Η νέα Porsche 911 γυρίζει την όγδοη κατά σειρά σελίδα στην 55ετή της ιστορία.
Σε γενικές γραμμές, η συνταγή που υιοθετεί ακόμα μία παραλλαγή της «911», είναι απλή. Και συνάμα γνωστή εδώ και πεντέμιση πλέον δεκαετίες: εξέλιξη από γενιά σε γενιά σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς, χωρίς να αλλοιώνονται τα βασικά συστατικά που όλα αυτά τα χρόνια συνθέτουν τον αυτοκινητικό μύθο που ακούει στο όνομα «Porsche 911». Δομικά, το γερμανικό κουπέ βασίζεται εν έτει 2018 σε ένα νέο δάπεδο, στο οποίο το αλουμίνιο πρωταγωνιστεί εξασφαλίζοντας βελτιωμένη ακαμψία και πιο καλύτερη κατανομή του βάρους με δεδομένο ότι ο κινητήρας εξακολουθεί να «κρέμεται» στο πίσω μέρος της κατασκευής.
Σχεδιαστικά, η νέα 911 (992) παραμένει σχεδόν απαράλλακτη, με τις όποιες βελτιώσεις-αναβαθμίσεις στο εμπρός μέρος της κατασκευής να αφορούν στον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, στο μακρύτερο και φαρδύτερο καπό που αυξάνει το συνολικό πλάτος του αμαξώματος κατά 45 χλστ., καθώς και στα νέα matrix-LED φώτα. Πίσω, όπου για πρώτη φορά δεσπόζει το logo «911», κυρίαρχο στοιχείο είναι το LED «φιλέτο» που ενώνει τα φωτιστικά σώματα και φυσικά οι φαρδύτεροι «ώμοι».
Στο εσωτερικό, σύμφωνα με την Porsche, οι σχεδιαστικές επιρροές από τις «911» της δεκαετίας του ’70, είναι πολλές. Όπως και να ‘χει, κυρίαρχα στοιχεία εδώ είναι το κεντρικά τοποθετημένο αναλογικό στροφόμετρο εμπρός από τον οδηγό, το οποίο πλαισιώνεται από 2+2 οβάλ οθόνες, καθώς και η οθόνη των 10,9 ιντσών στην κεντρική κονσόλα του συστήματος Porsche Communication Management, ενώ κάτω από αυτή έχουν εγκατασταθεί πέντε διακόπτες για άμεση πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Από εκεί και πέρα, η νέα «911» υιοθετεί για πρώτη φορά μία σειρά από τεχνολογίες που την καθιστούν ακόμα πιο «προηγμένη» και σοφιστικέ. Μία από αυτές είναι και το Wet Mode (στάνταρ εξοπλισμός σε όλες τις εκδόσεις). Πρόκειται για ένα «καλούδι» το οποίο ανιχνεύει την ύπαρξη νερού στο δρόμο «προετοιμάζοντας» εν συνεχεία κατάλληλα τα συστήματα ελέγχου του οχήματος. Ταυτόχρονα δε, προειδοποιεί τον οδηγό μέσω ηχητικού σήματος. Το «παρών» δίνει επίσης το σύστημα υποβοήθησης της οδήγησης Night Vision Assist.
Σε ότι αφορά στους κινητήρες και με δεδομένα τα όλο και πιο αυστηρά πρότυπα εκπομπών ρύπων, οι βασικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το παρελθόν εντοπίζονται στο διαφορετικό σύστημα εισαγωγής, στον ψεκασμό καυσίμου, στο αναθεωρημένο intercooler και στον υπερσυμπιεστή. Την κίνηση στην έκδοση Carrera S, που είναι πρώτη που βλέπει σήμερα το φως της δημοσιότητας μαζί φυσικά με την τετρακίνητη 4S, προσφέρει ο γνωστός 3λιτρος και 6κύλινδρος μπόξερ κινητήρα των Γερμανών, ο οποίος με την αρωγή υπερτροφοδότησης αποδίδει πλέον 450 ίππους, ήτοι 30 επιπλέον σε σχέση με το παρελθόν.
Ο κινητήρας συνεργάζεται είτε με χειροκίνητο 7άρι κιβώτιο, είτε με μια νέα εκδοχή του «διπλόδισκου» PDK κιβωτίου που πλέον διαθέτει 8 σχέσεις. Η Porsche αναφέρει πως το «0-100» ολοκληρώνεται με το «8άρι» κιβώτιο και τη βοήθεια του προαιρετικού Sport Chrono Package σε μόλις 3,7 και 3,8 δλ., η δε τελική ταχύτητά διαμορφώνεται στα 308 και 306 χλμ./ώρα, αντίστοιχα. Από εκεί και πέρα, οι απλές Carrera και Carrera 4, που θα παρουσιαστούν μέσα στο 2019 (πιθανότατα τον Απρίλιο), αναμένεται να αποδίδουν κοντά στους 400 ίππους._Χ.Α.