top icon
Επικαιρότητα

Αυτό είναι το νέο Κέντρο Προσομοίωσης Οδήγησης της BMW

Με τη δημιουργία του νέου Κέντρου Προσομοίωσης Οδήγησης, το BMW Group έχει αποκτήσει έναν ισχυρό “σύμμαχο” στην εξέλιξη των νέων του οχημάτων.

Το Κέντρο Προσομοίωσης Οδήγησης (Driving Simulation Centre), το οποίο σύμφωνα με τη BMW είναι το πιο προηγμένο κέντρο στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, βρίσκεται στο Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας (Research and Innovation Centre – FIZ) που στεγάζεται βόρεια του Μονάχου. Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 2018 και ολοκληρώθηκαν τον περασμένο Μάιο, όταν και άρχισε η εγκατάσταση των προσομοιωτών. Σήμερα, το Κέντρο Προσομοίωσης έχει λάβει την ολοκληρωμένη του μορφή, καθώς διαθέτει 14 προσομοιωτές και εργαστήρια που καλύπτουν επιφάνεια 11.400 τετραγωνικών μέτρων.

BMW

Ποια είναι όμως τα βασικά πλεονεκτήματα ενός Κέντρου Προσομοίωσης Οδήγησης, όπως αυτό που δημιούργησε η BMW; Καταρχάς, όπως αναφέρουν οι άνθρωποι της βαυαρικής εταιρείας, αποτελεί το “βέλτιστο εργαλείο προσομοίωσης για κάθε στάδιο εξέλιξης”. Από την αρχική φάση ενός πρωτοτύπου, έως το στάδιο τελικής αξιολόγησης, η εξέλιξη του εκάστοτε οχήματος υποστηρίζεται με ένα ιδανικό εργαλείο προσομοίωσης, από στατικό μέχρι υψηλής πιστότητας προσομοιωτή, που αναπαράγει ρεαλιστικά τις συνθήκες κίνησης, σε μια επιφάνεια σχεδόν 400 τ.μ. Με αυτόν τον τρόπο, η BMW έχει η δυνατότητα δοκιμής κάθε χαρακτηριστικού ενός νέου αυτοκινήτου, είτε πρόκειται για τεχνολογίες που αφορούν στην ψυχαγωγία και την αλληλεπίδραση μεταξύ επιβατών, είτε για λειτουργίες υποστήριξης οδηγού και ρυθμίσεις που αφορούν στο πλαίσιο. Σημειώστε, πως για να υπάρχει μεγαλύτερη αποστασιοποίηση και άρα, αντικειμενικότητα στην αξιολόγηση, τα εικονικά test drivers διενεργούνται τις περισσότερες φορές, από δοκιμαστές που δεν ανήκουν στο δυναμικό του BMW Group.

BMW

Εκτός από τα παραπάνω, η ύπαρξη του Κέντρου Προσομοίωσης Οδήγησης επιτρέπει τη μείωση των πρωτότυπων οχημάτων που απαιτούνται για την εξέλιξη, ενώ ελαστικά ή εξαρτήματα αντικαθίστανται σε δευτερόλεπτα, επιτρέποντας ακόμη και τη μετάβαση από χειμερινές σε καλοκαιρινές συνθήκες ή τούμπαλιν. Κατά συνέπεια, σημαντικοί για τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου, παράγοντες, μπορούν να αναπαραχθούν με μεγάλη ακρίβεια κατά τη, γεγονός που σαφώς δεν αναιρεί τη σημασία δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες, αλλά σίγουρα, μειώνει την αναγκαία ποσότητά τους.

BMW

Το Κέντρο Προσομοίωσης Οδήγησης της BMW, δε βοηθά μόνο σε επίπεδο μεθοδολογίας, αλλά διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στους τομείς της αυτοματοποιημένης οδήγησης και των συνδεδεμένων οχημάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι πως προτού ενσωματωθούν σε ένα αυτοκίνητο νέες ιδέες απεικόνισης και ελέγχου, υπόκεινται σε δοκιμές μέσω της προσομοίωσης, ώστε για παράδειγμα να ελεγχθεί ο βαθμός απόσπασης της προσοχής του οδηγού. Επιπλέον, η διαδικασία προσομοίωσης χρησιμοποιείται κατά την εξέλιξη μελλοντικών συστημάτων υποβοήθησης οδηγού ή αυτοματοποίησης, για επικίνδυνες καταστάσεις ή σενάρια, που είναι σχεδόν αδύνατο να δοκιμαστούν σε πραγματικές συνθήκες. Η χρήση εικονικής πραγματικότητας όμως, προσφέρει δυνατότητα όχι μόνο διενέργειας, αλλά και επανάληψης των δοκιμών, ώστε τα συμπεράσματα που θα προκύψουν, να είναι όσο το δυνατόν πιο έγκυρα.

