Από τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους θα είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη το νέο Audi Q8, με τη λίστα των παραγγελιών να εγκαινιάζεται από σήμερα κιόλας.
Το κορυφαίο μοντέλο της οικογένειας Q της Audi που είδαμε να αποκαλύπτεται πριν λίγες εβδομάδες μέσω του διαδικτύου, αναμένεται να αρχίσει την εμπορική του καριέρα στην Ευρώπη από τον προσεχή κιόλας μήνα, όπως επίσημα ανακοίνωσε η γερμανική εταιρεία. Το νέο Audi Q8, το οποίο θα κατασκευάζεται στη μονάδα παραγωγής της εταιρείας των τεμνόμενων κύκλων που βρίσκεται στη Μπρατισλάβα της Σλοβακίας, εκκινεί στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου από τα 76.300 ευρώ, ενώ άγνωστες παραμένουν προς το παρόν οι τιμές του στις υπόλοιπες χώρες και φυσικά στην Ελλάδα.
Οπτικά, σημείο αναφοράς στο νέο Audi Q8 των 4,99 μέτρων είναι η νέα οκταγωνική Singleframe μάσκα (όσο νέα μπορεί να την χαρακτηρίσει κανείς…), με τα έξι για την περίσταση κάθετα φιλέτα της να κάνουν τη διαφορά, οι πόρτες, από τις οποίες απουσιάζει το «παραδοσιακό» πλαίσιο, η αισθητή, όχι όμως και μεγάλη, κλίση του τελειώματος της οροφής, οι τονισμένοι θόλοι των τροχών, που σε διάμετρο μπορούν να φτάσουν έως και τις 22(!) ίντσες, αλλά και τα «ενοποιημένα» LED πίσω φώτα.
Σε σχέση με το Q7, στο οποίο και βασίζεται δομικά, διαθέτει αισθητά πιο κοντούς προβόλους εμπρός και πίσω και χαμηλότερη κατά 40 χλστ. οροφή. Το πλάτος της κατασκευής ανέρχεται ακριβώς στο 2 μ., το ύψος στα μόλις 1,71 μ., με το μεταξόνιο να ορίζεται ακριβώς στα 3 μ. Οι αξιοσέβαστες αυτές εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου εξασφαλίζουν χώρους για πέντε (και όχι επτά, όπως στο Q7) επιβάτες, με κάθε έναν από αυτούς να έχει στη διάθεσή τους ένα ανεξάρτητο και πλήρως ρυθμιζόμενο κάθισμα. Ο χώρος φόρτωσης ανέρχεται στα 650 λίτρα, τιμή που μπορεί να αυξηθεί με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων έως και τα 1.755 λίτρα.
Η Audi ανακοινώνει πως η πίσω ανάρτηση πέντε συνδέσμων του νέου Q8 είναι αλουμινένια, με το μηχανικά ελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό να στέλνει υπό κανονικές συνθήκες την κίνηση στους εμπρός και πίσω τροχούς σε αναλογία 40/60. Το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος είναι 254 χλστ,, ενώ διαθέσιμο ως στοιχείο του προαιρετικού εξοπλισμού είναι το σύστημα τετραδιεύθυνσης, το οποίο είδαμε να «φορά» το SQ7. Ο οδηγός του αυτοκινήτου θα έχει στη διάθεσή του 7 στο σύνολο διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας που επηρεάζουν την απόκριση του κινητήρα, το «βάρος» του τιμονιού και την απόσβεση της ανάρτησης, με την προαιρετική αερανάρτηση να αυξομειώνει το ύψος της σε μια διαδρομή συνολικού μήκους 90 χλστ.
Στο πολυτελές και γνώριμο σε αισθητική εσωτερικό, η Audi επιχείρησε να δώσει τον καλύτερο τεχνολογικό της εαυτό εξοπλίζοντας το νέο Q8 με ό,τι καλύτερο διαθέτει αυτή τη στιγμή στη φαρέτρα της. Που -παρεμπιπτόντως- είδαμε να εφαρμόζεται στο Α8. Εδώ, σημείο αναφοράς είναι οι δύο LED οθόνες αφής στην κεντρική κονσόλα, με την πάνω (10,1 ίντσες) να απεικονίζει τις λειτουργίες του συστήματος infotainment και της πλοήγησης και την κάτω (8,1 ίντσες) εκείνες του κλιματισμού. Φυσικά, ο πίνακας οργάνων είναι και αυτός… τέρμα ψηφιακός (12,3 ίντσες), απεικονίζοντας με ανάλογο τρόπο μια πλειάδα ενδείξεων και λειτουργιών. Αξίζει να σημειωθεί πως, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, το νέο Audi Q8 προσφέρει μεταξύ άλλων 39 στο σύνολο ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης.
Σε ότι αφορά στους κινητήρες, προς το παρόν η επιλογή είναι μόλις μία και έχει ως πρωταγωνιστή τον 3λιτρο TDI κινητήρα του γερμανικού Ομίλου, ο οποίος συνδυάζεται για την περίσταση μ’ ένα mild hybrid υβριδικό σύστημα κίνησης των 48 V που συνεισφέρει ισχύ 12 kW (16 ίππους, δηλαδή). Η εν λόγω έκδοση φέρει την ονομασία 50 TDI και αποδίδει 286 ίππους, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 6,3 δλ. και τελική ταχύτητα 231 χλμ./ώρα. Μέσα στο 2019, η γερμανική εταιρεία αναμένεται να «προσθέσει» μία ακόμα έκδοση ντίζελ, την 45 TDI, που θα αποδίδει κοντά στους 230 ίππους, καθώς και μία τουλάχιστον βενζινοκίνητη. Όλες, πάντως, είναι τετρακίνητες, συνοδευόμενες από αυτόματο κιβώτιο με 8 στο σύνολο σχέσεις._Χ.Α.