Η Audi εγκαταλείπει τα σχέδια πώλησης της ιταλικής εταιρείας κατασκευής μοτοσικλετών διαβεβαιώνοντας σήμερα μέσω του Διευθύνοντος Συμβούλου της, Rupert Stadler, πως η αναπτυξιακή της πορεία είναι απόλυτα εξασφαλισμένη στους κόλπους του VW Group. Μέχρι νεοτέρας, ασφαλώς.
Κάθε άλλο παρά μυστική ήταν η πρόθεση του VW Group να πουλήσει συγκεκριμένα περιουσιακά στοιχεία που αυτή τη στιγμή εσωκλείονται στις αγκάλες του με στόχο να εξοικονομήσει χρήματα προκειμένου να καλυφθεί ένα μέρος από το κόστος του διαβόητου σκανδάλου χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων που «ταλαιπωρεί» τις μάρκες του από τον Σεπτέμβριο του 2015 μέχρι και σήμερα. Και όχι μόνο, μιας και παρά την αυξημένη κερδοφορία του, το VW Group συνεχίζει να αναζητά επιπλέον κεφάλαια για την απαραίτητη πλέον χρηματοδότηση του «ηλεκτρικού εγχειρήματος» των VW, Audi και Porsche.
Μια από τις εταιρείες που ανεπίσημα έχει βγει στο… σφυρί από τους Γερμανούς είναι και η ιταλική Ducati, κάτι για το οποίο σας είχαμε προϊδεάσει ήδη από τις 27 Απριλίου με σχετική μας ανάρτηση (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ). Δύο μήνες μετά τον πρώτο σάλο γύρω από το όλο θέμα, το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters επανήλθε στο θέμα αναφερόμενο με σχετική του ανάρτηση στο ενδιαφέρον που φαίνεται να εκδηλώνουν πολλοί κατασκευαστές στο να αποκτήσουν το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου της εμβληματικής εταιρείας κατασκευής μοτοσικλετών. Με πρώτη και καλύτερη την αμερικανική Harley-Davidson, η οποία, έδειχνε απολύτως πρόθυμη να καταβάλει τίμημα που φτάνει έως και το 1,5 δις ευρώ προκειμένου να φέρει στην… αγκαλιά της την Ducati. Θυμίζουμε πως το 2012 η Audi είχε καταβάλει για την αγορά της ιταλικής εταιρείας μόλις 840 εκ. ευρώ.
Στο εν λόγω δημοσίευμα, το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters ανέφερε χαρακτηριστικά πως η αμερικανική εταιρεία από το Milwaukee έχει επιστρατεύσει μέχρι και την Goldman Sachs(!) ώστε η τελευταία να διαπραγματευτεί τους όρους της πιθανής εξαγοράς της Ducati. Από τη μεριά της, η ιδιοκτήτρια Audi φαίνεται πως είχε αναθέσει το όλο θέμα στον επενδυτικό οίκο Evercore, ο οποίος «αθόρυβα» χειρίστηκε τις διαπραγματεύσεις με τους ενδιαφερόμενους ώστε η όποια συμφωνία πώλησης να καταστεί συμφέρουσα για τον γερμανικό Όμιλο. Μάλιστα, σύμφωνα με μη επιβεβαιωμένες από επίσημα χείλη πηγές, η Evercore είχε προσεγγίσει μέχρι και τους παλαιότερους ιδιοκτήτες της Ducati (βλ. Investindustrial) σε μια προσπάθεια βολιδοσκόπησης των προθέσεών τους.
Στο παρελθόν, τα εργατικά συνδικάτα του VW Group που -σημειωτέον- κατέχουν αρκετές θέσεις στο 20μελές Εποπτικό του Συμβούλιο, είχαν εκφράσει ανοιχτά την αντίθεσή τους απέναντι στην έκδηλη πρόθεση των ιθυνόντων του Ομίλου VW να πουλήσουν την Ducati. Εκπρόσωπος των τελευταίων φέρεται να είχε αναφέρει σε σχετική επιστολή του τα εξής:
«H Ducati είναι ένα κόσμημα. Η πώλησή της δεν υποστηρίζεται από τους εκπροσώπους των εργαζομένων στο Εποπτικό Συμβούλιο του Ομίλου. Όσο για την Harley-Davidson… είναι γνωστό πως βρίσκεται χιλιόμετρα πίσω από την Ducati στον τομέα της τεχνολογίας».
Με δεδομένο το ενδιαφέρον και της ιταλικής Benetton να εντάξει στους κόλπους την ιστορική εταιρεία κατασκευής μοτοσικλετών, εκπρόσωποι των εργαζομένων του VW Group μίλησαν στα μέσα του περασμένου καλοκαιριού ακόμα πιο ανοιχτά.
«Δεν εγκρίνουμε την πώληση της Ducati, ούτε της ΜΑΝ και της Renk [η τελευταία κατασκευάζει συστήματα μετάδοσης]. Όποιος μπορεί να διαβάσει τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου VW στο πρώτο 6μηνο της χρονιάς μπορεί να αντιληφθεί ότι δεν χρειαζόμαστε χρήματα. Τα περιουσιακά μας στοιχεία δεν είναι για αρπαγή από κυνηγούς ευκαιριών».
Και κάπως έτσι η πώληση της Ducati εγκαταλείφθηκε, με τον CEO της Audi, που διοικητικά ελέγχει και την Lamborghini, να δηλώνει χθες σε εκπροσώπους του διεθνούς Τύπου τα εξής:
«Δεν υπάρχει ανάγκη να πουλήσουμε την Ducati. Μπορώ επομένως να σας διαβεβαιώσω πως η Ducati θα συνεχίσει να ανήκει στην οικογένεια της Audi».
Και συμπλήρωσε:
«Η Ducati αποτελεί την τέλεια εφαρμογή της φιλοσοφίας Audi στον κόσμο των μοτοσικλετών»._X.A.