BMW

Ακόμη, η εγκατάσταση του Κέντρου Προσομοίωσης Οδήγησης, η οποία βασίζεται σε ένα ευφυές σύστημα μεταφοράς και σύνδεσης, επιτρέπει τη χρήση προσομοιωτών την ίδια ημέρα, για διαφορετικά μεταξύ τους μοντέλα, γεγονός που αυξάνει την αποτελεσματικότητα. Επιπλέον, οι ειδικοί προσομοίωσης οδήγησης του BMW Group δημιούργησαν μια διαδικασία που κάνει την προσομοίωση πιο ρεαλιστική και  ονομάζεται “Ολοκληρωμένη Εμπειρία Προσομοίωσης”. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι δοκιμαστές έχουν δυνατότητα χρήσης ακουστικών εικονικής πραγματικότητας, και μπορούν να κάνουν έως και test drive, ενώ ένα όχημα παραμένει σταθμευμένο.

BMW

Το Κέντρο Προσομοίωσης Οδήγησης, είναι εφοδιασμένο με προσομοιωτές υψηλής πιστότητας και πολύ δυναμικούς προσομοιωτές. Στην πρώτη περίπτωση, οι προσομοιωτές υψηλής πιστότητας ύψους που ξεπερνά τα 10 μέτρα, προσομοιάζουν δύσκολες συνθήκες οδήγησης, όπως φρενάρισμα και επιτάχυνση σε στροφή ή κίνηση σε διασταυρώσεις, αναπαράγοντας ταυτόχρονα διαμήκεις, εγκάρσιες και περιστροφικές κινήσεις, σε μια περιοχή σχεδόν 400 τ.μ. Παράλληλα, έχουν δυνατότητα να προσομοιώσουν επιταχύνσεις έως 0,65 g (δύναμη που ασκείται κατά την επιτάχυνση 0-100 μιας BMW M3 sedan σε 4,2”), ενώ η κινούμενη μάζα είναι περίπου 83 μετρικοί τόνοι και η μέγιστη απαιτούμενη ηλεκτρική ισχύς τους, φτάνει έως τα 6,5 MW.

bmw

Από τη άλλη, ένας πολύ δυναμικός προσομοιωτής, βοηθά σε αναπαραγωγή πολύ δυναμικών συνθηκών οδήγησης, πετυχαίνοντας διαμήκεις και πλευρικές επιταχύνσεις έως 1,0g, που αντιστοιχούν στην επιτάχυνση 0-100 του μονοθεσίου της BMW στη Formula E (2,8”). Με κινούμενη μάζα περίπου 23 μετρικών τόνων και ύψος άνω των 9 μέτρων, ο πολύ δυναμικός προσομοιωτής έχει μήκος ράγας 21 μέτρα και λειτουργεί με μέγιστη απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια που φτάνει έως 3 MW.

BMW

Τα συστήματα που δοκιμάζονται σε κάθε περίπτωση, τοποθετούνται σε ομοίωμα αυτοκινήτου που βρίσκεται στο εσωτερικού του θόλου του προσομοιωτή οδήγησης και εδράζεται σε γυροσκόπιο. Αυτός ο θόλος, που έχει δυνατότητα διαμήκους και εγκάρσιας κίνησης μέσω ηλεκτροκινητήρων, είναι τοποθετημένος σε ηλεκτρομηχανικό σύστημα με έξι βάσεις και διαθέτει σύστημα απεικόνισης 360 μοιρών. Αυτό το εικονικό test drive, διαθέτει και την ανάλογη ηχητική προσομοίωση, αφού οι δοκιμαστές εισέρχονται στο εκάστοτε όχημα από κλειστό διάδρομο που θυμίζει εκείνους που χρησιμοποιούμε για την είσοδο στα αεροπλάνα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