H νέα Mercedes A-Class συνιστά μία από τις σημαντικότερες πρεμιέρες των πρώτων μηνών του 2018 σηματοδοτώντας -συν τοις άλλοις- μια οδηγοκεντρική στροφή της γερμανικής φίρμας στο χαμηλότερο σκαλοπάτι της γκάμας της.
Δομικά, η νέα Mercedes A-Class «πατά» σε μια τροποποιημένη εκδοχή του δαπέδου MFA, το οποίο εξασφαλίζει μεγαλύτερο κατά 30 χλστ. μεταξόνιο με πρωταρχικό στόχο τη βελτίωση των διαθέσιμων χώρων για τους πίσω επιβάτες. Συνολικά, η νέα A-Class είναι μεγαλύτερη σε μήκος κατά 120 χλστ. σε σχέση με την απερχόμενη, τα δε μετατρόχιά της είναι διευρυμένα κατά 14 χλστ. εμπρός και πίσω. Την ίδια στιγμή, το συνολικό πλάτος της κατασκευής να είναι αυξημένο κατά 16 μόλις χλστ., ενώ ουκ ολίγες είναι οι ενισχύσεις που έχει δεχθεί στα… απόκρυφά της μέρη ούτως ώστε να αυξηθεί η στρεπτική ακαμψία. Κάτι που επιδρά ευεργετικά στα οδηγικά και όχι μόνο χαρακτηριστικά της, σύμφωνα με τις επίσημες δηλώσεις των Γερμανών, οι οποίοι και αποκάλυψαν πριν λίγα λεπτά τον Βενιαμίν της γκάμας τους σε μια ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην πόλη του Άμστερνταμ.
Σχεδιαστικά, η νέα A-Class, από την οποία θα προκύψουν πάνω από 8 διαφορετικά μοντέλα, ανάμεσα στα οποία η B-Class, οι CLA, CLA Shooting Brake, GLA και A-Class Saloon, καθώς και η εντελώς νέα GLB, δεν εισάγει καινά δαιμόνια, παρά τις εκτεταμένες επεμβάσεις στις εξωτερικές της επιφάνειες. Η… predator face, που είδαμε στη CLS, είναι σίγουρα το σήμα κατατεθέν της W177 (αυτή είναι η «εσωτερική» της ονομασία), με τα στενά φωτιστικά σώματα στις άκρες που εκτείνονται έως τα φτερά και τη χαρακτηριστική μάσκα, να έχουν τον πρώτο λόγο. Πέραν της εμφάνισης, η νέα A-Class έχει να επιδείξει κι έναν αξιοθαύμαστο αεροδυναμικό συντελεστή, ο οποίος δεν ξεπερνά, σύμφωνα με τη Mercedes, την τιμή 0,25. Όπως ανακοινώθηκε, ακόμα και στις εκδόσεις που δεν φέρουν την υπογραφή της AMG, η νέα Α-Class θα μπορεί να εφοδιαστεί με τροχούς με διάμετρο έως και 19 ίντσες, στοιχείο που σίγουρα ενισχύει έτι περαιτέρω την «παρουσία» της.
