X
Επικαιρότητα

Audi e-tron

Η Audi παρουσίασε στη φετινή Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης το e-tron, ένα σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.

Η Audi παρουσίασε στη φετινή Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης το e-tron, ένα σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.
Τέσσερεις κινητήρες –ένας σε κάθε τροχό– δίνουν κίνηση στους τροχούς, καθιστώντας το συγκεκριμένο πρωτότυπο, ένα πραγματικό quattro. Με ισχύ 313hp και ροπή 4.500 Nm, το διθέσιο αμάξωμα φτάνει τα 100 χλμ. από στάση σε μόλις 4,8 δλ, ενώ για να επιταχύνει από τα 60 στα 120χλμ. ο αντίστοιχος χρόνος είναι 4,1δλ.
Ο συσσωρευτής ιόντων λιθίου παράγει ενέργεια 42,4 kWh χαρίζοντας στο αυτοκίνητο αυτονομία που αγγίζει τα 248 χλμ.
Στο συνολικό σχεδιασμό έχουν ληφθεί υπόψη όλες οι ειδικές προϋποθέσεις που απαιτούνται για τη λειτουργία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η μπαταρία έχει τοποθετηθεί ακριβώς πίσω από την καμπίνα των επιβατών για εξασφάλιση καλύτερης θέσης του κέντρου βάρους και καλύτερη κατανομή βάρους ανά άξονα.
Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 200 χλμ/ώρα, καθώς οι απαιτήσεις ισχύος από τους ηλεκτροκινητήρες, αυξάνονται δυσανάλογα με την αύξηση της ταχύτητας. Η Audi χρησιμοποιεί τη μέθοδο της υδρόψυξης για τις μπαταρίες.
Ο θερμοπομπός –που χρησιμοποιείται εδώ για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο– χρησιμεύει στην αύξηση της αποτελεσματικότητας και της εμβέλειας. Αντίθετα με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ένας ηλεκτροκινητήρας δεν έχει πάντα τη δυνατότητα να παράγει ικανή ποσότητα θερμότητας που να μπορεί να ζεστάνει αποτελεσματικά το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι εφοδιασμένα με πρόσθετα συστήματα θέρμανσης τα οποία όμως καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες ενέργειας. Ο θερμοπομπός που χρησιμοποιείται από την Audi –και απαντάται συχνά σε κτίρια– είναι ένας εξαιρετικά αποτελεσματικός και εκμεταλλεύεται το μηχανικό έργο στην παραγωγή θερμικής ενέργειας, με ελάχιστες απαιτήσεις ισχύος.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!