top icon
Επικαιρότητα

Αυτή είναι η νέα Σειρά 3 της BMW

Πρόωρη αποκάλυψη για τη νέα Σειρά 3 της BMW που σε λιγότερο από ένα 24ώρο πραγματοποιεί το ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.

Αποκαλυπτικό αποδεικνύεται για ακόμα μία φορά το διαδίκτυο – και για την περίσταση, ο «ηλεκτρονικός διαμορφωτής μοντέλων» του επίσημου site της Βαυαρικής εταιρείας – για τη νέα Σειρά 3 της BMW, η οποία αναμένεται να πραγματοποιήσει το επίσημο ντεμπούτο της αύριο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού ή αργά σήμερα το βράδυ. Η σαφώς πιο «καθαρή» σε σιλουέτα G20 διαθέτει κορυφαίο για την κατηγορία αεροδυναμικό συντελεστή (0,23) και γραμμές που… θυμίζουν αρκετά την προηγούμενη «3άρα», παρά το εντελώς νέο και σαφώς πιο «δραματικό» παρουσιαστικό της. Στο εσωτερικό δε, δεσπόζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που είδαμε και στη Ζ4, καθώς και η νεότερη γενιά του iDrive και εν γένει των συστημάτων επικοινωνίας και διασύνδεσης των Βαυαρών.

Η νέα «3άρα», η οποία βασίζεται στο δάπεδο CLAR  της BMW, το οποίο είναι με τη σειρά του 20% πιο άκαμπτο από το παρελθόν υποστηρίζοντας τη χρήση αλουμινίου και carbon σε ουκ ολίγα σημεία του, έχει χαμηλότερο κατά 10 χλστ. κέντρο βάρους σε σχέση με το μοντέλο που παραδίδει τη σκυτάλη. Σύμφωνα με τους δημιουργούς της ολοκαίνουργιας «3άρας», ένα από τα σημαντικότερα νέα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είναι η τεχνολογία που υιοθετείται στην ανάρτηση. Δεν πρόκειται για ένα «ενεργό» σύστημα, αλλά αντιθέτως για μία προηγμένη διάταξη με παθητικού τύπου αμορτισέρ που ρυθμίζουν διαρκώς την απόσβεσή τους σε σχέση με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related dampers, τα αποκαλούν οι Βαυαροί).

Στην πράξη, τα αμορτισέρ αυξάνουν βαθμιαία το βαθμό απόσβεσης έως ένα συγκεκριμένο «σημείο» έκτασης και συμπίεσης της εμπρόσθιας και οπίσθιας ανάρτησης, αντίστοιχα. Στον εμπρός άξονα αυτό επιτυγχάνεται μέσω ενός δευτερεύοντα δακτυλίου που βρίσκεται στο έμβολο των αμορτισέρ, τα οποίο ελέγχεται από ανεξάρτητο υδραυλικό κύκλωμα. Πίσω, η λειτουργία του εμβόλου καθορίζεται από ένα «περιοριστή» κωνικού σχήματος, που βρίσκεται με τη σειρά του κάτω άκρο του κυρίως θαλάμου του αμορτισέρ. Η BMW προσφέρει επίσης μια παραλλαγή της όλης διάταξης, την οποία επιμελήθηκε το Μ Division. Εδώ, το ύψος της τελευταίας είναι μειωμένο κατά 10 χλστ., με το όλο «πακέτο» να συνεπικουρείται από τροχούς 18 ιντσών. Σύμφωνα με την εταιρεία, στη συγκεκριμένη έκδοση οι δυνάμεις απόσβεσης είναι αυξημένες κατά 20% σε σχέση με εκείνες της «απλής» έκδοσης. Άξιο αναφοράς είναι επίσης το γεγονός πως η ανάρτηση Μ συνδυάζεται με το σύστημα διεύθυνσης Variable Sport Steering, το οποίο διαθέτει μεταβλητό λόγο -πέρα από το γεγονός ότι το βάρος του τιμονιού μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα κίνησης του οχήματος.

Εν τω μεταξύ, τα επίπεδα ακαμψίας της δομής του αμαξώματος της νέας Σειράς 3, αλλά και της ίδιας της ανάρτησης (γόνατα Μακφέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω), έχουν ενισχυθεί σημαντικά. Η ευελιξία και η ακρίβεια στην οδήγηση βελτιστοποιούνται σύμφωνα με την BMW από τα φαρδύτερα εμπρός και πίσω μετατρόχια, ενώ το αυξημένο κάμπερ των τροχών ενισχύει έτι περεταίρω τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου κατά το διαμήκη άξονα. Συνολικά, σε σχέση με την απερχόμενη «3άρα», η νέα, παρ’ ότι φαρδύτερη και μακρύτερη σε μήκος, είναι κατά 55 κιλά πιο ελαφριά. Παράλληλα, η κατανομή της μάζας ανάμεσα στους δύο άξονες αγγίζει το ιδανικό 50/50. Ποιοι είναι οι κινητήρες που κινούν το νέο σεντάν των Βαυαρών; Σύμφωνα με ανεπίσημες πηγές, στη βάση της γκάμας των βενζινοκίνητων εκδόσεων θα υπάρχει η 318i, αμέσως μετά η 320i και η 320i Efficient Dynamics, ενώ ακολουθούν οι 330i και M340i. Οι εκδόσεις ντίζελ θα έχουν ως αφετηρία τους την 318d, ενώ μετά θα υπάρχουν οι 320d, 325d, 330d και M340d, με την απόδοση να ανέρχεται αντίστοιχα έως και τους 340 ίππους. Περισσότερα και πιο λεπτομερή στοιχεία αναμένεται να ανακοινωθούν μέσα στις προσεχείς ώρες. Stay tuned._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