Η αντίστροφη μέτρηση για την πλήρη αποκάλυψη του Audi Q4 e-tron έχει αρχίσει, με τους Γερμανούς να προσφέρουν μια πρώτη γεύση από το εσωτερικού του ηλεκτρικού compact SUV.
Η σταδιακή αποκάλυψη του νέου Audi Q4 e-tron, με το οποίο η μάρκα από το Ingolstadt εμπλουτίζει τη γκάμα ηλεκτρικών SUV της, ξεκίνησε με τις πρώτες φωτογραφίες από την καμπίνα, που σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας θα ξεχωρίζει για στοιχεία όπως αυξημένη ευρυχωρία, άνεση και εργονομία, προφανώς με τη συνδρομή προηγμένης τεχνολογίας.
Από τις πρώτες εικόνες, γίνεται φανερό πως το Audi Q4 e-tron διαθέτει τεχνολογικά στοιχεία τελευταίας εξέλιξης. Σε αυτά συγκαταλέγονται η οθόνη head-up επαυξημένης πραγματικότητας, η οποία παρέχει οδηγίες πλοήγησης στο οπτικό πεδίο του οδηγού, καθώς και το νέο τιμόνι με λειτουργία αφής και πιο πλατιά στεφάνη στο πάνω και κάτω μέρος, που χαρίζουν μια φουτουριστική εικόνα.
Η εκμετάλλευση των δυνατοτήτων που παρέχει η αρχιτεκτονική της αρθρωτής πλατφόρμας (MEB) για ηλεκτροκίνητα οχήματα, έχει επιτρέψει στους ανθρώπους της Audi να πετύχουν αυξημένες διαστάσεις. Το Audi Q4 e-tron έχει μήκος 4.590, πλάτος 1.865 και ύψος 1.613 χιλιοστά, μεταξόνιο 2,76 μέτρων, ενώ σε συνδυασμό με τον εμπρός πρόβολο των 86 εκατοστών, το εσωτερικό φτάνει να έχει μήκος 1,83 μέτρα.
Ακόμη, χαρακτηριστική είναι η ύπαρξη δεύτερης σειράς καθισμάτων, σχεδόν 7 εκατοστά πιο ψηλά από την εμπρός και η απουσία κεντρικού τούνελ, Την ίδια ώρα, ο όγκος των αποθηκευτικών χώρων φτάνει έως τα 24,8 λίτρα. Για πρώτη φορά, υπάρχει η δυνατότητα αποθήκευσης μπουκαλιών χωρητικότητας 1 λίτρου, σε υποδοχές οι οποίες βρίσκονται ψηλά στις πόρτες, ώστε να αυξηθούν η άνεση και η εργονομία.
Πέραν της ευρυχωρίας και της εργονομίας, ένα τρίτο στοιχείο που χαρακτηρίζει το εσωτερικό του νέου Audi Q4 e-tron, είναι η εκτενής ψηφιοποίηση. Το γνωστό Audi virtual cockpit συνδυάζεται με κεντρική οθόνη αφής MMI, ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, φωνητικό έλεγχο φυσικής γλώσσας και φυσικά, την προαιρετική οθόνη head-up. Η συγκεκριμένη, προβάλλει πληροφορίες σε ρεαλιστικό, καθώς και σε επίπεδο επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality), σε τρισδιάστατο φόντο. Οι οδηγίες πλοήγησης παρουσιάζονται σε απόσταση 10 μέτρων από το παρμπρίζ και σε διαγώνιο περίπου 70 ιντσών, με αιωρούμενα βέλη να επισημαίνουν το επόμενο σημείο που ο οδηγός θα πρέπει να αναλάβει δράση (π.χ. στροφή ή αλλαγή κατεύθυνσης). Σε πιο κοντινή απόσταση ως προς τον οδηγό, παρουσιάζονται δεδομένα όπως ταχύτητα κίνησης, πινακίδες κυκλοφορίας και λειτουργία συστημάτων υποβοήθησης.
Η συνολική λειτουργία της οθόνης head-up display, έχει ως βάση μια φωτεινή οθόνη LCD, η οποία κατευθύνει τις παραγόμενες φωτεινές ακτίνες με τη βοήθεια ειδικών κατόπτρων, σε δύο επίπεδα και μέσω αντανακλάσεων, προς τον οδηγό. Τα σύμβολα προβάλλονται σε 60 καρέ/δευτερόλεπτο, χάρη σε επεξεργασία των δεδομένων που λαμβάνονται από την εμπρός κάμερα, τον αισθητήρα ραντάρ και το σύστημα πλοήγησης, με στόχο την όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστική απεικόνιση. Ενδεικτικό της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται, είναι το γεγονός ότι το λογισμικό του συστήματος περιλαμβάνει περίπου 600.000 γραμμές κώδικα προγραμματισμού, αριθμός που είναι κατά 50% μεγαλύτερος από το σύστημα ελέγχου της πρώτης έκδοσης του Space Shuttle.
Όπως προαναφέραμε, πέραν της οθόνης head up display, ενδιαφέρον παρουσιάζει και το νέο τιμόνι του Audi Q4 e-tron. Ο σχεδιασμός του χαρακτηρίζεται από δύο διπλές ακτίνες, με τις επιφάνειες αφής των άνω ακτινών να έχουν εμφάνιση piano black και φωτιζόμενες περιοχές, που υποδεικνύουν τα αντίστοιχα κουμπιά. Επιπρόσθετα, οι λειτουργίες στην καμπίνα δεν ενεργοποιούνται μόνο με κινήσεις αφής, αλλά και με κινήσεις σάρωσης, όπως ακριβώς και στα smartphones.
Με βάση όσα αναφέρει η Audi, σύντομα θα υπάρξουν και επιπλέον στοιχεία του νέου Q4 e-tron προς αποκάλυψη, ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα θα εμφανιστούν στους δρόμους, το φθινόπωρο του 2021.