top icon
Επικαιρότητα

Αυτή είναι η νέα Jaguar XF!

Η βρετανική εταιρεία παρουσιάζει και επίσημα την ολοκαίνουργια μεσαία πολυτελή μπερλίνα της.

Η βρετανική εταιρεία παρουσιάζει και επίσημα την ολοκαίνουργια μεσαία πολυτελή μπερλίνα της.

Η ολομέτωπη επίθεση της Jaguar/Land Rover συνεχίζεται με ένα ακόμα… χτύπημα, αυτή τη φορά, στον βαθύ πυρήνα της μεσαίας κατηγορίας των πολυτελών σεντάν οχημάτων, στον οποίο κυριαρχούν μοντέλα, όπως η σειρά 5 της BMW, η E-Class της Mercedes και το A6 της Audi. Σχεδιαστικά, η νέα Jaguar XF δεν φέρνει… τα πάνω κάτω, καθώς ακολουθεί τα γνώριμα, πλην όμως εξελιγμένα σε πολλά σημεία, σχεδιαστικά χνάρια του προκατόχου της. Επʼ αυτού, ο Ian Callum, ο υπεύθυνος σχεδιασμού της JLR, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Δημιουργώντας την νέα XF η σχεδιαστική ομάδα διακατέχονταν από το αίσθημα της πειθαρχίας, την πειθαρχία της απλότητας. Κάθε εξωτερική γραμμή του αυτοκινήτου έχει έναν σαφή σκοπό, καθώς τίποτα δεν είναι υπερφίαλο ή περιττό. Για να επιτευχθεί αυτή η απλότητα χρειάζεται χρόνος και αποφασιστικότητα. Γνωρίζουμε πόσο εύκολο είναι να προσθέσουμε επιπλέον σχεδιαστικά γνωρίσματα σε ένα αυτοκίνητο. Το δύσκολο ωστόσο είναι να προσθέσει κανείς…. χαρακτήρα παραλείποντας περιττά σχεδιαστικά στοιχεία».

Πράγματι, η νέα XF χαρακτηρίζεται από τις επιβλητικές πλην όμως λιτές της γραμμές, κάτω από τις οποίες συναντάμε μια επιμηκυμένη εκδοχή της ολοκαίνουργιας πλατφόρμας της JLR,  που συναντήσαμε για πρώτη φορά στη μικρότερη XE. Σύμφωνα με τους Βρετανούς δημιουργούς της νέας XF, το συγκεκριμένο δάπεδο, το οποίο αποτελείται κατά 75% από αλουμίνιο, εξασφαλίζει αυξημένη κατά 28% στρεπτική ακαμψία σε συνδυασμό με μικρότερο κατά 190 κιλά βάρος σε σχέση με την περασμένη γενιά του μοντέλου, ενώ σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό, διαφορά υπέρ της νέας XF της τάξεως των 80 περίπου κιλών. Η νέα αρχιτεκτονική του δαπέδου έδωσε την ευκαιρία στους σχεδιαστές να «μεταβάλλουν» τις αναλογίες του αμαξώματος, το οποίο πλέον είναι κοντύτερο και πιο χαμηλό σε σχέση με το παρελθόν (-7 και -3 χλστ. αντίστοιχα), αλλά με μεγαλύτερο κατά 51 χλστ. μεταξόνιο, προς όφελος των μεταφορικών δυνατοτήτων της καμπίνας.

Σε ότι αφορά την τελευταία, οι ιθύνοντες της JLR ακολούθησαν την «οδό» της απλότητας για μια ακόμα φορά κατασκευάζοντας έναν ευρύχωρο εσωτερικό διάκοσμο, με αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής και πλούσιο, αν μη τι άλλο, εξοπλισμό. Οπτικά, το βλέμμα μαγνητίζει το… δανεικό από την F-Type σύστημα διεύθυνσης, καθώς και η οθόνη αφής διαμέτρου 10,2 ιντσών στην κεντρική κονσόλα.

Σε ότι αφορά στα μηχανικά μέρη, αξίζει να σταθούμε στην ανάρτηση, η οποία αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και μια «ανεξάρτητη» διάταξη πίσω με την ονομασία Integral Link, στο ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, καθώς και στο Configurable Dynamics System, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να μεταβάλλει τις ρυθμίσεις, και κατʼ επέκταση τα χαρακτηριστικά λειτουργίας, τους 8τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων, του τιμονιού, των αναρτήσεων και του κινητήρα. Κάτω από το καπό συναντάμε τον ολοκαίνουργιο 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα της γενιάς Ingenium της JLR, ο οποίος διατίθεται σε δύο παραλλαγές, που αποδίδουν 167 ή 180 ίππους. Ανεβαίνοντας…. κατηγορία, διαθέσιμος είναι επίσης ένας 3λιτρος V6 twin turbo πετρελαιοκινητήρας, με ισχύ 300 ίππων και μέγιστη ροπή 700 Nm, καθώς και ένας 3λιτρος V6 βενζίνης, με μηχανικό υπερτροφοδότη, ισχύ 380 ίππων και ροπή 450 Nm._X.A.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