Αυτή είναι η δεύτερη γενιά του Audi Q3 που πλέον ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο υιοθετώντας σχεδιαστικά στοιχεία από τη ναυαρχίδα των SUV μοντέλων της μάρκας. Και φυσικά, περισσότερη τεχνολογία και μία ανανεωμένη γκάμα κινητήρων.
Η Audi επισημαίνει με νόημα στις επίσημες ανακοινώσεις της –και έχει απόλυτο δίκιο- πως ο ρόλος του νέου Q3 είναι πλέον διαφορετικός, μιας και εδώ και αρκετό καιρό δεν είναι το μικρότερο SUV της γκάμας της, όπως συνέβαινε το 2006, όταν έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του στις κατά τόπου αγορές. Ως εκ τούτου, βλέπει πλέον πιο «ψηλά», διαθέτοντας στη δεύτερη κατά σειρά γενιά του που αποκαλύπτεται σήμερα στοιχεία που συναντώνται σε ακριβότερα μοντέλα της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας.
«Οι πελάτες του Q3 έχουν μεγαλώσει, έτσι έχει μεγαλώσει και το Q3. Με το Q2 να παίζει το ρόλο του νεότερου, καταφέραμε ο σχεδιασμός του νέου Q3 να είναι πιο ισορροπημένος και να μοιάζει περισσότερο με SUV», δηλώνει χαρακτηριστικά ο υπεύθυνος σχεδιασμού του μοντέλου, Matthias Fink.
Οπτικά, το νέο Q3, το οποίο βασίζεται στην ευέλικτη πλατφόρμα MQB, θυμίζει… Q8, χάρη στα λεπτότερα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED στο εμπρός μέρος, τη μεγαλύτερη σε μέγεθος εμπρός μάσκα και τους μεγάλους τροχούς, που έχουν ως αφετηρία τις 17 ίντσες και κατάληξη τις 20.
Από εκεί πέρα, το νέο Audi Q3 έχει μεγαλώσει σχεδόν σε όλες του τις διαστάσεις, όντας πλέον ένα από τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Το μήκος του φτάνει τα 4.485 χλστ. -97 χλστ. πιο μακρύ από το απερχόμενο μοντέλο- το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 25 χλστ. (1.856 χλστ.), ενώ το ύψος έχει μειωθεί κατά 5 χλστ., αγγίζοντας πλέον τα 1.585 χλστ. Στο δε μεταξόνιό του έχουν προστεθεί 77 χλστ. φτάνοντας τα 2.680, διασφαλίζοντας έτσι μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 530 ή 675 λίτρων, χάρη στη μετακίνηση των πίσω καθισμάτων κατά το διαμήκη άξονα κατά 150 χλστ., τιμές που αυξάνονται έως και τα 1.525 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Το ύψος φόρτωσης μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία επίπεδα.
Πλήρως ανανεωμένη είναι και η καμπίνα του αυτοκινήτου, όπου η ψηφιακή τεχνολογία κυριολεκτικά βρίθει σε κάθε της πτυχή. Εδώ, υπάρχει μία πληθώρα επιλογών τόσο για τα μεγέθη οθονών όσο και του ψηφιακού πίνακα οργάνων που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός. Ακόμη και στην έκδοση με το στάνταρ σύστημα MMI radio, υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη διαγώνιου 10,25 ιντσών, που μπορεί να αναβαθμιστεί στις 12,5 ίντσες, την οποία ο οδηγός διαχειρίζεται και από το πολυλειτουργικό τιμόνι. Το MMI radio plus περιλαμβάνει μια οθόνη αφής διαγώνιου 8,8 ιντσών που βρίσκεται στο μέσο του ταμπλό, ενώ στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού η τελευταία αναβαθμίζεται στις 10,1 ίντσες.
Στο βασικό ή προαιρετικό εξοπλισμό του νέου Audi Q3 ανήκουν συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης, όπως το ενεργό Cruise Control, το οποίο διατίθεται προαιρετικά με το Stronic κιβώτιο, το οποίο ενσωματώνει τις λειτουργίες του Adaptive Speed Assist, του Traffic Jam Assist καθώς και του Active Lane Assist.
Η γκάμα των κινητήριων συνόλων του αυτοκινήτου περιλαμβάνει ήδη από το λανσάρισμα του (σ.σ.: οι πωλήσεις στην Ευρώπη ξεκινούν το Νοέμβριο) από δύο κινητήρες βενζίνης και έναν ντίζελ, σε διάφορες εκδόσεις. Πιο συγκεκριμένα, ο βασικός βενζινοκινητήρας είναι ο γνωστός 1,5 TFSI των 150 ίππων (35 TFSI), ενώ αμέσως μετά υπάρχει ο αντίστοιχος 2λιτρος σε εκδόσεις με απόδοση 190 και 230 ίππων (40 TFSI και 45 TFSI). Για τους οπαδούς των ντίζελ, η γερμανική εταιρεία προσφέρει τον 2λιτρο TDI στις εκδόσεις «35» και «40», οι οποίες αποδίδουν 150 και 190 ίππους._Χ.Α.