Το Toyota C-HR είναι ο εκπρόσωπος της Toyota στα μικρομεσαία crossover.
Το Μιλάνο, μια ευρωπαϊκή πόλη όπου είναι κυρίαρχο το στυλ και η κομψότητα, επέλεξε η Toyota για να αποκαλύψει το C-HR, ένα εντυπωσιακό μικρομεσαίο crossover που κατά κύριο λόγο απευθύνεται στο κοινό της Γηραιάς Ηπείρου. “Σχεδιάστηκε για την Ευρώπη και εξελίχθηκε στην Ευρώπη” τονίζει η Toyota και δεν υπάρχει αμφιβολία πως με τα “ευρωπαϊκά του διαπιστευτήρια” αναμένεται να δρομολογήσει καλύτερες πωλήσεις και στις υπόλοιπες αγορές.
Το αυτοκίνητο δείχνει το ίδιο εντυπωσιακό με το concept car που πρωτοείδαμε δύο χρόνια πριν στο σαλόνι του Παρισιού. Πέρα από το εντυπωσιακό στιλ οι άλλοι δύο πυλώνες με βάση τους οποίους εξελίχθηκε το αυτοκίνητο είναι η κορυφαία ποιότητα στο εσωτερικό, αλλά και μια ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά.
Αν οι γραμμές του αμαξώματος είναι έντονες, έτσι που το αυτοκίνητο να μην περνάει απαρατήρητο, ο σχεδιασμός του εσωτερικού είναι πιο ήρεμος, χωρίς να υστερεί σε φρεσκάδα. Ο οθόνη αφής δεσπόζει στην κορυφή του ταμπλό, δίχως να εμποδίζει το οπτικό πεδίο του οδηγού, ενώ διάχυτη είναι η απτή ποιότητα. Στο πίσω μέρος ένας μέσου αναστήματος ενήλικας θα βολευτεί με άνεση, και το μόνο παράπονό του θα είναι το οπτικό πεδίο που του αφήνει το μικρό πλευρικό παράθυρο. Αντίστοιχα, ο χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει αποσκευές συνολικού όγκου 370 λίτρων, ενώ δεν υπάρχει ρεζέρβα, καθώς τη θέση της θα έχει πάρει ένα κιτ επισκευής ελαστικού.
Με 1200άρη κινητήρα
Το C-HR αρχικά θα διατίθεται με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων του Auris που αποδίδει 116 ίππους, αλλά και το γνωστό υβριδικό σύνολο με κινητήρα βενζίνης 1,8 λίτρων (122 PS). Οι άνθρωποι της Toyota αναμένουν ότι πάνω από τα 2/3 των αυτοκινήτων που θα διατεθούν στην Ευρώπη θα αφορούν την υβριδική έκδοση. Να επισημάνουμε ότι ο μικρότερος κινητήρας θα προσφέρεται τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, όσο και με CVT. Η μετάδοση της κίνησης θα γίνεται στους εμπρός τροχούς, ενώ με το CVT θα υπάρχει και η επιλογή της 4κίνησης.
Με το C-HR, λοιπόν, που στη χώρα μας θα φτάσει στο τέλος του χρόνου, η Toyota, ιδρυτής της κατηγορίας των SUV, εκπροσωπείται πλέον -έστω και καθυστερημένα- στη δημοφιλή κατηγορία των crossover. Ο ανταγωνισμός είναι ήδη πολύ σκληρός, εντούτοις -χωρίς αμφιβολία- θα κάνει αίσθηση.
Συνέντευξη με τον, Craig Fairservice, υπεύθυνο προϊόντος TME
Γιατί η Toyota χρειάστηκε τόσο καιρό να αντιληφθεί ότι υπάρχει κοινό που ζητάει αυτοκίνητα με πιο έντονη προσωπικότητα;> Κατ' αρχάς να επισημάνουμε ότι οι αγοραστές της συγκεκριμένης κατηγορίας οδηγούνται πολύ περισσότερο από το στιλ στην επιλογή του αυτοκινήτου τους. Από εκεί και πέρα, και στις υπόλοιπες κατηγορίες η, Toyota στο τελευταίο διάστημα, δίνει ολοένα και περισσότερο σημασία στο στιλ, όπως για παράδειγμα το Aygo, ενώ με το C-HR κάναμε ένα βήμα παραπέρα και αυτό μας έδωσε μια παραπάνω αυτοπεποίθηση. Το C-HR, λοιπόν, εξελίσσει τη σχεδιαστική γλώσσα της Toyota. Σ' αυτό συνέβαλε και η νέα πλατφόρμα που προσφέρει μεγαλύτερη σχεδιαστική ελευθερία, καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά και καλύτερο διαμοιρασμό των ανταλλακτικών μεταξύ διαφορετικών μοντέλων. Σε κάθε περίπτωση δεν ακολουθούμε τη λογική που συναντάς στη γκάμα πχ της BMW ή της Audi όπου το ένα μοντέλο μοιάζει πάρα πολύ με το αμέσως μεγαλύτερο ή μικρότερό του. Αυτό όμως που είναι ενδιαφέρον είναι ότι στο προσεχές μέλλον θα διαπιστώσετε ότι διάφορα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του C-HR θα ενσωματωθούν και σε άλλα μοντέλα μας. Το αυτοκίνητο θα κατασκευάζεται στην Τουρκία και στην αρχή το 100% της παραγωγής θα προορίζεται για την Ευρώπη.
Η Toyota καινοτόμησε στη συγκεκριμένη κατηγορία προσφέροντας το εναλλακτικό RAV4. Γιατί άργησε να ανταποκριθεί στη νέα τάση των crossover;> Ο λόγος είναι ότι δεν επιθυμούσαμε να κάνουμε κάποιο συμβιβασμό. Θέλαμε το αυτοκίνητο να βγει σωστό, δεδομένου ότι στα επόμενα χρόνια ο ανταγωνισμός θα αριθμεί περί τα 30 μοντέλα, και γι αυτό καθυστερήσαμε.
Γιατί στοχεύετε στους εργένηδες ή να ζευγάρια, τη στιγμή που τα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας, ακόμα και τα crossover του Β segment επιλέγονται από οικογενειάρχες;> Σήμερα σας δείξαμε την αρχική μας στόχευση. Αυτό δεν σημαίνει ότι εξαιρούμε τους οικογενειάρχες, καθώς το αυτοκίνητο είναι πολύ πρακτικό για τη μεταφορά παιδιών με εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό, κάτι που το διαπίστωσα προσωπικά με την 4χρονη κόρη μου.
Αφού τόσο το C-HR και το RAV4 αποτελούν αυτοκίνητα της κατηγορίας C, γιατί το τελευταίο προσφέρεται με ισχυρότερα κινητήρια σύνολα;> Το RAV4 διαθέτει μεγαλύτερο αμάξωμα και καλείται να ρυμουλκήσει ή να κινηθεί εκτός δρόμου.