Είναι απλά θέμα χρόνου, δηλώνουν με έμφαση οι ιθύνοντες του γερμανικού «παραρτήματος» που είναι υπεύθυνο για τις σπορτίφ δημιουργίες των Βαυαρών.
Αν είστε από τους τυχερούς που μπορούν σήμερα να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο με την υπογραφή του M Division, οι επιλογές που έχετε στη διάθεσή σας όσον αφορά στον τύπο του συστήματος μετάδοσης με το οποίο μπορείτε να το συνδυάσετε, είναι δύο: είτε με το παραδοσιακό χειροκίνητο «6άρι» των Γερμανών, είτε φυσικά με το γνωστό 7τάχυτο DCT κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Προφανώς όμως, αυτό είναι κάτι που πρόκειται να αλλάξει μέσα στα προσεχή χρόνια, μιας και το «παράρτημα» Μ προτίθεται να βάλει στο ράφι και τους δύο αυτούς τύπους κιβωτίου αντικαθιστώντας τους με τα παραδοσιακά αυτόματα κιβώτια με μετατροπέα ροπής. Από ανάγκη, αλλά και για λόγους που σχετίζονται με τις νεότερες τεχνολογικές κατακτήσεις στο συγκεκριμένο τομέα.
Δε το λέμε εμείς, αλλά οι ίδιοι οι ιθύνοντες του M Division, και συγκεκριμένα, ο αντιπρόεδρος του τμήματος πωλήσεων και μάρκετινγκ, Peter Quintus, ο οποίος επιβεβαίωσε με πρόσφατες δηλώσεις του την παραπάνω απόφαση των Γερμανών μιλώντας στο αυστραλιανό «The Drive».
«Η ερώτηση είναι πόσο καιρό θα συνεχίσουμε με το DCT κιβώτιο. Πόσο καιρό θα αντέξει;».
Ο Peter Quintus, αναλύοντας το σκεπτικό του που σίγουρα αντανακλά και τις απόψεις των ανθρώπων που ελέγχουν σήμερα τις τύχες του M Division, πιστεύει πως τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη έχουν ακόμα «χρόνο ζωής» που δεν υπερβαίνει τα έξι με επτά χρόνια προβλέποντας πως όχι μόνο η BMW, αλλά και η μεγάλη πλειοψηφία των κατασκευαστών στον κλάδο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, θα στρέψει εκ νέου την προσοχή της στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.
«Αυτή τη στιγμή βλέπουμε αυτόματα κιβώτια με 9 ή και 10 σχέσεις, κάτι που σημαίνει πως υπάρχει αρκετή τεχνολογική πρόοδος στον τομέα. Κάποτε το DCT είχε δύο βασικά πλεονεκτήματα: ήταν ελαφρύ και εξασφάλιζε γρηγορότερες αλλαγές ταχυτήτων. Τώρα, το τελευταίο πλεονέκτημα έχει σχεδόν εξαφανιστεί, καθώς τα αυτόματα κιβώτια γίνονται ταχύτερα και εξυπνότερα», προσέθεσε χαρακτηριστικά ο Peter Quintus.
Η ταχύτητα διαδοχής, ωστόσο, δεν είναι το μοναδικό επιχείρημα των ανθρώπων του M Division που «αντιτίθεται» στο μέλλον των κιβωτίων διπλού συμπλέκτη. Σύμφωνα με τον Peter Quintus, η σημαντικότερη παράμετρος που, θέλοντας και μη, θα τοποθετήσει τόσο το χειροκίνητο, όσο και το DCT κιβώτιο στο… χρονοντούλαπο της ιστορίας, είναι η αντοχή τους, καθώς, σε ότι αφορά στα πρώτα, το όριο είναι οι 450 ίπποι και τα 600 Nm.
Μήπως όμως ένα χειροκίνητο κιβώτιο από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού είναι η λύση; Ο Peter Quintus, έχει αντίθετη γνώμη.
«Έχουμε ήδη εξετάσει την περίπτωση των κιβωτίων από τις ΗΠΑ. Είναι όμως βαριά και η ποιότητα που αλλάζουν ταχύτητες είναι τραγική. Για τις επόμενες M3 και M4 αμφιβάλλω πολύ αν θα υπάρχει καν η δυνατότητα επιλογής χειροκίνητου κιβωτίου».
Θυμίζουμε πως το αντίπαλο δέος του M Division, η AMG, έχει ήδη στείλει στο πυρ το εξώτερον τα χειροκίνητα κιβώτια όσον αφορά στις κορυφαίες εκδόσεις της γκάμας της αντικαθιστώντας συγχρόνως «αθόρυβα» σε ουκ ολίγες προτάσεις της το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που χρόνια τώρα διαθέτει στο τεχνολογικό της ράφι με τη νεότερη εκδοχή του 9τάχυτου Speedshift MCT αυτόματου κιβωτίου της._Χ.Α.