X
Επικαιρότητα

Αύξηση 92% στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως στο H1 2019

Η ηλεκτροκίνηση συνεχίζει να κερδίζει σημαντικό έδαφος με τις πωλήσεις των αυτοκινήτων του είδους σε παγκόσμιο επίπεδο σχεδόν να διπλασιάζονται στο πρώτο εξάμηνο του 2019 φτάνοντας τις 765.000 μονάδες.

Κατά τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους, οι παγκόσμιες πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 92% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 φτάνοντας, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Jato Dynamics, στις 765.000 μονάδες. Αξίζει να σημειωθεί εδώ πως ο συγκεκριμένος όγκος πωλήσεων αφορά στις 41 πιο σημαντικές αγορές του πλανήτη – κάτι που σημαίνει ότι σε ολόκληρο τον κόσμο οι ταξινομήσεις των BΕV στο πρώτο εξάμηνο του έτους υπερβαίνουν τις 780.000 μονάδες. Και για να έχει κανείς ένα απτό μέτρο σύγκρισης της εμπορικής ανόδου των εν λόγω οχημάτων την τελευταία τετραετία, αξίζει να αναφέρουμε πως το 2015 τα BEVs κατάφερναν στο πρώτο μισό του έτους να κερδίσουν την εμπιστοσύνη 107.000 αγοραστών ανά τον κόσμο.

Εντούτοις, τα BEVs συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν τα ίδια σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν προβλήματα… επιβίωσης παραμένοντας αρκετά ακριβά σε κόστος, ακόμα και στην Κίνα. Την ίδια στιγμή, πέρα από το γεγονός ότι η υποδομή για την υποστήριξή τους (βλ. σταθμούς φόρτισης) δεν δείχνει να είναι μέχρι και αυτή τη στιγμή επαρκής, οι δυνητικοί αγοραστές των BEVs εξακολουθούν να έχουν έντοντες ανησυχίες σχετικά με την αυτονομία που παρέχουν – κάτι που εν μέρει εξηγεί γιατί τα ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν ακόμα ένα «ειδικό» κομμάτι της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου. Παρά τα κίνητρα που παρέχονται σε πολλές αγορές, τα BEVs έχουν αυτή τη στιγμή μερίδιο αγοράς σε παγκόσμιο επίπεδο που δεν υπερβαίνει το 1,7%. – λιγότερο δηλαδή από 2 στα 100 οχήματα που πωλήθηκαν κατά τη διάρκεια των πρώτων έξι μηνών του 2019.

Σε κάθε περίπτωση, η αγορά που αποτέλεσε τον κινητήριο μοχλό για τα BEVs στο πρώτο τρίμηνο του έτους ήταν η κινεζική, χάρη στη δεδηλωμένη εδώ και καιρό δέσμευση της χώρας στην ηλεκτροκίνηση και το εμπορικό άλμα που πραγματοποίησε σε αυτή η Tesla με το Model 3. Φυσικά, το ευρύτερο φάσμα επιλογών σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων που προσφέρονται τώρα στην Κίνα αποτελεί έναν ακόμα σημαντικό λόγο για την αύξηση των πωλήσεων των BEVs στη συγκριμένη αγορά, η οποία κατέχει αυτή τη στιγμή μερίδιο που ανέρχεται στο 56%.

Πιο αναλυτικά, στην Κίνα πουλήθηκαμ 430.700 BEVs το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Παρά το γεγονός ότι οι συνολικές πωλήσεις καινούργιων οχημάτων παρουσίασαν σημαντική μείωση στη χώρα (-12%), η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξήθηκε κατά 111%. Σύμφωνα με τις ισχύουσες ποσοστώσεις, το μερίδιο αγοράς των NEV (New Energy Vehicles), στα οποία περιλαμβάνονται τα υβριδικά (HEV) και plug-in υβριδικά (PHEV), θα πρέπει να ανέλθει στο 10%, ποσοστό που αναμένεται να αυξηθεί σε 12% το 2020, σε 14% το 2021, σε 16% το 2022 και σε 18% το 2023.

