Η ομώνυμη πρωτότυπη έκδοση του Golf GTi «μετατρέπεται» σε επετειακό μοντέλο παραγωγής.
Πρόκειται για ένα μία έκδοση που αποτίει φόρο τιμής στα 40 χρόνια του Golf GTi. Όπως ακριβώς συνέβη, δηλαδή, στις αντίστοιχες επετείους για τα 20, 25, 30 και 35 χρόνια παρουσία του στη δημοφιλή αυτή «αρένα» οχημάτων. Πόλος έλξης για το νέο Clubsport είναι ασφαλώς ο γνωστός 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της VW, ο οποίος αποδίδει, υπό φυσιολογικές συνθήκες, 265 ίππους. Η τιμή αυτή ωστόσο μπορεί να… σκαρφαλώσει σε λειτουργία overboost στους 290 ίππους για χρόνο μόλις 10 δλ. Χάρη στις επιδόσεις αυτές, το νέο Golf GTi Clubsport είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 5,9 δλ. στην έκδοση με το γνωστό DSG κιβώτιο και σε 6,0 δλ. για εκείνη με το χειροκίνητο «6άρι». Η τελική ταχύτητα «ακουμπά» και στις δύο περιπτώσεις στα 250 χλμ./ώρα, η μέση κατανάλωση τα 6,7 λιτ./χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τα 155 gr ανά χλμ.
Σχεδιαστικά, το νέο Clubsport είναι περισσότερο… θεαματικό, χάρη στον πιο τονισμένο εμπρός προφυλακτήρα, τα διαφορετικά πλευρικά αεροδυναμικά βοηθήματα, τον τροποποιημένο διαχύτη αέρα στο πίσω μέρος, την αλλαγμένη αεροτομή στην κορυφή της πίσω πόρτας καθώς και στους σπορ τροχούς διαμέτρου 18 ή και 19 ιντσών. Σημαντική σχεδιαστική λεπτομέρειες, η πλαστική «λωρίδα» που διατρέχει τις πλευρικές επιφάνειες, στοιχείο που παραπέμπει στο «αρχικό» Golf GTi του 1976.
Στο εσωτερικό, τέλος, οι σχεδιαστές της VW κόσμησαν την καμπίνα του νέου Clubsport μεταξύ άλλων με σπορ καθίσματα επενδεδυμένα με αλκαντάρα, το οποίο «ντύνει» και το τιμόνι._Χ.Α.