο ταχείας φόρτισης της γνωστής πλέον κοινοπραξίας Ionity, η οποία είναι ικανή να βελτιώσει την αυτονομία του οχήματος έως και 119 χλμ.
Η τετρακίνητη έκδοση του μοντέλου θα μπορεί στους εν λόγω ταχυφορτιστές να «προσθέσει» 107 χλμ. αυτονομίας μέσα σε μόλις 10 λεπτά, ενώ τόσο αυτή όσο και πισωκίνητη θα «σπαταλούν» μόλις 45 λεπτά ώστε να ολοκληρωθεί η αναπλήρωση της μπαταρίας με ηλεκτρική ενέργεια από το 10% στο 80% της μέγιστης δυναμικής της. Από εκεί και πέρα, η έκδοση με τη βασική μπαταρία θα μπορεί στο δίκτυο της Ionity να αυξήσει την αυτονομία της κατά 91 και 85 χλμ. (τετρακίνητη και πισωκίνητη, αντίστοιχα), ενώ μόλις 38 λεπτά θα είναι αρκετά ώστε η μπαταρία των εν λόγω εκδόσεων να μπορεί γεμίσει από το 10% στο 80%.
Θυμίζουμε πως η Mustang Mach-E θα είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη σε πισωκίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις και δύο παραλλαγές που σχετίζονται με τη δυναμική της μπαταρίας. Η πρώτη από αυτές θα εφοδιάζεται με έναν συσσωρευτή ενέργειας ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 75,7 kWh και 288 κυψέλες και η δεύτερη με έναν αντίστοιχο με 98,8 kWh και 376 κυψέλες. Στη δεύτερη περίπτωση και σε συνδυασμό με την έκδοση με κίνηση στους πίσω τροχούς, η αυτονομία σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP εκτιμάται ότι θα φτάνει έως και τα 600 χλμ. Η Ford έχει επίσης ανακοινώσει πως η έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία και κίνηση σε όλους τους τροχούς αναμένεται να αποδίδει ισχύ 337 ίππων και ροπή 565 Nm – στη δε Mustang Mach-E GT, η οποία θα εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο κάτω των 5 δλ., η απόδοση θα «σκαρφαλώνει» στους 465 ίππους και η ροπή στα 860 Nm.