Τα αποτελέσματα της πολιτικής αυτής απόφασης είναι ήδη ορατά στη χώρα. Την ώρα που τα BEVs κατείχαν στο πρώτο εξάμηνο του 2018 μερίδιο αγοράς που έφτανε μόλις το 1,9%, στην αντίστοιχη περίοδο του 2019 το «μερτικό» τους διπλασιάστηκε φτάνοντας το 4,0%. Αξιοσημείωτο εδώ είναι το γεγονός πως το 90% των «ηλεκτρικών» πωλήσεων στην Κίνα ανήκε σε εγχώριους κατασκευαστές αφήνοντας ως μοναδικό συμπρωταγωνιστή στην εν λόγω αγορά το Tesla Model 3. Το τελευταίο είναι για το Η1 2019 μακράν το best seller μοντέλο στην κατηγορία των BEVs παγκοσμίως με 134.300 ταξινομήσεις σε όλο των κόσμο – από αυτές το 57% έλαβαν χώρα στις ΗΠΑ.

Οι πωλήσεις του Tesla Model 3 στο σύνολο της γηραιάς ηπείρου ανήλθαν στο πρώτο εξάμηνο του 2019 στις 37.500 μονάδες, επίδοση που έδωσε στη δυνατότητα στην εταιρεία του Elon Musk να πάρει κεφάλι στην Ευρώπη από τη Renault και το έως τώρα best seller μοντέλο στο συγκεκριμένο τερέν, Zoe. Αξίζει να σημειωθεί πως το Model 3 ήταν το κορυφαίο σε πωλήσεις μοντέλο στη Νορβηγία και το τρίτο στην Ολλανδία. Στην Κίνα, τα στοιχεία δείχνουν ότι πωλήθηκαν 16.300 Model 3, γεγονός που καθιστά τη χώρα ως τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για την Tesla.

Η αμερικάνικη εταιρεία κατέγραψε, σύμφωνα με τα στοιχεία της Jato, στο πρώτο εξάμηνο του 2019 περισσότερες από 166.000 πωλήσεις παγκοσμίως, επίδοση που της εξασφαλίζει τη Νο 1 θέση στην κατηγορία των BEVs, εμπρός από τις κινεζικές BYD (96.000) και BAIC (52.000), τη Nissan (47.000), τις JAC και Hyundai (31.000), καθώς και τη Renault (29.000)

Οι καταναλωτές στην Ευρώπη έχουν επίσης δείξει αυξανόμενο ενδιαφέρον για ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρία. Πιο συγκεκριμένα, οι ταξινομήσεις των BEVs ανήλθαν στο πρώτο εξάμηνο του 2019 σε 173.200 μονάδες, επίδοση αυξημένη κατά 84% σε σχέση με των όγκο πωλήσεων των αυτοκινήτων του είδους που παρατηρήθηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2018. Ουσιαστικά, το σημαντικότερο τμήμα της αύξησης των πωλήσεων των BEVs στην Ευρώπη οφείλεται στο Model 3 – εξαιρουμένου αυτού, οι πωλήσεις των εν λόγω οχημάτων θα είχαν αυξηθεί κατά 45%, με τα Renault Zoe, BMW i3 και VW e-Golf να σημειώνουν σημαντική άνοδο. Αξιοσημείωτη ωστόσο ήταν η συνεισφορά των «νέων παικτών», με αιχμή του δόρατος τα Hyundai Kona Electric, Audi e-Tron, Jaguar I-Pace και Kia Niro EV.

Η παραπάνω δυναμική αναμένεται να συνεχιστεί και στο δεύτερο εξάμηνο – και φυσικά από τις αρχές το 2020 και μετά – με την έλευση του VW ID.3., των ηλεκτροκίνητων Peugeot 208/Opel Corsa αλλά και τη διάθεση της Mercedes EQC. Σε ότι αφορά στις κατά τόπου αγορές, οδηγός αναμένεται να είναι και πάλι η Νορβηγία, στην οποία τα BEVs κατάφεραν στο H1 του 2019 να αποσπάσουν μερίδιο της τάξης του 37,1%. Πίσω της ακολουθούν χώρες, όπως η Ολλανδία, η Σουηδία, η Ελβετία, η Πορτογαλία, η Αυστρία και η Ιρλανίδα, με την Ελλάδα να κατατάσσεται στην τελευταία θέση, μαζί με την Κροατία, με μερίδιο μόλις 0,1%._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!