Η όγδοη γενιά του VW Golf πλαισιώνεται και επίσημα πλέον από την έκδοση GTI συνεχίζοντας έτσι μία παράδοση που ξεκίνησε πριν 45 περίπου χρόνια.
Το νέο VW Golf, που είδαμε να αποκαλύπτεται για πρώτη φορά πέρσι και οδηγήσαμε για πρώτη φορά τον περασμένο Δεκέμβριο, πλαισιώνεται και επισήμως πλέον από την πολυαναμενόμενη έκδοση GTI, η οποία παραμένει προσθιοκίνητη και αποκλειστικά 5θυρη. Αν μη τι άλλο, πόλος έλξης στην κορυφαία προς το παρόν εκδοχή του γερμανικού hot-hatch (σ.σ.: αργότερα θα ακολουθήσει η έκδοση Clubsport και εν συνεχεία η R), είναι ο γνωστό ΕΑ888 evo4 κινητήρας της οικογένειας TSI, ο οποίος παραμένει στα 2,0 λίτρα αποδίδοντας για την περίσταση 245 ίππους και ροπή 370 Nm – όσα και η έκδοση Performance του Golf GTI MkVII.
Η γερμανική εταιρεία δεν αποκαλύπτει προς ώρας τις επιδόσεις του νέου VW Golf GTI, το οποίο θα είναι διαθέσιμο ήδη από το εμπορικό του λανσάρισμα σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων της οικογένειας MQ350 και δυνητικά με το γνωστό DSG κιβώτιο του ομίλου με τις 7 για την περίσταση σχέσεις και την κωδική ονομασία DQ381. Φυσικά, όπως και οι ταπεινότερες εκδόσεις, έτσι και η GTI βασίζεται στην πρόσφατα ανανεωμένη εκδοχή του δαπέδου MQB υιοθετώντας στον οπίσθιο άξονα μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και εμπρός την «πατροπαράδοτη» λύση με γόνατα Μακφέρσον.
Την εμφάνιση του στο νέο Golf GTI πραγματοποιεί για πρώτη φορά το σύστημα Vehicle Dynamics Manager, το οποίο ελέγχει τόσο το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό (XDS) όσο και την ενεργή ανάρτηση (Dynamic Chassis Control) με τις ρυθμίζεις Comfort, Eco, Sport και Individual, η οποία διατίθεται ως στοιχείο του προαιρετικού εξοπλισμού. Στις επίσημες ανακοινώσεις της η γερμανική εταιρεία αναφέρει μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές στο σύστημα διεύθυνσης, το οποίο είναι πιο άμεσο σε σχέση με τις μικρότερες εκδόσεις. Άξιο αναφοράς είναι επίσης το γεγονός πως το νέο VW Golf GTI πατά σε 17άρες ζάντες, με εκείνες των 18 και 19 ιντσών να είναι προαιρετικές.
Οπτικά, η κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση του VW Golf με το διακριτικό «GTI» κάθε άλλο παρά κραυγαλέα δείχνει ξεχωρίζοντας κυρίως για τον πιο επιθετικό σε διαμόρφωση εμπρός προφυλακτήρα, τη χαρακτηριστική φωτεινή λωρίδα που ενώνει τα φώτα LED στο πίσω μέρος, την αεροτομή στην κορυφή της 5ης πόρτας, τις κόκκινες πινελιές περιμετρικά του αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων και των αντίστοιχων στις δαγκάνες των φρένων, καθώς τέλος και στις αντικριστές απολήξεις της εξάτμισης του TSI κινητήρα στο πίσω μέρος.
Όπως είναι αναμενόμενο, το νέο VW Golf GTI κληρονομεί από τα ήδη γνωστά μοντέλα της γκάμας τα ουκ ολίγα στοιχεία και αξεσουάρ που σχετίζονται τόσο με τη συνδεσιμότητα, την ψυχαγωγία και την ασφάλεια των επιβατών του, όσο και με τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Όπως είναι, για παράδειγμα, η τεχνολογία Car2X, η οποία αξιοποιεί τις πληροφορίες που λαμβάνονται από άλλα αυτοκίνητα σε απόσταση 800 μέτρων και συνυπολογίζοντας τις αντίστοιχες από την οδική σήμανση, προειδοποιεί τους οδηγούς άλλων Car2X οχημάτων για επικίνδυνες καταστάσεις.
Από εκεί και πέρα, το πλήθος των φυσικών διακοπτών στην καμπίνα είναι ιδιαίτερα περιορισμένο. Εδώ, το κυρίαρχο στοιχείο είναι ο «ψηφιακός κόσμος», με το Digital Cockpit να αποτελείται από μία οθόνη με διαγώνιο 10,25 ιντσών και το infotainment από μία άλλη με διαγώνιο 10 ιντσών. Άλλα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον εσωτερικό διάκοσμο είναι ο επιλογέας του κιβωτίου στη χειροκίνητη έκδοση, ο οποίος θυμίζει μπαλάκι του γκολφ, η μικροσκοπικός, αλά Porsche 911, στις αυτόματες, τα σπορ καθίσματα με την καρό επένδυση, τα αλουμινένια ποδοστήρια, καθώς και τις κόκκινες πινελιές σε ταπετσαρίες και πίνακα οργάνων.