Στο εσωτερικό, ο χώρος για τους ώμους εμπρός και πίσω είναι βελτιωμένος κατά 9 και 22 χλστ. αντίστοιχα, για τους αγκώνες κατά 35 και 36 χλστ., για το κεφάλι κατά 7 και 8 χλστ., ενώ και ο χώρος αποσκευών εμφανίζεται ενισχυμένος κατά 29 λίτρα κατά αγγίζοντας πλέον τα 370 λίτρα. Από εκεί και πέρα, σημείο αναφοράς στο εσωτερικό αποτελούν οι ψηφιακές οθόνες, οι οποίες είναι εγκατεστημένες με οριζόντια διάταξη. Οι βασικές εκδόσεις της σειράς θα εφοδιάζονται με δύο 7ιντσες, οι πλουσιότερες με μια 7ιντση και μία ακόμα με διαγώνιο 10,25 ιντσών, ενώ οι κορυφαίες της γκάμας με δύο των 10,25 ιντσών. Εδώ, ο πρώτος λόγος ανήκει στο σύστημα MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που φέρνει ακόμα πιο… χαμηλά τεχνολογίες, όπως οι φωνητικές εντολές και ο έλεγχος του συστήματος πλοήγησης μέσω χειρονομιών. Στα σχεδιαστικά highlights της καμπίνας συγκαταλέγονται –αν μη τι άλλο- οι πέντε κυκλικοί αεραγωγοί του συστήματος κλιματισμού που παραπέμπουν αισθητικά σε… τουρμπίνες αεροσκαφών διαθέτοντας μάλιστα και ambient φωτισμό –η παλέτα περιλαμβάνει μάλιστα έως και 64 διαφορετικές αποχρώσεις.
Από εκεί και πέρα, το πολυλειτουργικό σύστημα διεύθυνσης είναι «δανεικό» από την κορυφαία S-Class, ενώ νέα είναι και τα καθίσματα, τα οποία, για πρώτη φορά στην κατηγορία, διαθέτουν το δικό του σύστημα κλιματισμού. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, η νέα A-Class θα είναι διαθέσιμη στα επίπεδα εξοπλισμού Style, AMG-Line και Progressive, με τους δυνητικούς πελάτες να μπορούν ασφαλώς να «προσωποποιήσουν» συγκεκριμένα στοιχεία του εσωτερικού.
Σε ότι αφορά στους κινητήρες, η νέα A-Class θα είναι διαθέσιμη από το λανσάρισμά της με τρεις 4κύλινδρους. Η έκδοση Α200 θα «φορά» έναν 1.400άρη βενζινοκινητήρα (M 282) με σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων που προέρχεται από τις Renault-Nissan, ο οποίος αποδίδει 163 ίππους και ροπή 250 Nm συνδυαζόμενος είτε με χειροκίνητο 6άρι, είτε με «διπλόδισκο» 7άρι κιβώτιο. Η πιο δυνατή Α250 εξοπλίζεται με 2λιτρο μοτέρ (M 260), το οποίο αποδίδει 224 ίππους και ροπή 350 Nm εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 6,2 δλ., συνδυαζόμενο κατ’ αποκλειστικότητα με το 7G-DCT κιβώτιο. Προς το παρόν, η νέα A-Class προσφέρεται σε μια μόνο πετρελαιοκίνητη έκδοση, την Α180d, η οποία χρησιμοποιεί το ως άνω κιβώτιο και τον 1.500άρη ντίζελ κινητήρα των Renault-Nissan (OM 608). Εδώ, η απόδοση έχει οριστεί στους 116 ίππους και η ροπή στα 260 Nm.
Όπως ανακοινώθηκε, το 5θυρο μοντέλο των Γερμανών θα διατίθεται και με το σύστημα τετρακίνησης 4Matic, το οποίο λειτουργεί πλέον ηλεκτρο-μηχανικά. Όπως είχαμε επισημάνει και στο παρελθόν, το νέο «χατς» της Mercedes θα προσφέρεται με δύο διαφορετικούς τύπους πίσω ανάρτησης, με τις Α200 και Α180d να εξοπλίζονται με ημιάκαμπτο άξονα και την Α250 με μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Την ίδια λύση θα χρησιμοποιούν και όλες οι εκδόσεις που θα συνδυάζονται με τετρακίνηση. Προαιρετικά, οι πελάτες θα μπορούν να παραγγείλουν ένα σύστημα «ενεργών» αναρτήσεων. Σε αντιδιαστολή, το Drive Select, το οποίο μεταβάλει τα χαρακτηριστικά απόκρισης του κινητήρα, το βάρος του τιμονιού και την ταχύτητα διαδοχής των σχέσεων του 7G-DCΤ κιβωτίου, θα είναι στάνταρ._X.A.